با این نوشیدنی بدنتان را در زمستان گرم نگه دارید

sahar.d
در سرمای زمستان تنها چیزی که لذت بخش است، نوشیدن یک نوشیدنی لذیذ و گرم است که سرما را از تن خارج کند. در این مطلب شما را با نوشیدنی که در زمستان بدنتان را گرم نگه می دارد آشنا می کنیم.

برای گرم نگه داشتن بدن در زمستان ابتدا باید از خوردنی های با طبع سرد فاصله بگیرید زیرا طبع سرد این خوراکی ها احساس سرما در بدن شما ایجاد می کند. خوردنی های با طبع گرم بهترین گزینه برای گرم نگه داشتن بدن در سرما هستند و در این میان نوشیدنی های گرم، گرمای دلچسبی را به بدن منتقل می کنند. در این مطلب نوشیدنی هایی که بدنتان را در زمستان گرم نگه می دارند را به شما معرفی می کنیم. 

نوشیدنی های بدون کافئین بنوشید

کافئین موجود در قهوه باعث از بین رفتن گرمای بدن می شود. کافئین گیرنده های داخل رگ های خونی را مسدود می کند و اجازه نمی دهد که رگ های خونی دوباره منقبض شوند. برای همین هم رگ ها گشاد می مانند و همین مسئله باعث می شود که شما خیلی زود گرمای بدنتان را از دست بدهید. برای همین زمانی که در هوای آزاد هستید و قهوه می نوشید، زودتر احساس سرما می کنید.

توصیه می کنیم به جای مصرف زیاد قهوه و کلا نوشیدنی های حاوی کافئین از نوشیدنی های بدون کافئین و یا دمنوش های گیاهی استفاده کنید.

معجون گرمابخش

انواع مغزها شامل پسته، گردو، بادام و… را به شکل پودر در آورید، آن را با دو قاشق عسل یا چند عدد خرما و یک عدد موز ترکیب کرده و یک لیوان شیر گرم به آن اضافه کنید. حالا یک لیوان معجون انرژی زای طبیعی دارید که می تواند برایتان گرمای لذت بخشی را همراه داشته باشد.

دمنوش گرمابخش

برای تهیه یک دامنوش فوق العاده می توانید آویشن، کاکوتی، نعنا وگل گاوزبان را مخلوط کنید و بگذارید دم بکشد و آن را با نبات بنوشید. این دمنوش طراوت و گرمای مطبوعی برای تان به همراه خواهد آورد.

معجزه ای برای فرار از سرما

یک تکه زنجبیل، چند عدد برگ نعنا یک عدد لیمو عمانی سوراخ شده و تکه ای چوب دارچین (به اندازه یک انگشت) را همراه با چهار لیوان آب جوش در قوری ریخته و بگذارید به مدت نیم ساعت دم بکشد. هنگام نوشیدن این معجون به آن نبات یا عسل اضافه کرده و میل کنید. این دمنوش یکی از نوشیدنیهای انرژی بخش، نشاط آور و گرمابخش است.

غذاهای فوق العاده که شما را در زمستان گرم نگه می‌دارند

چگونه در این زمستان دست و پاهایتان را گرم نگه دارید

بهترین ادویه های برای مصرف در فصل زمستان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ