آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

امروزه افراد از روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده می کنند اما بعضی از این روش ها زمان بر و همراه با درد می باشد پس این طبیعی است که افراد بخواهند برای همیشه از شر این موهای زائد و درد ناشی از حذف آن ها، خلاصی یابند. لیزر موهای زائد به عنوان یک روش سریع، محبوب و دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است.

لیزر موهای زائد

امروزه افراد از روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده می کنند اما بعضی از این روش ها زمان بر و همراه با درد می باشد پس این طبیعی است که افراد بخواهند برای همیشه از شر این موهای زائد و درد ناشی از حذف آن ها، خلاصی یابند. لیزر موهای زائد به عنوان یک روش سریع، محبوب و دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است. 

عملکرد لیزر

لیزر یک پالسی از نور است که بدون آسیب رساندن به بافت های اطراف، تبدیل به گرما می شود و به فولیکول مو نفوذ می کند. در این روش امکان مجدد رویش مو از بین می رود و به پوست آسیب گرمایی نمی رسد.

تاثیر اپراتور لیزر در روند موفقیت لیزر موهای زائد

کاملا واضح است که هر چقدر هم دستگاه لیزر از نظر کیفیت و تاثیر گذاری بالا باشد، در صورتی که اپراتور تنظیمات متناسب با شخص مراجعه کننده را اعمال نکند قطعا تاثیرات مورد انتظار رویت نخواهد شد.

لیزر موهای زائد و بارداری

تا به حال هیچ موردی گزارش نشده ولی هیچوقت پیشنهاد نمی شود. خانم های باردار می توانند بعد از اتمام دوره بارداری اقدام به انجام این کار نمایند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

تعداد جلسات گرچه به واکنش بدن مراجعه کننده نیز بستگی دارد. ولی به طور متوسط بین 4 تا 6 جلسه زمان نیاز است تا به نتیجه دلخواه دست یافت و فاصله بین جلسات بسته به تشخیص پزشک، بین 4 الی 6 هفته می باشد.

لیزر نواحی تناسلی

حداقل ۴ هفته قبل از انجام لیزر موهای زائد اندام تناسلی باید موهای این ناحیه صرفا با استفاده از تیغ تراشیده شود. استفاده از هر گونه روش دیگر نظیر موم، وکس، اپیلاسیون و نظائر آن مجاز نیست. زیرا برای انتقال انرژی لیزر به ریشه موها نیاز به ساقه مو در زیر پوست می باشد. حتما ۲ ساعت قبل از لیزر تمام موهای ناحیه با تیغ تراشیده شود. لیزر موهای زائد اندام تناسلی با توجه به رنگ پوست زمینه ای و رنگ مو افراد از حداقل ۴ جلسه تا حداکثر ۱۰ جلسه خواهد بود. فاصله بین هر جلسه ۶ تا ۸ هفته می باشد. اصولا لیزر با توجه به ماهیت نوری خود هیچگونه عارضه دراز مدت نظیر نازائی، سرطان، کاهش باروری و نظائر آن ندارد. نتیجه لیزر موهای زائد اندام تناسلی ۲ هفته بعد از اولین جلسه درمان مشاهده خواهد شد. لیزر موهای زائد اندام تناسلی در صورتی که به صورت استاندارد انجام شود به هیچ عنوان باعث ایجاد لک یا تغییر رنگ تیره روی پوست ناحیه اندام تناسلی نخواهد شد. حتی تا حدودی باعث روشن تر شدن پوست این ناحیه نیز می شود. بنابراین لیزر موهای زائد اندام تناسلی در رفع تیرگی آلت تناسلی نیز تا حدود زیادی موثر است.

افرادی که نباید از لیزر استفاده کنند

کسانی که باردار هستند، کسانی که بیماریهای عصبی دارند و ممکن است جای لیزرشان را بکنند و دستکاری کنند و کسانی که به خاطر شغلشان مجبورند ساعات طولانی در آفتاب باشند و همچنین کسانی که در محل مورد نظر، عفونت فعال یا زخم دارند باید تا زمان بهبود عفونت و زخمشان صبر کنند و از لیزر موهای زائد استفاده نکنند.

مراقبت های بعد از انجام لیزر موهای زائد

– حتما باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید زیرا پوست بعد از لیزر بسیار آسیب پذیر شده و در مقابل نور مستقیم خورشید تمایل به تیره شدن دارد استفاده از کرم ضد آفتاب در پوست های تیره اهمیت بیشتری دارد.

– بعد از لیزر بین 48-24 ساعت از دوش آب گرم و سونا پرهیز کنید.

– بعد از لیزر از کیسه یخ بر روی پوست محل درمان به منظور کاهش درد استفاده کنید.

– حداقل به مدت یک روز از آرایش کردن محل تحت لیزر اجتناب کنید.

– قبل از لیزر از برنزه کردن پوست در معرض آفتاب اجتناب کنید. پوست های تیره بیشتر اشعه لیزر را به خود جذب می کنند و اشعه کمتری به فولیکول ها می رسد.

– اگر قصد انجام لیزر برای ناحیه زیر بغل دارید از مصرف دئودورانت و یا عطر بپرهیزید.

– اگر قصد لیزرموهای صورت را دارید از مصرف کرم های ضد آکنه پرهیزید.

– قرمزی، تورم و ناراحتی خفیف پس ازدرمان در عرض چند ساعت فروکش می کند. استفاده از لوسیون بدن یا ژل آلوئه ورا برای تسکین منطقه تحت درمان توصیه می شود.

– تا 48 ساعت از ورزش های سنگین، سونا، جکوزی، استخر شنا جلوگیری کنید. نواحی تحت درمان نباید در معرض حرارت و هر گونه فعالیت که منجر به تولید گرما می شود قرار گیرد.

– ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید.

.

کلینیک فلورا:

مرکز لیزر و زیبایی، مجهز به دستگاه های جدید زیبایی جوانسازی، لاغری و پیکرتراشی، لیفت بانخ، تزریق ژل و بوتاکس مشاوره رایگان

آدرس: تهران، همت، ابتدای پاسداران، بن بست اکرمی، ساختمان شماره 12، طبقه 3 غربی، واحد 24

شماره های تماس:

02126710720

09021107002

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ