از کجا بفهمیم بدنمان نیاز به سم زدایی دارد؟

sahar.d
سم زدایی از بدن یکی از بهترین راه ها برای دفع سموم و پاکسازی بدن است. برای تشخیص زمان سم زدایی بدن با این مقاله هم راه شوید.

سم زدایی از بدن به بهبود عملکرد سیستم گوارش، دفع سموم و آلودگی ها از بدن  و حفظ سلامت کمک بسزایی می کند به خصوص در این روزهای آلوده شهرهای بزرگ. برای تاثیر بیشتر سم زدایی باید زمان نیاز بدن به سم زدایی را تشخیص دهیم تا بدانیم چه زمانی میزان سموم در بدن زیاد شده و نیاز به دفع این سموم دارد. آشنایی با این علایم در بهبود فرآیند سم زدایی بسیار موثر بوده و در این مطلب توضیح می دهیم که از کجا بفهمیم بدنمان نیاز به سم زدایی دارد.

نشانه های زمان سم زدایی بدن

همه ی این نشانه ها زنگ خطری برای شما هستند و به شما اعلام می کنند که بدنتان نیاز به سم زدایی دارد.

خستگس و کمبود انرژی

اگر دائما احساس خستگی شَدید می‌کنید حتما نیاز به سم‌زدایی از بدن‌تان دارید. این نشانه‌ها به دلیل وجود بیش از حد سموم در بدن به وجود می‌آیند.

بی خوابی

اگر به‌تدریج احساس می‌کنید دچار بی‌خوابی شده‌اید، نشانه‌ی آن است که سم ها در بافت‌های‌تان تجمع یافته‌اند و گردش خون‌تان را مسدود کرده‌اند.

 بزرگ شدن شکم

تجمع سموم در بدن سبب می‎شوند بدن نتواند سطح گلوکز را تنظیم کند و در نتیجه نمی‎تواند کلسترول را بسوزاند و چربی در شکم انباشته می‎شود.

مشکلات کیسه صفرا

وقتی صفرا غلیظ و سنگین می‎شود یعنی سموم در کبد جمع شده‌اند. کاهی اوقات هم راه خارج شدن صفرا مسدود می‎شود. اگر در محدوده‌ی کیسه‌ی صفرای‌تان به دلیل انباشته شدن مواد شیمیایی سمی در کبد یا مسدود شدن کیسه‌ی صفرا به شدت احساس سنگینی و پُری می‌کنید؛ همه‌ی این‌ها را یک پرچم قرمز بدانید و برای بررسی‌های بیش‌تر به پزشک مراجعه کنید.

احساس گرمای غیر عادی

گرمایی بودن یا احساس گرما کردن در شرایط دمای متعادل نشان می‎دهد سموم در بدن زیاد شده و کبد برای دفع سموم بیشتر کار می‎کند که این کار بیشتر حرارت بدن را بالا می‌برد. 

نشانه های پوستی

مشکلات و بیماری‎های پوستی مثل التهاب پوست، روزاسه و خارش پوست نشان می‎دهد که سموم در بدن انباشته شده و بدن در حال تلاش است که به طور طبیعی این مواد سمی را دفع کند.  

سردردهای بی علت

سردردها هم ممکن است در نتیجه‌‌ی وجود مواد سمی در سامانه‌ی بدن‌تان باشند؛ و این مواد می‌توانند سامانه‌ی مرکزی عصبی را تحریک کنند. اگر گاهی بدون علت دچار سردرد می شوید، به این موضوع توجه کنید که شاید بدنتان در حال ارسال سیگنال براینیاز به سم زدایی است.

تغییر رنگ زبان

اگر احساس می‌کنید رنگ زبان‌تان کمی سفید یا زرد شده است، ممکن است خون‌تان از مواد حاوی سم انباشته شده باشد.

گرفتگی سینوس ها

اگر در حوالی بینی و پیشانی‌تان متوجه‌ی چنین نشانه‌هایی شدید، دلیل‌اش می‌تواند استنشاق سمومی باشد که به خاطر آلودگی هوا ایجاد می‌شوند.

سم زدایی بدن با نوشیدن آب

سم زدایی تمام بدن در سه روز !

با این رژیم یک روزه بدن خود را “سم زدایی” کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ