جدیدترین رژیم های لاغری 2018

toranj
جدیدترین رژیم های تاثیر گذار سال 2018 را در این مطلب دنبال کنید.

رژیم لاغذی یا چاقی باید بر اساس ویژگی های خاص بدنتان انتخاب شود . در ادام هبا چند رژیم جدید سال 2018 آشنا خواهید شد.

فهرست بهترین رژیم غذایی ارایه شده در سال ۲۰۱۸

در سال ۲۰۱۸، رژیم های مدیترانه ای و DASH برای اولین بار در رده بهترین رژیم غذایی قرار گرفتند.
 یک رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون است. این رژیم بر مصرف دانه های کامل، میوه ها و سبزیجات و محدود کردن نمک تأکید دارد. موسسه ملی قلب، ریه و خون برای کمک به افرادی که فشار خون بالا دارند، این رژیم غذایی را توصیه می کنند. رژیم دش برای افرادی طراحی شده است که فشار خون بالایی دارند ؛ این رژیم غذایی به این افراد کمک می کند تا فشار خون خود را کاهش دهند. رژیم دش با ترکیبی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین کم چرب و لبنیات کم چرب تهیه شده است. افرادی که این رژیم غذایی را دنبال می کنند ، از خوردن چربی های اشباع شده، نوشیدنی های شیرین، شیرینی ها، لبنیات پرچرب و برخی روغن ها اجتناب می کنند و به طور کلی نمک کمتری مصرف می کنند.

رژیم غذایی مدیترانه همچنین بر میوه ها، سبزیجات و غلات کامل و جلوگیری از مصرف الکل ​​تأکید دارد. هر دو شامل پروتئین های ناب مانند مرغ یا ماهی هستند.  اصول رژیم مدیترانه ای این است که فراوان بخورید: سبزیجات، میوه‌ها، آجیل، مغزها، حبوبات، سیبب‌زمینی، غلات کامل، نان‌ها، گیاهان، ادویه‌جات، ماهی، غذاهای دریایی و روغن زیتون خالص.

در حد اعتدال بخورید: گوشت طیور، تخم‌مرغ، پنیر و ماست. به ندرت بخورید: گوشت قرمز.

ابدا نخورید: نوشیدنی‌های شیرین‌شده با قند، خوراکی‌های حاوی قند‌های افزوده، گوشت‌های فراوری شده، غلات تصفیه شده، روغن‌های تصفیه شده و دیگر غذاهای فراوری‌شده.

هر دو به عنوان ساده ترین رژیم غذایی و محبوب شناخته شده و رژیم غذایی مدیترانه در مقام اول و رژیم غذایی DASH چهارم قرار گرفتند. هر دو نیز برای اولین بار برای افراد مبتلا به دیابت به عنوان بهترین رژیم ها مناسب شناخته شده اند.

در سال ۲۰۱۸،  رتبه بندی ۴۰ برنامه مختلف رژیم غذایی منتشر شد. این رتبه بندی با همکاری یک گروه متخصص تغذیه، مشاوران رژیم غذایی و پزشکانی که در سلامت قلب، کاهش وزن و دیابت مشارکت دارند، انجام دادند.

علاوه بر این به طور کلی، دسته بندی بهترین رژیم غذایی عبارت بودند از:

    بهترین رژیم غذایی
    بهترین رژیم غذایی کاهش وزن
    بهترین رژیم غذایی سریع کاهش وزن
    بهترین رژیم غذایی برای خوردن سالم
    ساده ترین رژیم غذایی برای پیگیری
    بهترین رژیم های غذایی برای دیابت
    بهترین رژیم های غذایی قلب
    بهترین رژیم غذایی مبتنی بر گیاه

کارشناسان به این نتیجه رسیدند که کدام رژیم غذایی آسان است، احتمال کاهش وزن در مدت کوتاه و طولانی مدت با رژیم غذایی امکان دارد و اینکه چقدر در برابر بیماری های قلبی و دیابت موثر هستند؟

یکی از کارشناسان، دیوید کاتز، مدرس دانشگاه ییل و مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری های گریفین، می گوید هیچ رژیم غذایی ، به تنهایی برای همه مناسب نیست.

کانی دیکمن، مدیر تغذیه دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس می گوید: “به نظر می رسد سال ۲۰۱۸ به عنوان سال رژیم غذایی محسوب می شود، بنابراین خوب است که فهرست ایالات متحده بهترین رژیم غذایی را که برای رسیدن به کاهش وزن و سالم ماندن مفید است، شناسایی کند، باید انعطاف پذیر، متعادل و قابل نگهداری باشد.”
او می گوید:

“فهرست بهترین رژیم های غذایی به رسمیت شناخته شده است که رژیم مدیترانه و رژیم غذایی DASH، که در مفهوم و روند کار بسیار شبیه هستند، با این سه عامل مواجه هستند.”

کاترین بروکسینگ، وبلاگنویس متخصص تغذیه می گوید: رتبه بندی رژیم غذایی یک انتخاب برای برنامه های سالم به مردم می دهد. او می گوید: “من هیجان زده هستم تا رژیم مدیترانه ای را که رتبه اول گرفته است، ببینم. مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که الگوهای رژیم غذایی مدیترانه ای به شدت به کاهش بسیاری از بیماری های مزمنی از جمله بیماری های قلبی، دیابت و برخی سرطان ها کمک می کند.” او می گوید آسان است که او را بپذیریم، و می تواند خوشمزه باشد.

و رتبه های رژیم غذایی دیگر

بهترین رژیم های غذایی دیگر عبارتند از: رژیم غذایی فلکسیتی، مراقبت از وزن، رژیم غذایی MIND، رژیم TLC و Volumetrics.

رژیم فلکسیتی، برنامه غذایی غلیظی است که بر روی غذاهای گیاهی تأکید دارد. طرفداران آن، کنترل وزن را با غذا خوردن سالم حفظ می کنند، با مقادیر نقطه اختصاص داده شده به غذاها و یک حد مجاز روزانه.

TLC به معنای تغییرات درمانی برای کلسترول بالا است. پیروان آن، از چربی اشباع شده استفاده می کنند و حتما ورزش می کنند.

رژیم غذایی MIND ترکیبی از رژیم های غذایی DASH و مدیترانه ای است که هدف آن بهبود سلامت مغز است.

رتبه دار ترین رژیم غذایی ها در این زمینه، حجم سنج، جنی کریگ، وگان و فلکسیتی بودند. رژیم والومتریکس (Volumetrics) بر روی خوردن غذاهایی که شما را پر می کند، تمرکز می کند، مانند سوپ ها، میوه ها و سبزیجات غیر نشاسته ای مانند گوجه فرنگی و قارچ.

بهترین رژیم های غذایی کاهش سریع وزن

رتبه دار ترین رژیم غذایی ها در این زمینه، Weight Watchers ، Medifast، SlimFast و رژیم والومتریکس (Volumetrics) هستند.

رژیم HMR یک برنامه کم کالری است که با خوردن غذا جایگزین می شود که بر میوه ها و سبزیجات تمرکز دارد.

بزرگترین بازنده شامل خوردن غذاهای منظم با پروتئین بالا، میوه ها و سبزیجات و نگه داشتن برنامه غذایی است.

Medifast با پنج جایگزین غذا در روز و یک وعده غذا شروع می شود، با وعده های بیشتر در مرحله ای که وزن از بین می رود، شروع می شود.

SlimFast یک برنامه غذایی است که جایگزین غذا می شود.

بهترین رژیم غذایی برای غذا خوردن سالم

رتبه دار ترین رژیم غذایی ها در این زمینه، DASH، مدیترانه، Flexitarian، TLC، Mayo، MIND، Volumetrics

رژیم درمانگاه Mayo بر روی خوردن غذای سالم تمرکز دارد.

محافظت از کبد با رعایت این رژیم غذایی

آیا با رژیم غذایی می توان نارسایی کلیه را درمان کرد؟

بهترین و بدترین رژیم غذایی برای شما اگر عضو تیپ پیتا هستید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ