معجون تقویت حافظه برای کنکوری ها !

toranj
کنکوری ها را با این معجون تقویت کنید.

همه مخصوصا آنهایی که درس می خوانند خوب می دانند که تغذیه چه تاثیری روی تمرکز و حافظه دارد. کسانی که برای کنکور درس می خوانند یا کسانی که برای امتحان خاصی آماده می شوند نیاز به تقویت حافظه و تقویت فیزیک خود دارند تا بتوانند با قدرت بیشتری به ادامه راه فکر کنند. در این مقاله سعی شده است راه های مختلفی را برای تقویت حافظه کنکوری ها ارائه دهیم.

تغذیه و تقویت حافظه

 اول از همه غذاهای سالم بخورید چنانچه استفاده از یک رژیم غذایی سالم و مناسب نه تنها برای جسمتان مفید است، بلکه برای مغز و حافظه تان نیز لازم است. بر طبق نظرات آکادمی عصب شناسی آمریکا، خوردن میوه ها و سبزیجاتی که حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان هستند؛ مثل توت ها، مرکبات، اسفناج، هویج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و سیب زمینی شیرین می تواند تا 11 درصد احتمال سکته را پایین بیاورد.

ویتامین B12 برای حفظ غلاف میلین(ماده ی سفید چربی که غلاف بعضی اعصاب را می پوشاند و باعث می شود که به درستی کار کنند).

اسید فولیک هم ماده ی بسیار موثری برای تقویت حافظه  است که باعث بهتر کار کردن انتقال دهنده های عصبی می شود. اگر میزان اسید فولیک مغز کم شود، احتمال از دست رفتن حافظه بیشتر می شود.

بهترین مواد غذایی برای تقویت مغز و حافظه

آواکادو

آووکادو حاوی ویتامین K و اسید‌فولیک است و از لخته‌شدن خون در مغز (یعنی همان سکته مغزی) جلوگیری می‌کند. این میوه در بهبود عملکردهای شناختی مغز مانند تقویت حافظه و تمرکز نیز به‌خوبی عمل می‌کند. آووکادو سرشار از ویتامین‌های B و C است؛ ویتامین‌هایی که در بدن ذخیره نمی‌شوند و باید روزانه آنها را مصرف کنیم. این میوه نسبت به سایر میوه‌ها، بیشترین میزان پروتئین را دارد.

چغندر

چغندر موجب کاهش التهاب می‌شود و به‌خاطر وجود آنتی‌اکسیدان‌ها خاصیت ضدسرطانی بالایی دارد، به خروج سم از خون کمک شایانی می‌کند و نیترات طبیعی موجود در آن موجب راحت‌ترشدن گردش خون و درنتیجه بهبود عملکرد مغز می‌شود. توانایی انجام تمرینات سنگین را بالا می‌برد و سطح عملکرد حافظه  را بهبود می‌بخشد. می‌توانید چغندر را به‌صورت آب‌پز میل کنید یا به سالادهایتان مقداری چغندر اضافه کنید و ترکیبی بی‌نظیر و خوش‌طعم ایجاد کنید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از مغذی‌ترین و مفید‌ترین مواد برای تقویت مغز و افزایش قدرت حافظه است. پس مادران واقعا حق دارند که این همه به خوردن آن اصرار می‌کنند. ویتامین K و کولین موجود در آن، حافظه را شاداب و هوشیار نگه‌می‌دارد. سرشار از ویتامین C است و تنها یک ظرف کوچک آن ۱۵۰ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه‌ی بدن را فراهم می‌کند. سرشار از فیبر است و کمک می‌کند که زودتر سیر شوید. میتوانید بروکلی را خام مصرف کنید یا آن را بپزید و در غذاهای متنوعی استفاده کنید.

معجون تقویت حافظه برای کنکوری ها

پاین معجون دارای کندر میباشد که بهترین تقویت کننده حافظه برای تمام سنین. جهت پیشگیری از الزایمر معجون تقویت حافظه بسیار مفید است .جهت تقویت حافظه کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است.

مواد لازم معجون تقویت حافظه‏:

سعد کوفى و کندر و هلیله زرد (پوست هلیله زرد) از هرکدام ۲۰ گرم
زعفران ۲ گرم
عسل نیم کیلوگرم

طرز تهیه معجون تقویت حافظه:

سعد کوفى و کندر و هلیله زرد (پوست هلیله زرد) و زعفران را خوب آسیاب کرده و با عسل طبیعى مخلوط کرده و به مدت ۲۴ ساعت در محیط آشپزخانه نگهداری شود

روش مصرف معجون تقویت حافظه:

روزانه یک یا دوبار هربار بقدر یک فندق از این معجون بخورند سبب افزایش حافظه خواهد شد.

نکته درمورد معجون تقویت حافظه:

معجون تقویت حافظه را نباید در یخچال نگهداری کرد

همه چیز درباره تقویت حافظه

توصیه های جالب امام رضا(ع) برای تقویت حافظه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ