با این کرم خانگی پف دور چشم را از بین ببرید

sahar.d
بجای پناه بردن به کرم های گران قیمت برای از بین بردن پف دور چشم، با این کرم خانگی پف دور چشم را از بین ببرید.

پف زیر چشم ممکن است به دلیل خستگی و کم خوابی، یا گاهی به دلیل پرخوابی به وجود آید. همچنین التهاب و خستگی غدد لنفاوی و افزایش وزن نیز از دلایل اصلی ایجاد پف دور چشم هستند. پف کردن زیر چشم ها تاثیر فراوانی بر چهره داشته و زیبایی خیره کننده چشم ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. برای از بین بردن پف و سیاهی زیر چشم، کرم های بسیار گران قیمتی در بازار موجو هستند که گاهی آنچنان تاثیری بر کاهش و برطرف کردن پف زیر چشم ندارند. در این مطلب ما به شما طرز تهیه کرم خانگی برای از بین بردن پف دور چشم را آموزش می دهیم.

کرم نعناع و عسل

برگ های نعناع دارای ویژگی خنک کنندگی می باشند که خستگی چشم های شما را رفع می کنند. علاوه بر این نعناع دارای ویژگی های ضد تورمی و آنتی اکسیدانی می باشد که می تواند پف و سیاهی زیر چشم شما را به حداقل برساند.

دستور تهیه

برای تهیه این کرم به یک مشت برگ نعناع خشک شده و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

برگ های نعناع را خورد کرده و در هاون کمی بکوبید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و به خوبی بهم بزنید تا ترکیبی خمیر مانند بدست بیاید.

این ترکیب را بطور کامل در اطراف چشم های خود بکار ببرید.

برای ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

می توانید هرشب قبل از خواب از این کرم دور چشم استفاده کنید تا پف و سیاهی زیر چشم شما به تدریج از بین برود.

آلوئه ورا

آلوئه ورا سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است و به عنوان یک آرامش دهنده به پوست و افزایش دهنده ترمیم سلول ها شناخته می شود. خواص ضد التهابی آلوئه ورا به کاهش پف زیر چشم ها کمک می کند. با مالیدن ژل برگ های تازه آلوئه ورا به دور چشم خواهید دید که بلافاصله پلک ها و مژه ها احساس تازگی می کنند.

سیب زمینی

باور کنید یا نکنید، سیب زمینی برای چشم هایتان بسیار خوب است. زیرا حاوی آنزیمی به نام catecholase است که پوست را روشن می کند و حلقه های تیره دور چشم و پف چشم ها را کاهش می دهد. اگر برش های سیب زمینی سرد را روی چشم ها بگذارید، سرمای آنها پف چشم را می خواباند. می توانید سیب زمینی را پوره کنید تا تأثیر بیشتری داشته باشد و بهتر روی پوست بخوابد. نیم ساعت طول می کشد تا روی پوست اثر خود را نشان دهد.

چای کیسه ای سرد

بهترین روش این است که آب را بجوشانید و آن را روی چای کیسه ای بریزید تا خیس شود. سپس چای کیسه ای را در یخچال بگذارید تا سرد شود و سپس آن را درآورید و روی چشم هایتان بگذارید تا پف چشم هایتان را بگیرد. لازم نیست از چای کافئین دار استفاده کنید، ولی کافئین هم به مقدار زیادی پف چشم هایتان را کم می کند. حتی به صاف کردن خطوط ریز و چروک پوست کمک می کند.

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که برای کاهش اثرات پیری روی پوست بسیار مناسب است و پف چشم ها را از بین می برد. از توت فرنگی خنک که در یخچال بوده استفاده کنید تا سرمای آن پوستتان را خنک کند و پف چشم ها بخوابد. می توانید برش های توت فرنگی را چند دقیقه روی چشم ها قرار دهید. این روش ساده، مؤثر و سریع است و می توانید هنگامی که زمان کمی دارید آن را بکار ببرید.

قاشق سرد

یک روش قدیمی اما موثر. اگر زمان دارید دو قاشق غذا خوری فلزی را داخل فریزر یخچال قرار دهید تا خنک شوند اما اگر زمان ندارید هر دو را زیر آب سرد بگیرید. سپس دراز بکشید و قسمت انحنا دار قاشق ها را به مدت یک دقیقه روی چشم های بسته خود قرار دهید. سرما رگ های خونی را منقبض می کند بنابراین تورم کاهش پیدا خواهد کرد.

خیار

همه می دانند که گذاشتن برش های خیار روی چشم ها پف آنها را می گیرد، ولی کمتر کسی می داند که روش دومی نیز وجود دارد که از روش مرسوم مؤثرتر است. خیار را در مخلوط کن بریزید و سپس آن را دور چشم هایتان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد آن را آبکشی کنید. 

ماساژ ضد پف

ماساژ دادن با دست یکی از بهترین روش ها برای بهبود جریان خون در اطراف چشم و در نتیجه افزایش تخلیه مایعات اضافی از آن ناحیه است. با این حال چون بافت اطراف چشم بسیار حساس است مواظب باشید که چقدر فشار می آورید. برای انجام این کار وقتی کرم چشم می زنید ابتدا با انگشتان دست خود به آرامی روی قسمت پایی چشم بزنید، سپس انگشت را روی منطقه نگه دارید و به آرامی جهت کمک به خالی شدن پف، انگشتتان را روی منطقه بکشید. سپس ابتدا با زدن چند ضربه با انگشت روی استخوان ابرو پوست پلک بالایی را به آرامی بالا بکشید.

رفع تیرگی و پُف زیر چشم با طب سنتی / پف چشم بیان کننده کدام …

طبیعی‌ترین نسخه‌ها برای سیاهی دور چشم شما..

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ