چطور بوی بد زیر بغل را از بین ببریم

sahar.d
اگر شما هم از استفاده از دئودورانت های شیمیایی خسته شده اید با این مطلب همراه شوید تا با روش های از بین بردن بوی بد زیر بغل آشنا شوید.

بوی بد زیر بغل یکی از دغدغه ها و نگراهای هر فردی است و برای از بین بردن آن به انواع دئودورانت ها و گاهی روش های جراحی پناه می بریم. استفاده طولانی مدت از مواد شیمیایی آن هم در ناحیه زیر بغل که حاوی غدد لنفاوی است ممکن است سبب نگرانی انسان شود و گاهی نیز این نگرانی بجا است. در این مطلب شما را با روش های طبیعی از بین بردن بوی بد زیر بغل آشنا می کنیم.

در مرحله اول زیر بغلتان را همیشه خشک کنید

از آنجاذ که باکتری‌های عامل ایجاد بوی بد زیر بغل هستند، پس منطقی است تا آن‌جا که ممکن است زیر بغل‌تان را خشک نگه دارید تا رشد و تکثیر باکتری ها جلوگیری کنید. هر گاه زیر بغل‌تان عرق می‌کند، می‌توانید با استفاده از دستمال‌های مرطوب آن ناحیه‌ را خشک نمایید.

اصلاح موهای زائد

زیر بغل زنان در مقایسه با مردان بوی کم‌تری از خود متصاعد می‌کند، زیرا بیش‌تر زنان عادت دارند موهای زائد زیر بغل‌شان را اصلاح کنند. اگر شما موهای زائد زیر بغل‌تان را اصلاح نمی‌کنید و از بوی بد زیر بغل رنج می‌برید، وقت آن رسیده است که تیغ را بردارید و جلوی آینه بروید و کار را یکسره کنید.

آب بنوشید

از فواید نوشیدن آب در صبح ناشتا براتون گفتیم که باعث سم زدایی از بدن شده و سوخت و ساز بدن رو بالا میبره و در نتیجه باعث کاهش وزن میشه. علاوه بر اون تاثیرات بسیار مثبتی برای پوست و مو داره. بهتره سعی کنید در طول روز آب کافی بنوشید تا علاوه بر داشتن بدنی سالم و پوستی درخشان از شر بوی عرق هم راحت بشید.

سرکه سیب

خاصیت اسیدی سرکه سیب به باکتری‌های عامل بوی بد اجازه نمی‌دهد روی بدن رشد و تکثیر کنند. بعد از حمام مقداری سرکه سیب را زیر بغل‌تان بپاشید. نگران بوی سرکه‌ سیب هم نباشید؛ زیرا بعد از مدتی بوی آن از بین می‌رود. 

به خاطر بسپارید، به سرعت بعد از اصلاح موهای زائد زیر بغل یا بر روی زخم‌های پوستی سرکه سیب نپاشید. 

همچنین برای مشخص شدن عدم حساسیت به سرکه سیب، کمی سرکه سیب را روی یک نقطه از مچ‌تان بمالید؛ اگر پوست‌تان به سرکه سیب واکنش حساسیتی نشان نداد، آن‌گاه از آن به عنوان درمان خانگی برای رفع بوی بد زیر بغل استفاده نمایید.

استفاده از آب اکسیژنه

یک قاشق چای خوری آب اکسیژنه (پراکسید هیدروژن) ۳ درصد را با حدود ۲۳۰ میلی‌لیتر آب رقیق کنید؛ و از آن برای پاک کردن زیر بغل‌تان استفاده نمایید، زیرا آب اکسیژنه به شکلی بسیار موثر می‌تواند باکتری‌های عامل بوی بد را از بین ببرد.

جوش شیرین پرخاصیت

جوش شیرین را به زیر بغل‌تان بمالید تا باکتری‌های عامل بوی بد را از بین ببرد و عرق را به خود جذب ‌کند. جوش شیرین مانند یک خوشبو کننده عمل می‌کند.

زیر بغل را به درستی با صابون و آب بشویید و با حوله خشک کنید ، سپس پودر جوش شیرین را به زیر بغل بزنید و بعد از چند دقیقه بشویید.

روغن های گیاهی 

با ترکیب جوش شیرین و روغن گیاهی اسطوخودوس (لوندر) یا روغن گیاهی پرتقال خمیر درست کنید. این خمیر را زیر بغل‌تان بمالید. این کار باکتری‌های عامل بوی بد را کنترل می‌کند. اجازه دهید خمیر روی پوست‌تان خشک شود و آن‌گاه، آن را بشویید. 

هنگام ساخت این خمیر حتما به اندازه‌ی کافی از روغن گیاهی استفاده کنید – برای موثر بودن این درمان خانگی، خمیر تهیه شده باید بوی قوی روغن گیاهی بدهد.

پودر صندل

صندل دارای عطر بسیار آرامبخش و نشاط بخش می باشد و می تواند در رفع بوی بد مفید باشد ، بگذارید پودر آن کاملا خشک باشد و آب در آن وجود نداشته باشد ، از پودر خشک در نواحی زیر بغل بزنید و نتیجه آن را ببینید.

داشتن رژیم غذایی مناسب و مقابله با بوی عرق

مطمئنا هرچیزی که شما مصرف میکنید در بدنتون تاثیر میذاره و مصرف بیش از اندازه ی ادویه جات، سیر، پیاز و تخم مرغ تعریق رو تشدید کرده و باعث ایجاد بوی بد در بدن میشوند. بهتره برای کاهش تعریق از میوه ها و سبزی های تازه استفاده کنید.

چه کنم تا زیر بغلم عرق نکند؟!

طب سنتی چه پیشنهادی برای بوی نامطبوع بدن دارد؟

آیا مردان باید زیربغل خود را تمیز کنند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ