اگر زانو درد امانتان را بریده، این مطلب مخصوص شماست

faateme1366
بیماری ای که این روزها پیر و جوان ندارد زانو درد است که به علل مختلف ممکن است به وجود آید. در این مطلب برای شما از راهکارهایی برای رهایی از این درد صحبت کرده ایم که امیدواریم به کار آید و شما را از شر این درد جانکاه برهاند.

درمان زانو درد با کمپرس سرد

 بهترین و ساده‌ترین روش برای کاهش درد و تورم زانو است.سرما باعث تنگ شدن رگ‌های خون، کاهش جریان خون در ناحیه‌ی درد و در نتیجه، کاهش تورم می‌شود.

به این منظور چند قطعه یخ را در یک حوله‌ی نازک بپیچید و به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بر محل درد قراردهید. این کار را دو تا سه بار در روز تا بهبودی درد انجام دهید. می‌توانید از کمپرس سرد و گرم به طور متوالی نیز برای کاهش دردهای مزمنِ زانو استفاده کنید.

 

درمان درد زانو با  ترکیب سرکه و روغن زیتون

چنان‌چه ملاحظه کردید، سرکه سیب دارای اثر درمانی روی زانو درد و ورم زانو است. حالا اجازه دهید آن را با یک ماده‌ی دیگر ترکیب کنیم تا به نتایج بهتری دست بیابیم. برای استفاده از این ترکیب مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و همین‌طور یک قاشق غذا خوری سرکه سیب آماده کنید.

سپس این دو را خوب با هم مخلوط کنید.

در نهایت، زانوی آسیب‌دیده‌تان را با این مخلوط ماساژ دهید.

این روش درمانی را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

هر روز این درمان را انجام بدهید تا زمانی که درد زانوی‌تان از بین برود.

 

درمان زانو درد با ورزش

اگر به درد مزمن زانو مبتلا هستید، به شنا و یا ورزش های آبی بپردازید. وقتی بدن در آب غوطه ور می شود، از وزن بدن کاسته می شود. در نتیجه وزن بدن به زانوها فشار وارد نمی کند.

اگر به استخر دسترسی ندارید و یا علاقه ای به ورزش های آبی ندارید، به ورزش هایی بپردازید که باعث کشش بدن و ماهیچه ها شوند. ورزش هایی چون بسکتبال، تنیس و دویدن را کم انجام دهید. اگر با این گونه ورزش ها درد زانوی شما تشدید شد، حتماً آن را محدود کنید. به بدنتان توجه کنید، اگر احساس کردید برخی از حرکات ورزشی به شما صدمه وارد می کند، نوع ورزشتان را تغییر دهید.

 

درمان زانو درد با ماساژ درمانی

ماساژ با روغن داغ، درمان خانگی زانو درد است. از روغن نارگیل، روغن زیتون یا هر نوع روغن دیگر می توانید برای زانو درد استفاده کنید. ماساژ باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد و به حالت چرخشی انجام شود.

 

درمان زانو درد با پی آر پی

این جراحی معمولا همراه با آماده شدن برای انجام جراحی وزمان ریکاوری واحیا چندساعتی طول می کشد و در مراکز پزشکی انجام می شود پی آرپی بدون هیچ گونه خطرجراحی ،بیهوشی کلی بدن،بستری دربیمارستان ودوره نقاحت طولانی، انجام میشوددرحقیقت بیشترافراد بعدازانجام این جراحی بلافاصله به فعالیت های روزانه خودمیپردازند.

به دلیل اینکه یکی ازاهداف پی آرپی کاهش درد در طول مدت بهبودی است پس نتیجه این درمان می تواند پایدار باشد. بهبودی اولیه معمولا درهفته های اول دیده میشود وبه تدریج با روند بهبودی، بیماری بهترمیشود تحقیقات پزشکی نشان میدهد که پی آر پی یکی از موثرترین درمان ها در کاهش زانو درد و بازگرداندن بیمار به حالت طبیعی است.

بعد از درمان بوسیله پی آرپی دو تست ام آرآی و فرا درمانی می توانند بهبودی بافت های آسیب دیده رانشان دهند وشما را از روند درمان مطمئن کنند.میتوان میزان انجام  جراحی را بادرمان بافت های آسیب دیده قبل از پیشرفت آسیب دیدگی ونتایج غیرقابل بازگشت کاهش داد.

 

درمان زانو درد با استئوتومی

در این روش درمانی بخش هایی از استخوان بالا یا پایین مفصل آسیب دیده برداشته می شوند و سپس در یک موقعیت بهتر قرار می گیرند. این روش معمولاً زمانی استفاده می شود که فرسایش غضروف در یک بخش از مفصل ایجاد شده باشد. متاسفانه، موفقیت آمیز بودن این روش درمانی با افزایش شدت ابتلا به آرتروز و ناهنجاری ایجاد شده به خاطر آن کاهش پیدا می کند.

 

درمان زانو درد با نمک اپسوم

نمک اپسوم حاوی منیزیم سولفات است که درد مزمن زانو را کاهش می دهد. در یک تشت بزرگ حاوی آب ولرم، یک پیمانه نمک اپسوم اضافه کنید و برای مدتی پاها را در آن قرار دهید.منیزیم، باعث آرامش عضلات و اعصاب می شود، سفتی مفصل ها را برطرف می کند و درد را کاهش می دهد.برای تقویت تراکم استخوان، مصرف منیزیم را که در برگ های سبز، مغز میوه با لوبیا و… وجود دارد، افزایش دهید. روغن آن را نیز می توانید روی زانو بمالید تا درد کاهش یابد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ