مهمترین دلایل ریزش ابرو

faateme1366
ریزش ابرو نگرانتان کرده؟ هم نگران زیبایی و هم نگران سلامتی خود هستید؟ ابروهایتان هر روز کم پشت تر از قبل می شود؟ لازم است این مطلب را بخوانید تا از اصلی ترین دلایل این قضیه آگاه شوید.

علل اصلی ریزش ابرو

شایع ترین دلیل ریزش ابرو، خارش و التهاب نواحی ابرو است. ریزش موی ابرو دلایل مختلفی دارد که گاهی به دلیل بیماری های زمینه ای مثل تیروئید و کم خونی است.یک بیماری ریزش موی ابرو با عنوان تاسی منطقه ای یا ریزش موی سکه ای نیز وجود دارد که این ریزش مو به شکل ریزش ناگهانی اتفاق می افتد و ممکن است بخش های مختلف بدن را گرفتار کند.علل موضعی مثل حساسیت و آلرژی به وسایل آرایشی و دستکاری برای برداشتن ابرو نیز سبب کم پشتی ابرو می شود.تشخیص دلایل ریزش مو در درمان بسیار موثر است چرا که در مواردی که ریزش ابرو به دلیل خارش، شوره و التهاب ابرو ایجاد شده باشد غیر از درمان مربوطه، داروهای تقویت موهای ابرو نیز تجویز می شود.داروهایی که برای تقویت ابرو تجویز می شود منشا گیاهی و شیمیایی دارد.

دارید پیر می شوید

افزایش سن می تواند به کاهش تعداد مژه ها منجر شود. با افزایش سن موهای تمام بدن شروع به کم شدن و البته تغییر رنگ می کنند. این فرایند طبیعی ممکن است برای مژه ها و ابروها نیز مانند سایر موهای بدن اتفاق بیافتد.

شاید عفونت دارید

وجود عفونت در بدن می تواند به ورم و التهاب پلک ها منجر شود. اما فراموش نکنید عفونت و التهاب پلک ها یک بیماری شایع مثل سرماخوردگی نیست و بهتر است در صورت وجود عفونت، هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

آزمایش تیروئید داده اید؟

کم کاری و پرکاری تیروئید می تواند بر وضعیت ابروها و نیز مژه ها و پلک ها تاثیر گذارد. اگرچه ریختن مژه ها و ابروها علامت متداول و رایج در تمام بیماران مبتلا به پرکاری و کم کاری تیروئید نیست، ولی پس از بررسی علت ریزش ابروها و مژه ها در بیماران، در بسیاری از موارد علت به مشکلات تیروئیدی فرد مربوط بوده است.

آرایش چقدر موثر است؟

مداد کشیدن یا استفاده از سایه ابرو در افراد سالمی که هیچ مشکل یا حساسیت پوستی ای نداشته باشند باعث ریزش ابروهایشان نمی شود. یعنی اگر خانم ها با استفاده از مداد و سایه ابرو دچار التهاب، سوزش یا خارش نمی شوند، می توانند بدون دغدغه از این لوازم آرایش (البته در صورت استاندارد بودن) استفاده کنند. با این حال، حواستان باشد اگر به ترکیبات موجود در مداد یا سایه ابرو حساسیت داشته باشید و با استفاده از آنها دچار خارش و سوزش در ناحیه پوست ابروها شوید، ممکن است موهای ابرویتان به دلیل همین حساسیت، کمی صدمه ببینند.

یکی از مهمترین ها

التهاب پوست در مناطق نزدیک به چشم ها می تواند به ریزش مژه ها و ابروها منجر شود. بیماری هایی نظیر پسوریازیس، اگزما و نیز درماتیت تماسی می تواند منجر به ایجاد جوش و تاول، پوسته پوسته شدن و همچنین خارش متوسط تا شدید گردد.خاراندن مداوم پوست ملتهب، اگرچه احساس آرامش لحظه ای به فرد می دهد، اما باعث ریختن موهای این نواحی از پوست می شود.

رنگ باعث ریزش ابرو می شود؟

رنگ کردن ابروها می تواند منجر به خشکی و شکنندگی موهای ابرو شود اما این کار به هیچ عنوان باعث از بین رفتن ریشه ابروها نمی شود. یعنی رنگ کردن ابروها به صورت بالقوه نمی تواند ریزش موهای ابرو را در پی داشته باشد. ضمن اینکه اگر مراقبت های لازم را پس از رنگ کردن ابروها از آنها داشته باشید، می توانید جلوی خشکی و شکنندگی شان را بگیرید.

زنان بخوانند

زنان مبتلا به بیماری های خودایمنی نظیر لوپوس، گاهی اوقات قسمتی از مژه ها و ابروهای خود را از دست می دهند.علامت مشهود بیماری آلوپسی نیز ریختن تمام موهای نواحی صورت است، حتی موهای ابرو و مژه.ویتیلیگو (تصویر کناری) بیماری پوستی دیگری است که به دلیل کاهش رنگدانه های پوست، قسمت هایی از پوست به صورت تکه تکه سفیدرنگ می شود. اگر این بیماری نواحی نزدیک به ابروها و مژها ها را درگیر کند، احتمال ریزش ابرو و مژه ها وجود خواهد داشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ