چطور دست های سفید و شفاف داشته باشیم؟

faateme1366
دست های شما در این روزها که به خانه تکانی عید نزدیک می شویم، تیره و خشک می شوند. لازم است بیش از گذشته برای سفید و شفاف شدن پوستتان تلاش کنید. ما در این مطلب بهترین راه ها برای سفیدی پوست دستتان به شما می آموزیم.

 چرا دست ها تیره می شوند؟

از آنجایی که دستان و پاهای ما بیشتر مواقع بدون پوشش یا محافظ باقی می مانند، تمایل به تیرگی در بخش هایی از پوست این اندام ها بیش از نقاط دیگر بدن است. به واسطه قرار گرفتن مداوم در معرض پروتوهای مضر فرابنفش A و B خورشید، پوست انسان ملانین بیشتری برای محافظت از خود تولید می کند. ملانین بیشتر به تیره‌تر شدن پوست، به ویژه در دست ها و پاها اگر از پوشش مناسب برخودار نباشند، منجر می شود.در کنار قرار گرفتن در معرض خورشید، تیره شدن بخش هایی از پوست می تواند در نتیجه آلودگی، گرد و غبار و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر شکل بگیرد. بیشتر مردم توجه چندانی به زیبایی دست ها و پاهای خود ندارند و بیشتر بر زیبایی صورت متمرکز هستند. اما مراقبت از کل بدن ضروری است و به پیشگیری از تیره شدن پوست و آسیب آن کمک می کند.تیره شدن بخش هایی از دست ها و پاها ظاهر چندان خوشایندی ندارد و می تواند احساس شرمندگی را در فرد ایجاد کند. خوشبختانه روش هایی طبیعی برای روشن کردن و احیای رنگ طبیعی پوست این اندام های بدن وجود دارند که در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

پوست اندازی کردن

لایه‌برداری با دست و بدون استفاده از دستگاه، واقعا به روشن شدن پوست کمک می‌کند. این روش سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و پوست تازه را از زیر لایه‌ی رویی بیرون می‌کشد. این پوست تازه که هنوز تحت تأثیر اشعه‌ی آفتاب قرار نگرفته است، روشن‌تر از پوست فعلی‌تان خواهد بود.می‌توانید از برس‌های مخصوص لایه‌برداری یا از یک برس خشک که مناسب کل بدن باشد، استفاده کنید. برای صورت که پوست حساس‌تری دارد، از یک برس نرم استفاده کنید.دستگاه‌های لایه‌برداری هم وجود دارند که کمی عمیق‌تر لایه‌‌برداری می‌کنند؛ اما معمولا روش دستی انتخاب بهتری است.

 

ماست مالی کنید

اسید لاکتیک موجود در ماست آن را به یک عامل سفید کننده موثر تبدیل می کند که به روشن‌تر کردن رنگ پوست کمک می کند. اسید لاکتیک می تواند لایه رویی سلول های مرده را بردارد تا از بخش خشک، پوسته پوسته یا تیره شده پوست کاسته شود.افزون بر این، پروتئین ها و ویتامین های موجود در ماست پوست شما را نرم و درخشان نگه می دارند.مقداری ماست ساده را روی بخش های تیره شده پوست خود ریخته و برای چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید برای 10 تا 15 دقیقه به همان حالت باقی بماند و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهید. از این روش یک یا دو بار در روز استفاده کنید تا رنگ پوست خود را روشن‌تر سازید. گزینه دیگر، ترکیب مقدار مساوی از ماست و گلاب و سپس افزودن یک قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی به آن است. دست ها و پاهای خود را با این ترکیب ماساژ داده تا به طور کامل جذب پوست شود. به مدت یک شب اجازه دهید در همین حالت باقی بماند و صبح روز بعد پوست خود را با آب سرد شست و شو دهید. روزانه یک بار پیش از خواب شبانه این کار را انجام دهید.

 

یک گیاه معجزه گر

آلوئه ورا می تواند به احیای رنگ اصلی پوست شما کمک کند. این گیاه قادر به درمان هیپرپیگمانتاسیون است و از این رو می تواند رنگ تیره پوست در دست ها و پاها را روشن سازد.همچنین، آلوئه ورا دارای ویژگی های مرطوب کنندگی پوست است که به درخشش طبیعی دست ها و پاها کمک می کند.ژل تازه آلوئه ورا را از یک برگ آن خارج کرده و به مدت پنج دقیقه روی دست ها و پاهای خود بمالید. 30 دقیقه صبر کرده و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا رنگ پوست روشن‌تر شود.روش دیگر شامل ترکیب دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و چند قطره روغن بادام می شود. این ترکیب را روی مناطق تیره پوست خود قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا به طور کامل جذب پوست شود. 15 تا 20 دقیقه صبر کرده و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

توجه: پس از استفاده از آلوئه ورا روی پوست خود در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ