درمان قطعی سرفه با یک یک گیاه معجزه آسا!

اگر سرفه های مداوم امانتان را بریده است این مقاله را بخوانید. ما در این مقاله برای شما درمان قطعی سرفه با یک یک گیاه معجزه آسا را معرفی می کنیم.

اگر سرفه های مداوم امانتان را بریده است ودوست ندارید از داروهای شیمیایی بخورید، نگران نباشید، دربین گیاهان معجزه آسایی که در طبیعت وجود دارد گیاهانی برای درمان سرفه وجود دارد این مقاله را بخوانید. ما در این مقاله برای شما درمان قطعی سرفه با یک یک گیاه معجزه آسا را معرفی می کنیم. البته اگر با اینگیاه معجزه آسا سرفه شما درمان نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

گل ختمی

گل ختمی گیاهی با طبع سرد است که اثرات ضدالتهابی و ضدسرفه قوی دارد. نوشیدن جوشانده گل ختمی به دلیل داشتن ترکیبات موسیلاژی و نرم‌کننده می‌تواند برای درمان قطعی سرفه‌های خشک و مزمن مفید باشد. این گیاه همچنین دارای اثرات خلط‌آور خوبی است. 

آویشن

آویشن حاوی خواص ضد عفونی کنندگی و آنتی بیوتیکی است و برای زمانی که سرماخورده اید، گلودرد دارید و سرفه میکنید یک درمان عالی محسوب می شود. طبق تحقیقی که در این زمینه انجام شده، این گیاه به این خاطر شناخته شده است که برونشیت و سرفه را درمان می کند. برای کسانی که سرماخوردگی دارند توصیه می شود یک فنجان چای آویشن بنوشند.

آویشن کوهی:
آویشن کوهی یکی از گیاهان زیبا و معطر است که در اکثر مناطق معتدله رویش دارد. نمونه اهلی این گیاه آویشن شیرازی است که به صورت کشت داده شده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و در شیراز کشت می‌شود. از نظر شکل ظاهری و طعم این دو نوع آویشن باهم فرق دارند. البته خواص درمانی آویشن کوهی بسیار بیشتر از آویشن شیرازی است.

خواص دارویی:
این گیاه بوی بسیار مطبوع و مزه تندی دارد و به خاطر خاصیتش در شدت دادن به جریان خون، به هر عضوی که مالیده شود خون به آن طرف سرازیر می‌شود. برای ریزش مو، جوشانده این گیاه استفاده می‌شود تا جریان خون را در آن قسمت بیشتر کرده و پیاز مو تغذیه شود. این گیاه داروی بسیار خوبی برای دستگاه تنفسی و بیماریهایی از قبیل زکام، برونشیت، آسم، گریپ است. همچنین این گیاه داروی خوبی برای معده می‌باشد و ناراحتیهای معده را از نظر هضم، نفخ به طور کلی برطرف می‌کند.

آویشن باغی:
آویشن باغی گیاهی خشبو، چند ساله و متعلق به خانواده نعناع (Lamiaceae) می‌باشد. منشأ این گیاه نواحی مدیترانه گزارش شده است. ارتفاع این گیاه متفاوت و بین 20 تا50 سانتی‌متر است. برگها کوچک، متقابل و کم و بیش نیزه‌ای شکل بوده و پوشیده از کرکهای خاکستری رنگ است. گلها کوچک، سفید، ارغوانی یا صورتی است که در قسمت فوقانی ساقه‌هایی که از بغل برگها خارج می‌شوند روی چرخه‌هایی به صورت مجتمع پدیدار می‌شوند. میوه در این گیاه فندقه به رنگ قهوه‌ای تیره بوده و طول آن یک میلی‌متر است. داخل میوه‌ 4 دانه به رنگ قهوه‌ای تیره وجود دارد. وزن هزار دانه 0.25 تا 0.28 گرم است.

اثر درمانی:
مواد موثر آویشن باغی خلط آور بوده و برای معالجه سرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از تنتور و عصاره‌های الکلی پیکر رویشی این گیاه برای معالجه سرفه، گلو درد، برونشیت و آسم استفاده فراوان می‌شود.

بهترین روش های درمان سرفه

برای درمان سرفه چی بخوریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ