طرز تهیه ی معجون سم زدای کبد در خانه

toranj
بهترین راه پاکسازی کبد از سموم استفاده از روش های گیاهی است.

کبد خود را پاکسازی کنید تا بتوانید عمری طولانی تر داشته باشید. این روزها که همه مواد و حتی آب آشامیدنی سرشار از نیتریت ها و مواد سرطان زا هستند باید با نوشیدنی هایی بتوانیم کبد خود را سم زدایی کنیم تابه اصطلاح این سموم در کبد رسوب نکنند.

فلزات سنگینی که در کبد جمع می شوند

حتی اگر تلاش کنید سبک زندگی سالمی داشته باشید باز هم بعضی از سموم وارد بدن می شوند. آلودگی هوای شهری، آب شیر و ترکیبات شیمیایی موجود در مواد غذایی، منابع شناخته شده ی آلودگی به این سموم هستند. در اینجا فهرستی از فلزات سنگین را ارائه می دهیم که بیشترین تجمع را در بدن دارند:

آرسنیک

زیان آورترین ترکیبی که وارد بدن می شود آرسنیک است که بیشتر مواقع از طریق مصرف آب شیر وارد بدن می شود.

سرب

این ترکیب نیز بیشتر از طریق لوله کشی های قدیمی و فرسوده ی منازل وارد بدن می شود. اما آفت کش ها و سمومی که برای محصولات کشاورزی استفاده می شود نیز حاوی سرب است و بیشتر مواد غذایی مصرفی روزانه ی ما به این ترکیب آلوده است.

جیوه

این فلز سنگین نیز در غذاهای دریایی و ماهی ها وجود دارد.

کادمیوم

کادمیوم در اکثر کودهای شیمیایی موجود است. در نتیجه بدون اینکه متوجه باشیم با مصرف میوه ها و سبزیجات وارد بدنمان می شوند که برای سلامتی بسیار خطرناک هستند. اگرچه میزان جذب این ترکیب اندک است اما جذب طولانی مدت آن به سلامتی آسیب می زند.

راه هایی برای سم زادیی کبد

-دم کرده ی گیاه قاصدک بعد از صبحانه نیز یکی از بهترین و ساده ترین روش های پاک سازی بدن از شر فلزات سنگین است.

-مصرف دو بار در هفته از آب آرتیشو باعث سم زدایی از بدن می شود. دو عدد آرتیشو را داخل یک لیتر آب بجوشانید. زمانی که آرتیشوها نرم شدند آب آن را صاف کرده و در طول روز میل کنید. می توانید آب یک عدد لیموترش را گرفته و به آن اضافه کنید.

طرز تهیه معجون سم زدای کبد ، آرتیشو

آرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می شود و به این ترتیب به دفع توکسین ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می کند.ماده موثره موجود در آرتیشو مانع انباشته شدن چربی در سلول های کبدی می شود.عصاره این گیاه، ذخایر چربی در کبد و سایر بافت ها را کاهش می دهد و با مهار آنزیم هیدروکسی متیل گلوتاریل، کوآنزیم A و ردوکتاز سبب کاهش کلسترول در بدن می شود.این گیاه به شکل دمنوش و در مدت 45 روز باید استفاده شود تا از این طریق بتواند آنزیم های کبدی را تنظیم کند.

 10 تا 20 برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید.

استفاده از زردچوبه برای سم زایی کبد

چای زردچوبه، یکی از مهمترین روش های سم زدایی از کبد است. این ماده، کیسه صفرا را تحریک می کند و سبب تولید صفرا می شود. کبد از مایع صفرا برای سم زدایی استفاده می کند.زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل است و در برخی از کشورها مانند هند، بیشترین کاربرد را دارد. رنگ زرد زردچوبه به دلیل ماده ای به نام کورکومین است که سبب تحریک صفرا می شود. معمولا برای تهیه چای زردچوبه از زردچوبه تازه، زنجبیل تازه، فلفل سیاه، دارچین، شیر نارگیل و عسل استفاده می شود که هریک خواص فوق العاده ای دارند.

پاکسازی کبد با شاهتره

در میان عرقیات گیاهی دسته ای از این شفابخش های طبیعی برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا توصیه شده اند. عرق شاهتره در درمان و همچنین محافظت کبد موثر است ، خون را تصفیه کرده و از آن را رقیق مینماید ، کاهنده فشار خون و کلسترول خون است ، این عرق همچنین مدر نیز میباشد. برای سم زدایی و پاکسازی کبد 2 فنجان در روز میل کنید.

پاکسازی کبد با میوه ها

 گوجه فرنگی علاوه بر گلوتاتیون، دارای لیکوپن است که موجب تصفیه کبد و مقاومت بدن در برابر سرطان می شود.

سبزیجاتی مثل بروکلی و گل کلم، باعث رها شدن آنزیمی به نام گلوکوزینولات (glucosinolates) در بدن میشن که تولید آنزیم های هضم رو تحریک کرده و به بیرون کردن سموم از جریان خون کمک میکند.

 چغندر مثل هویج، چغندر هم سرشار از فلانوئیدها و بتاکاروتن است، که کارایی کلی کبد را تقویت می کند و یک پاکسازی اساسی در کبد انجام می دهد.

سم زدایی و پاکسازی کبد با مخلوط آبلیمو و روغن زیتون

یک معجون جادویی برای پاکسازی کبد داریم. معجونی از ترکیب روغن زیتون و آب لیمو.مخلوط یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آب لیمو با معده خالی قبل از صبحانه توصیه می شود.

 روغن زیتون دارای اثرات آنتی اکسیدانی است و توانایی تنظیم کار سلول کبد برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن را دارد. تحقیقات جدید توسط دانشمندان هندی نشان داد که هسپریدین (بیوفلاونوئید موجود در لیمو) برای محافظت از کبد خوب است یعنی از ورود مواد سمی به کبد جلوگیری میکند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ