چطور آبریزش بینی را سریع بند بیاوریم؟

اگر آبریزش بینی دارید و با هیچ روشی بند نمی آید، نگران نباشید. ما به شما می گوییم چطور آبریزش بینی را سریع بند بیاورید.

آبریزش بینی

آبریزش بینی از اختلالاتی است که اگر سریع بند نیاید فرد را عصبی و کلافه می کند. مصرف زیاد داروهای شیمیایی برای بند آوردن آبریزش بینی خطرناک است. در این موارد یا باید علت آبریزش بینی را یافت یا اینکه به سراغ گیاهان دارووی رفت. در هرصورت نگران نباشید ما به شما می گوییم چطور آبریزش بینی را سریع بند بیاوریم.

چطور آبریزش بینی را سریع بند بیاوریم؟

دلیل آبریزش بینی در طب سنتی افزایش رطوبت مغز و سینوس‌هاست. با تخلیه این رطوبت بدن فواید بیشماری می‌برد و به اصطلاح این کار به شادابی و سر زندگی مغز کمک می‌کند. به عبارتی از نظر طب سنتی مصرف آنتی هیستامین و پیشگیری از آب ریزش بینی درست نیست بلکه باید دلیل آبریزش را درمان کرد.

برای درمان سینوزیت در طب سنتی ۴ راه وجود دارد.

۱.می‌توانید به غذا مقدار کمی زنجبیل یا دارچین اضافه کنید. این گیاهان گرم و خشک هستند و رطوبت بدن را کم می‌کنند.

۲.استفاده از روغن‌های موضعی گرم کننده مثل روغن بادام تلخ یا روغن نعناع فلفلی است. این روغن‌ها که باید روی سینوس‌ها مالیده شوند تا سینوس را گرم کنند. در واقع مثل بستن پیشانی با شالی گرم عمل می‌کنند.

۳.استفاده از روغن‌های داخل بینی است که بهترین آن روغن گل بنفشه و روغن سیاه‌دانه است.

۴.بخور اکالیپتوس و آویشن نیز باعث گرمی سینوس و خارج شدن عفونت‌ها می‌شود.

تمامی‌این روش‌ها درمان کننده و کاهنده رطوبت داخل مغز است و تنها جلوی آبریزش را نمی‌گیرند.از نظر حکمای طب سنتی پیشگیری از آبریزش بینی بدون آنکه علت آن را درمان کرده باشید باعث کاهش حافظه و در عین حال شدیدتر شدن سینوزیت می‌شود.

بند آوردن سریع آبریزش بینی

زنجبیل تازه : زنجبیل تازه را می توانید به قطعات کوچک تقسیم کنید و آن ها را خوب بجویید و بخورید.خوردن این ماده خوراکی باعث می شود که دمای بدن مقداری بالا برود و گردش خود در بدن افزایش پیدا می کند و همچنین باعث می شود بینی شما تخلیه شود و دیگر آبریزش بینی نداشته باشید.تکرار این کار به تکرار چند بار در روز آبریزش بینی را به طور کامل رفع خواهد کرد

استفاده از دستگاه بخور در زمان خواب : این دستگاه با مرطوب کردن هوای خشک اطراف شما باعث می شود که خروج مخاط بینی کاهش یابد و در نتیجه آبریزش بینی را کاهش دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
محمدرضاقنبری

محمدرضاقنبری

1398-10-15 - 14:49 پاسخ

خیلی بد