بدون قرص در چند ثانیه سردرد را درمان کنید!

sahar.d
گاهی راحت ترین راه برای آرام کردن سردرد، قرص خوردن است اما همه ما از عوارض این قرص ها مطلع هستیم. در این مطلب روش درمان سردرد بدون خوردن قرص را به شما توضیح می دهیم.

اکثر ما هنگامی که سردرد به سراغ ما می آید به قرص خوردن پناه میبریم در صورتی که مصرف قرص های مسکن عوارضی را به همراه دارد که در صورت عدم توجه به این نکته و مصرف مداوم قرص های مسکن ممکن است عوارض جبران ناپذیری در انتظار ما باشد. طب سنتی روش های بسیار مفیدی را برای درمان سردرد بدون قرص توصیه می کند که در این مطلب به آن ها می پردازیم.

ماساژ روغن های گیاهی

 در این روش درمانی از روغن های معطر که منشاء گیاهی و طبیعی دارند و از گیاهان و درخت های گوناگون تهیه می شوند استفاده می شود. این روغن ها روی پوست ماساژ داده می شوند و یا از طریق استنشاق استفاده می شوند و به این طریق سیستم عصبی مربوط به تسکین درد را تحریک می کنند.

روغن اسطوخودوس به طور خاص بر روی سردردها تأثیر گذار است. وان را با آب گرم پر کنید و چند قطره از روغن اسطوخودوس را در آن بریزید و دقایقی در آن بخوابید. این امر از بروز سردرد یا شدیدتر شدن آن جلوگیری می کند. اما اگر دچار سردرد هستید از این روغن برای کمپرس سرد استفاده کنید. پارچه ای را در ظرفی آب سرد که سه تا چهار قطره روغن اسطوخودوس در آن ریخته اید خیس کنید و سپس خوب بفشارید تا آب اضافی آن گرفته شود. با این پارچه شقیقه ها، پیشانی و گردن را پنج دقیقه کمپرس کنید. همچنین می توانید دو قطره روغن اسطوخودوس را در یک نعلبکی کوچک حاوی روغن بادام شیرین یا آفتاب گردان بریزید و با این روغن شقیقه ها را ماساژ دهید

اگر دچار اضطراب و استرس نیز هستید، روغن نعنا را نیز امتحان کنید.

اگر قصد دارید خودتان در خانه این کار را انجام دهید این روغن ها را پیش از مصرف مستقیم بر روی پوست، با روغن بادام شیرین رقیق کنید.

درمان گیاهی

بسیاری از داروها حاوی عصاره گیاهان هستند؛ مانند آسپرین که از پوست بید استخراج می شود. اما در درمان های گیاهی، عصاره ها به شکل طبیعی خود و بدون افزودنی های دیگر استفاده می شوند، از این رو به ندرت عوارض جانبی دربر خواهند داشت.

اگر دچار سردردهای میگرنی هستید، خوردن برگ بابونه گاوی به صورت روزانه را امتحان کنید. این گیاه حاوی ماده ای است به نام پارتنولید (Parthenolide) که می تواند حملات میگرن را دفع کند.

برای دردهای ناشی از گرفتگی عضلات چای نعنا یا رزماری بنوشید. یک قاشق چای خوری رزماری یا نعنای تازه و یا خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس چای را صاف کرده و سه بار در روز کمی از آن را بنوشید.

درمان بازتابی با ماساژ دست و پا

 درمان بازتابی نوعی روش درمانی همراه با ماساژ است که در آن به نقاط خاصی در دست ها یا پاها فشار وارد می شود. اگر چه در این روش تمام دست یا پا ماساژ داده می شود، اما متخصص این شیوه درمانی، توجه بیشتر خود را به نقاطی که با عضو دردناک مرتبط است معطوف می کند. این فشارها موجب تحریک گردش خون و جریان لنف در بدن شده و پس از دریافت ماساژ احساس تجدید قوا را در فرد ایجاد می کند.

یوگا

 تمرینات یوگا برای آرامش روح، همراه با آسایش بدن طراحی شده اند و حالت و وضعیت بدن را نیز اصلاح می کنند. به ویژه تکنیک الکساندر در یوگا برای اصلاح نحوه قرارگیری بدن که خود می تواند منشاء سردرد باشد، بسیار مفید است.

درمان سریع سردرد در 2دقیقه

درمان گیاهی سردرد شدید

9 روش طبیعی برای تسکین سردرد و درد سینوس!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ