چطور از خشکی پوست در زمستان جلوگیری کنیم

در زمستان به علت سرما و سردی هوا معمولا پوست دچار خشکی می شود.برای جلوگیری از خشکی پوست در زمستان این کار ها را به شما توصیه می نماییم.

از دستگاه مرطوب‌کننده هوا (بخور سرد) استفاده کنید: شب‌ها دستگاه را به برق بزنید و به کار بیندازید تا از کاهش رطوبت هوای داخل خانه جلوگیری شود. برای دستیابی به بهترین نتیجه می‌توانید به جای آب شیر از آب مقطر استفاه کند. مرطوب کردن هوای داخل خانه مانع از روند کم‌آب شدن پوست می‌شود و به خصوص برای بیماران دچار درماتیت (التهاب خارش‌دار پوست) مفید است.

از اسپری‌های یا محلول‌های نمکی استفاده کنید: این اسپری‌ها یا محلول‌ها می‌توانند دهان، چشم‌ها و مجاری بینی را به خصوص در هنگام مسافرت مرطوب نگهدارند. هنگامی که این سطوح مخاطی بیش از حد خشک شوند، ممکن است دچار خارش شوند و توانایی‌شان برای محافظت در برابر عفونت‌های ویروسی مثل آنفلوانزا کاهش پیدا می‌کند.

از پاک‌کننده‌های قوی پرهیز کنید: برخی از مواد پاک‌کننده پوست را تحریک می‌کنند و ممکن است به اگزمای دست، یک عارضه درازمدت پوستی، درماتیت و خشکی پوست منجر شوند. به جای این مواد پاک‌کننده از پاک‌کننده‌های ملایم که پوست را تحریک نمی‌کنند، استفاده کنید تا از پوست‌تان محافظت شود. همچنین مهم است که فراورده پوستی ر انتخاب کنید که برای نوع پوست شما مناسب باشد. هر چه میزان آب یک کرم مرطوب‌کننده کمتر باشد، دوام آن بیشتر خواهد بود. در صورتی که در انتخاب نوع مرطوب‌کننده تردید داشتید، کاربرد لایه ضخیم‌تری از آن اغلب بهتر است.

آب بنوشید: نوشیدن قهوه کافئین‌دار ممکن است به کم‌آبی بدن و خشکی پوست منتهی شود. به ازای هر فنجان قهوه یک لیوان آب بنوشید.

 دوش گرفتن هایتان را کوتاه کنید

موثرترین عادت رفتاری که بر روی خشکی پوست تاثیر زیادی دارد، عادت دوش گرفتن است. بسیاری از افراد پس از یک روز طولانی و خسته کننده در هوای سرد، دوست دارند با یک دوش طولانی آب گرم همه چیز را جبران کنند. اما به گفته متخصصان پوست این موضوع می تواند به پوست شما آسیب برساند. دکتر جاشوا زیشنر، رییس بخش تحقیق زیبایی و بالینی حوزه پوست در بیمارستان مونت سینای در نیویورک در این باره چنین می گوید:” قرار گرفتن مداوم و طولانی مدت در معرض آب گرم باعث می شود که پوست روغن های طبیعی بسیار حیاتی خود را در لایه های بیرونی از دست بدهد که نقش بسیار مهمی در جلوگیری از مواد خارجی به درون پوست دارند”. به گفته دکتر زیشنر هر دوش گرفتن نباید بیش از ۱۰ دقیقه به طول بینجامد و در ضمن دمای آبی که با آن دوش می گیرید نباید در حدی باشد که تحمل آن را به دلیل داغی نداشته باشید.

دوری از محصولاتی که باعث خشکی پوست می شوند

محصولاتی که برای شستن پوست خود مورد استفاده قرار می دهید می توانند در خشکی پوست نیز سهم داشته باشند. برای مثال صابون های سنتی دارای ترکیبات آلکالینی بوده که باعث از بین رفتن سطح اسیدی طبیعی پوست شده و در خشک شدن پوست موثر هستند. برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است از تمیز کننده های پوستی استفاده کنید که pH آن ها در سطح متعادلی باشد و باعث از بین رفتن سطح اسیدی روی پوستتان نشود. باید دنبال تمیز کننده های پوستی باشید که در عین از بین بردن کثیفی های صدمه ای به پوست شما وارد نکنند. تمیز کننده های ملایم همیشه بهترین گزینه برای چنین کاری هستند.

برای رفع خشکی پوست چه کنیم؟
درمان خشکی پوست با مراقبت روزانه از پوست البته به صورت صحیح و کامل دقانه شروع می شود. روزانه 2 مرتبه صبح و عصر پوست خود را تمییز و مرطوب کنید .
رطوبت پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده های طبیعی و گیاهی افزایش دهید مثل روغنهای بدون رنگ ماهی یا کوسه و هم چنین گلیسیرین .
 از ضد آفتابها با SPF مناسب و مرطوب کننده استفاده کنید بخصوص موقع بیرون رفتن از خانه .  .
 هر روز کپسول یا مایع روغن ماهی که شامل اسیدهای چرب ضروری و یا روغن دانه کتان هستند استعمال کنید. زیرا روغن ماهی پوست را نرم و انعطاف پذیر می کند . میزان استفاده از آن در هر روز 2 قاشق سوپخوری می باشد.

نسخه های طبیعی برای خداحافظی با خشکی پوست

یک روش موثر و کم هزینه جهت درمان خشکی پوست

   

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ