چطور بعد از زایمان لاغر شویم

sahar.d
لاغری پس از زایمان کمی سخت و گاهی دور از باور به نظر می رسد اما باید به شما بگوییم که با کمی برنامه ریزی به راحتی قابل دسترس است. در این مطلب به شما می گوییم که چطور بعد از زایمان لاغر شوید.

بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی خانم ها کاهش وزن و رسیدن به وزن قبل از زایمان است. خانم ها بلافاصله پس از زایمان به دلیل خونریزی طبیعی پس از زایمان حدود 5 تا 6 کیلوگرم کاهش وزن خواهند داشت. اما برای کاهش وزن بیشتر باید برنامه داشته باشید تا بتوانید در مدت کمتر از 6 ماه با اندام ایده آل خود برسید. در این مطلب روش های لاغری پس از بارداری را به شما آموزش می دهیم.

وعده‌های غذایی متعادل داشته باشید

پس از زایمان هم، آنچه که می‌خورید خیلی اهمیت دارد، چرا که همین موضوع هم یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش وزن است. از غذاهای چرب، تند و پر کالری دوری کنید. سبزیجات تازه و انواع میوه را به خوراکتان بیفزایید. نسبت متعادلی از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی را در غذاهایتان رعایت کنید. گوشت بدون چربی، ماهی، شیر کم چرب و سبزیجات برگ دار مصرف نمایید.

شکمتان را ببندید

بستن شکم پس از زایمان به جمع شدن سریع‌تر آن کمک می‌کند.از قدیم هم این رسم در فرهنگ ما وجود داشته است که مادربزرگ‌ها به دختران خود می‌گفتند که پس از زایمان شکم‌شان را با یک پارچه محکم ببندد.ولی در سال‌های اخیر گن‌هایی به بازار آمده‌اند که مخصوص همین کار هستند و شما می‌توانید آنها را پس از زایمان بپوشید.نکته اصلی استفاده صحیح از این گن‌ها است که باید با مشورت پزشک صورت گیرد.

ورزش های پس از بارداری

حرکت گربه

دستان خود را روبروی هم بر روی زمین قرار در راستای شانه هایتان قرار دهید و بر روی زانوان خود با ایستید و بعد تا حد امکان شکم خود را به سمت بیرون هدایت کنید دقیقا مانند گربه.

حرکت صخره به عقب

در همان حالت به روی زانوها قرار بگیرید اما این بار به روی انگشتان تکیه کنید و شکم و کمر خود را به عقب و جلو حرکت دهدی درست مانند کودکی که تازه تصمیم به چهار دست و پا رفتن دارد و با بازی این حرکت را انجام می دهد.

حرکت آرنج

دوباره در همان حالت روی زانو قرار بگیرید یکی ازدستان خود را صاف و کشیده و دست دیگر را به زیر گردن گذاشته و کمی گردن را به سمت دست کشیده و صاف هدایت می کنیم اما نباید زیاد به گردن فشار آوریم. و در مرحله بعدی دست زیر گردن قرار گرفته را به همراه گردن به سمت بالا می بریم به طوری که بتوانیم به سمت بالا نگاه کنیم.

 حرکت مترسک زمینی

در این حرکت بر روی زمین دراز می کشید و به سقف نگاه می کنید, پاها را به حالت 90 درجه قرار می دهید و بدون حرکت دادن پاها و سر دست ها را از زمین بلند کرده و چند ثانیه نگاه داشته و بعد به روی زمین قرار می دهیم.

همه تکنیک‌های لاغری بعد از تولد نی نی

۶ روش ساده برای آب کردن چربی‌های شکم پس از زایمان

با این کارها بعد از بارداری لاغر شوید

      

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ