تزریق چربی به صورت برای چه افرادی مناسب می باشد؟

toranj
امروزه برای جوانی صورت خود به پوست صورت چربی تزریق می کنند. اما آیا هر صورتی به تزریق چربی نیاز دارد؟

یکی از اهداف تزریق چربی پر کردن جاهای خالی در صورت است. و همچینن برای تزریق چربی شما باید در بدن خود چربی داشته باشید تا از ان قسمت چربی اضافه شما را بردارند و به صورت تزریق کنند. در ادامه فواید و مضرات این روش را باهم می خوانیم.

تزریق چربی به صورت

اگر شما در صورت خود دارای تو رفتگی هستید (مثل خطوط لبخند و خطوط زیاد در کنار چشم ها موسوم به پنجه کلاغ ، گودی زیر چشم)، با تزریق چربی در صورت این مشکلات را بر طرف کرد که می توان چربی صورت مورد نیاز را از شکم، ران ها، یا سایر اعضای بدن که دارای توده چربی هستند برداشته و به صورت  شما تزریق کرد ، تزریق چربی زیر چشم نیز از روش های مرسوم می باشد. به این ترتیب امکان ترمیم جوش ها ، لیفتینگ صورت بدون چراحی و نواحی دارای تو رفتگی در صورت، لب ها، و گونه ها با تزریق چربی گونه نیز وجود دارد. جراح  حتی می تواند از پیوند چربی برای حداقل کردن خطوط بین بینی و دهان، اصلاح پوست یا چین و چروک آن و حداقل کردن خطوط پیشانی و چاقی صورت شما استفاده کند. برخلاف تزریق کلاژن، تزریق چربی صورت واکنش آلرژیک برای بدن ایجاد نمی‌کند، زیرا چربی از بدن خود شما برداشته می‌شود. هرچند خطر ناچیزی در ارتباط با عفونت و دیگر عوارض تزریق چربی نادر وجود دارد. در روش پیوند چربی (لیپوفیلینگ)، چربی از بدن خود بیمار گرفته می‌شود و برای پر کردن چروک‌ها، تاخوردگی‌ها و تورفتگی‌های موجود در سایر قسمت‌های بدن استفاده می‌شود. همچنین از روش پیوند چربی برای اصلاح فرم باسن‌ها، تزریق چربی به گونه یا گودافتاده، ترمیم آثار زخم یا سوختگی و هر نوع ناهمواری موجود در سطح پوست و نیز عمل زیباسازی ظاهری پشت دست‌ها استفاده می‌شود.

تزریق چربی برای چه افرادی مناسب نیست؟

تزریق چربی می‌تواند فرسودگی‌ها و افتادگی‌های ناشی از افزایش سن را تا حدود زیادی جبران کند. این مشکلات ناشی از افزایش سن، معمولا عبارت‌اند از خط خنده، خط اخم، خطوط گوشه دهان، چین‌وچروک‌ها، گودرفتگی‌ها و فرورفتگی‌ها (مانند زیر چشم یا زیر استخوان‌های گونه). کم‌حجمی لب‌ها نیز با کمک تزریق چربی قابل جبران است و اسکارهای ناشی از آکنه را هم می‌توان با کمک همین روش برطرف کرد.

به‌طور کلی، افرادی که دارای یک یا چند مورد از شرایط ذکرشده هستند، می‌توانند از فواید پیوند چربی اتولوگ (استفاده از چربى براى پر کردن نقائص صورت و بدن) برخوردار شوند. با این‌حال، افرادی که برای تزریق چربی اقدام می‌کنند، معمولا بزرگسالانی هستند که می‌خواهند مشکلاتی مانند چین‌وچروک، خط خنده، خط اخم یا خطوط گوشه دهان را از بین ببرند. البته احتمال دارد که افراد جوان‌تر نیز واجد شرایط لازم برای تزریق چربی باشند.

انتقال چربی با روش تزریق، معمولا برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که لیپوآتروفی lipoatrophy را تجربه کرده باشند. در لیپوآتروفی، لایه‌ای از چربی‌های صورت که خطوط گونه‌ها و غبغب را تشکیل می‌دهند، از بین می‌رود. البته تزریق چربی می‌تواند مناطق خالی‌شده را پُر کند و جذابیت خطوط کانتوری  contour  را به صورت بازگرداند.

افرادی که با مشکلات خاصی، غیر از موارد بالا، در ناحیه صورت مواجه هستند، باید با متخصص پوست یا جراح زیبایی درباره ضرورت یا عدم ضرورت استفاده از تزریق چربی صحبت کنند. متخصصان می‌توانند گزینه‌های جایگزین یا مکمل دیگری را برای این افراد در نظر بگیرند.

روش پیوند چربی اتولوگ از نظر ایمنی و بی‌خطری تضمین شده است، چون هیچ محدودیتی در ارتباط با آلرژی‌ها ندارد. با این‌حال، در اولین مراجعه باید تمامی سوابق پزشکی و عادت‌های فعلی خودتان را در اختیار پزشک قرار بدهید. این موارد باید به اطلاع پزشک برسند: سیگار کشیدن، استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون، مصرف هر نوع دارو، مصرف قرص ضدبارداری و مکمل‌ها. 

چربی را از کجا بر می دارند؟

چربی برداشته شده از بدن شما ممکن است برای تغییر شکل سایر اعضای بدن مانند تزریق چربی به گونه و صورت، ترمیم زخم ها، پر کردن تو رفتگی های ایجاد شده به خاطر لیپوساکشن یا جراحی سرطان و نیز بازیابی شادابی و جوانی دست ها و صورت مورد استفاده قرار گیرد. اندام هایی که بطور معمول از آنها چربی مورد نیاز گرفته می شود عبارت از شکم و پهلوها، پشت بازوها و ران ها و باسن است. انتخاب هایی که جراح  درباره آنها با شما صحبت می کند عبارتند از:

   – کدام نواحی بدن از انتقال چربی منتفع می شوند؟
  –  کدام نواحی بدن بهترین مکان برای برداشتن چربی هستند؟
  –  آیا انجام عمل های جراحی دیگر برای شما مناسب است یا خیر؟

1. چربی می تواند از سایر اعضای بدن همچون ران ها و ناحیه باسن برداشته شود.
2. چربی برداشته شده را می توان به لب به منظور بزرگ کردن لب  و هر نقطه دیگر در صورت تزریق کرد.

ماندگاری تزریق چربی به صورت

پس از عمل جراحی شما می توانید انتظار داشته باشید با  تزریق چربی در صورت و نقاطی از بدن که چربی به آنها منتقل شده نرم تر و پر تر به نظر برسد و به این ترتیب شما ظاهری جوان تر و شاداب تر پیدا کنید. علاوه بر این شما ممکن است بهبود مشخص را در بافت پوست خود پس از تزریق چربی مشاهده کنید.

    حفظ اثر چربی تزریق شده و جوانسازی پوست صورت و ماندگاری نتایج آن بستگی به مهارت های جراح، نحوه برداشتن چربی و تصفیه آن، روش و محلتزریق چربی دارد. برای موفقیت آمیز بودن پیوند چربی نیازمند انتخاب جراحی است که دارای سطح تجربه و تخصص بالا بوده و از تکنیک های این عمل جراحی آگاه باشد.
    یک فرآیند به نام پیوند سلول های کوچک چربی (میکرو چربی) هر چند دارای ویژگی تهاجمی تر نسبت به حالت عادی تزریق چربی است، بهترین روش برای اطمینان از این موضوع است که درصد بالایی از چربی پیوند زده شده توسط بافت مورد نظر پذیرفته می شود.
    هنگامی که این عمل جراحی و تزریق چربی به لب بطور موفقیت آمیز انجام می شود، سلول های چربی تزریق شده یک مسیر تغذیه خونی جدید برای خود در بدن ایجاد می کنند و به این ترتیب مواد غذایی لازم برای زنده ماندن را دریافت می نمایند. هنگامی که این شرایط ایجاد شود، نتایج آن در اغلب مواقع دائمی هستند. به هر حال، همواره احتمال دارد درصدی از چربی تزریق شده توسط عضو مورد نظر پس زده شود و به همین خاطر گاهی اوقات ممکن است نیاز به انجام عمل های جراحی ترمیمی وجود داشته باشد.
همه چیز درباره تزریق چربی

آیا با تزریق چربی می توانیم صورت خود را زاویه‌دار کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ