چطور دندان هایمان را قبل از مهمانی سفید کنیم

sahar.d
داشتن لبخند زیبا از مهم ترین فاکتورهای جذابیت بیشتر در جمع است و دندان های سفید و براق این زیبایی را چند برابر می کنند. برای داشتن دندان های سفید و براق این مطلب را بخوانید.

همه ی ما به دنبال جذابیت بیشتر هستیم تا بیشتر مورد توجه فرد مورد علاقه مان قرار بگیریم. زیبایی ظاهری در کنار طرز رفتار صحیح ما میتواند ما را در رسیدن به قلب محبوبمان کمک کند. برای داشتن ظاهر زیبا به لبخندی جذاب نیاز دارید. با این مطلب همراه شوید تا به شما بگوییم چطور دندان هایتان را قبل از مهمانی سفید کنید.

در این مطلب چند راه ساده، بی ضرر و کم هزینه برای سفید کردن دندان ها به شما معرفی می کنیم.

روش های طبیعی سفید کردن دندان ها

لیموترش

لیموترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، برای سفید کردن دندان های زرد و لکه دار مفید است. این ماده طبیعی همچنین برای کاهش جرم دندان و خوشبو کردن دهان کاربرد دارد و همچنین به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد ویتامین C برای تقویت لثه مفید است.

کافیست که دندان هایتان را با مقداری آب لیموترش تازه بسابید. قبل از شستشو هم به آرامی دندان هایتان رامسواک بزنید. این کار را دو مرتبه در هفته انجام دهید نه بیشتر.

توجه داشته باشید که لیموترش اسیدی است و استفاده افراطی از آن به مینای دندان آسیب می زند.

پوست پرتقال

پوست پرتقال درمان عالی برای بوی نامطبوع دهان و زردی دندان است. کافی است قبل از خواب، پوست پرتقال را به دندان بمالید. ترکیب کلسیم و ویتامین C موجود در آن، میکروب های دهان و زردی دندان را از بین می برد و باعث خوشبو شدن دهان می شود. می توان پودر پوست پرتقال را نیز به خمیردندان اضافه کرد.

نمک

نمک یکی از قدیمی ترین درمان ها برای رفع زردی دندان هاست. کافی است مقداری نمک و زغال را با هم مخلوط و دندان را با آن تمیز کنید. دانه های نمک، صیقل دهنده است و لایه زرد چسبیده روی دندان را از بین می برد. این روش نسبت به خمیردندان اثر ملایم تری دارد.

جوش شیرین

جوش شیرین اسیدهای موجود در دهان را خنثی می کند و صیقل دهنده ملایم است. مالیدن جوش شیرین به آرامی به دندان، کمک می کند تا لایه های زرد از بین برود. می توان این پودر را به خمیردندان نیز افزود.

 ریحان

ریحان علاوه بر این که درمان بسیاری از دردهاست، سفید کننده دندان نیز به حساب می آید و از دهان در برابر مشکلات و بیماری های متعدد محافظت می کند. برگ های ریحان را خشک و آسیاب کنید سپس به خمیردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنید.

کربن گیاهی 

کربن گیاهی از سوزاندن چوب برخی از گیاهان به دست می آید. در کشورهایی مانند هند سالیان زیادی است که مردم از آن برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می کنند.

بهتر است بدانید که کربن گیاهی خطری برای بدن ندارد و حتی از پودر آن برای برطرف کردن مشکلاتی مانند نفخ، اسهال و استفراغ، بوی بد دهان و غیره نیز استفاده می شود.

می توانید از پودر خالص کربن گیاهی استفاده کنید. کافیست مقداری از این پودر را روی مسواک تان ریخته و مانند همیشه دندان هایتان را مسواک بزنید.

توجه داشته باشید که نیازی به خمیر دندان ندارید، چون در این صورت احتمال سایش و آسیب دندان ها زیاد می شود.

ترفندهای معجزه آسا برای سفید کردن دندان در خانه !

بهترین روش برای سفید کردن دندان کدام است ؟

درمان خانگی برای سفیدکردن دندان با ریحان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ