جدیدترین راه برای از بین بردن جوش صورت

اگر از روش های بسیاری برای از بین بردن جوش صورت استفاده کرده اید اما نتیجه نگرفته اید، جای نگرانی ندارد ما در این مقاله جدیدترین راه برای از بین بردن جوش صورت را به شما معرفی می کنیم.

اهمیت پوست صورت در زیبایی و زیبا دیده شدن بر کسی پوشیده نیست، به همین دلیل در دنیای امروزبه رسیدگی به پوست برای صاف شدن و از بین بردن جوش صورت توجه خاصی می شود. راه های بسیاری برای از بین بردن جوش صورت وجود دارد که با توجه به نوع جوش و دلیلش آن راهکار پیشنهاد می شود. البته ممکن است بسیاری از راهکار ها برای از بین بردن جوش صورت نتیجه بخش نباشد. اگر شما هم در صورت خود جوش دارید و راههای بسیاری را برای از بین بردن جوش صورت امتحان کرده اید اما نتیجه نگرفته اید، جای نگرانی ندارد ما در این مقاله جدیدترین راه برای از بین بردن جوش صورت را به شما معرفی می کنیم.

جدیدترین راه برای از بین بردن جوش صورت

در ادامه ی این مقاله جدیدترین راه برای از بین بردن جوش صورت به شما پیشنهاد شده اشت، امیدواریم با استفاده از این راه ها اثری از جوش بر روی پوست صورت شما باقی نماند.

نمک دریایی

به شما کمک می کند تا باکتری های موجود در جوش های چرکی کشته شوند و منافذ پوستی پاکیزه بمانند. به این منظور کمی آب را بجوشانید. مقداری نمک دریایی را برداشته و کمی آب بر روی آن بریزید تا خمیری شکل شود. پس از آنکه خمیر سرد شد و دمای آن به دمای اتاق رسید با دست و دلبازی این خمیر را بر روی جوش قرار دهید. صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس محل را با آب بشویید. این عمل باعث کشته شدن باکتری ها شده و اجازه نمی دهد تا جوش چرکی در صورتتان اثر و لکه ای باقی گذارد

گیاهان ضد جوش

بعضی از گیاهان حاوی ترکیباتی هستند که برای از بین بردن جوش صورت کمک می کند. بنفشه وحشی یکی از این گیاهان است که خواص سم زدایی و ضدباکتریایی دارد و به تصفیه و پاکسازی پوست کمک می کند. برای کسب نتیجه بهتر از مصرف این گیاه توصیه می شود درمان یک تا دو ماه ادامه یابد. گیاه دم شیطان نیز به دلیل دارا بودن تاثیر ضدباکتریایی روی جوش های پوستی در بهبود آن مؤثر است و به علاوه خاصیت بی حسی روی آسیب ها خواهد داشت.

ویتامین های ضد جوش

برخی از ویتامین ها خواصی دارند که موجب حفظ سلامت پوست می شوند که از جمله می توان به ویتامین های A،‌ B و E اشاره کرد.

ویتامین های A و E تاثیر آنتی اکسیدانی دارند و به دلیل مقابله با تشکیل رادیکال های آزاد از پیر شدن پوست محافظت می کنند. همچنین موجب دفع مواد سمی پوست نیز می شوند. ویتامین A نیز تشکیل سبوم که زمینه ساز خشکی پوست می شود را کاهش می دهد و از ایجاد جوش های پوستی پیشگیری می کند. همچنین تاثیر ویتامین E در کنار وجود سلنیوم بیشتر خواهد بود.

ویتامین B6 حاوی عناصر غذایی است به حفظ سلامت روزانه پوست کمک می کند و از همین رو نباید مصرف آن را نادیده گرفت. البته ویتامین B می تواند در بعضی افراد بروز جوش را تشدید کند.

دیگر ویتامین مفید برای بهبود جوش ویتامین C است. این ویتامین در حفظ خاصیت کشسانی پوست مؤثر است زیرا برای سنتز کلاژن؛ عنصر ضروری برای این عملکرد استفاده می شود.

غنی ترین منابع غذایی این ویتامین ها عبارتند از:
ویتامین A : گوشت ها، ماهی ها، آب کلم، هویج و اسفناج
ویتامین E : روغن ها، بادام، فندق و تخمه آفتابگردان
ویتامین B6 : ماهی ها، گوشت ها، هویج، سیب زمینی، فلفل و موز
ویتامین C : مرکبات، کیوی، آناناس، فلفل، کلم و بروکلی

روی وسلنیوم می توانند التهابات ناشی از بروز جوش های پوستی را کاهش دهد

عناصر کمینه

بعضی از عناصر کمینه تاثیر ویژه ای دارند و می توانند برای درمان جوش مؤثر باشند. از بین این عناصر، روی دارای خواص تسکین جای زخم است و می تواند التهابات ناشی از بروز جوش های پوستی را کاهش دهد. ماهی، گوشت ها و حبوبات منابع غذایی روی هستند. همچنین می توان از مکمل ها و قرص های این عنصر نیز استفاده کرد.

سلنیوم نیز یکی دیگر از عناصر مفید در این باره است که خواص آنتی اکسیدانی و سم زدایی دارد و بهبود کیفیت پوست کمک می کند. البته تاثیر آن در کنار ویتامین E بیشتر خواهد شد. سلنیوم در گردو، گوشت ها، ماهی ها و غلات وجود دارد. نخستین علائم بهبود آکنه 3 ماه پس از شروع دوره درمان دیده می شود.

کاهش التهابات به کمک یخ

شاید شما هم شنیده باشید که یخ در مقابله با آکنه مؤثر است. سرما خواصی دارد که باعث می شود با تاثیرات منفی این بیماری مقابله کند. تاثیر ضدالتهابی سرما به کاهش قرمزی های ناشی از جوش ها کمک می کند. برای بهره مندی از این خاصیت چند تکه یخ را در پارچه نازکی بگذارید و به محض ظاهر شدن جوش ها روی پوست بگذارید. این عمل را چندین بار در روز تکرار کنید. البته مراقب باشید یخ نباید بیشتر از 5 دقیقه روی پوست بماند. این روش طبیعی از تکثیر بی رویه جوش ها پیشگیری می کند.

آسپرین

یکی از جدیدترین راه برای از بین بردن جوش صورت، آسپرین است. این دارو می تواند بروز جوش های آکنه را کاهش دهد و با بهبود ظاهر پوست موجب کمتر شدن التهابات پوستی گردد. برای این منظور یک عدد قرص 325 میلی گرمی را خرد کرده و در مقدار بسیار کمی آب حل کنید. با استفاده از یک تکه پنبه محلول را چندین بار در روز روی جوش ها بمالید. البته برای انتخاب این روش باید احتیاط هایی در نظر گرفت زیرا آسپرین در موارد آبله مرغان یا اختلالات انعقادی خون منع مصرف دارد. بهتر است ابتدا با پزشک مشورت شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ