این مارک قرص لاغری کشنده است! +مدرک

bagheri.mry
درباره عوارض جانبی این قرص های لاغری که راهی بی دردسر و آسان برای رسیدن به هدف به نظر می رسند، چیزی می دانید؟ مرگ بر اثر قرص های لاغری به ذهن یک درصد از مصرف کنندگان آن هم نمی رسد، اما متاسفانه این موضوع در برخی اخبار رسیده واقعیت دارد.

لاغری جزو مسائلی است که بسیاری از مردم جهان را درگیر خود کرده است و برخی افراد به هر راهی متوسل می شوند تا به آن دست یابند. از برنامه های ورزشی سنگین گرفته تا داروهای مختلفی که در از روش های مجاز و غیرمجاز تبلیغات گسترده ای دارند. اما درباره عوارض جانبی این قرص های لاغری که راهی بی دردسر و آسان برای رسیدن به هدف به نظر می رسند، چیزی می دانید؟ مرگ بر اثر قرص های لاغری به ذهن یک درصد از مصرف کنندگان آن هم نمی رسد، اما متاسفانه این موضوع در برخی اخبار رسیده واقعیت دارد.

این برند قرص لاغری را مصرف نکنید!

آزمایش‌های پزشکی قانونی نشان می‌دهد کپسول لاغری «سوپر اسلیم» که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ و در عطاری‌ها عرضه می‌شود، حاوی مواد شیمیایی بسیار خطرناک و حتی کشنده است و آسیب مغزی، سکته قلبی، افسردگی، اضطراب و مشکلات گوارشی را به دنبال دارد.

این داروی لاغری در ماهواره‌ها با عنوان «سوپر اسلیم» تبلیغ می‌شود که در این تبلیغ عنوان می‌شود 100درصد گیاهی بوده و عوارضی ندارد.

مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور به همین منظور 27 نمونه از این کپسول‌ها را در سطح عطاری‌های شهر تهران جمع‌آوری و مورد آزمایش قرار داده و علیرغم ادعای مطرح شده مشخص شد این دارو حاوی مواد شیمیایی خطرناک است.

اصلی‌ترین دارویی که در این کپسول‌ها یافت شد سیبوترامین بود که باعث آسیب‌های مغزی شده و با کاهش اشتها می‌شود و اثری شبیه آمفتامین‌ها دارد. مصرف این دارو به دلیل عوارض قلبی و عروقی و افزایش موارد سکته مغزی در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی از سال 2010 میلادی ممنوع اعلام شده است.

این دارو دارای عوارضی مانند سردرد، بی‌خوابی، خشکی دهان و بی‌اشتهایی دارد که شبیه عوارض مصرف مواد روانگردان است. عوارض قلبی که ایجاد می‌کند مانند تپش قلب، افزایش فشار خون و درد قفسه سینه است. همچنین مصرف این کپسول‌های لاغری مشکلات گوارشی مانند کاهش اشتها، تهوع، درد شکمی، مشکلات کبدی و سوء هاضمه ایجاد می‌‌کند.

همچنین این داروها می‌توانند مشکلات عصبی مانند عصبانیت، اضطراب، افسردگی و تحریک‌پذیری ایجاد کنند و به دلیل این عوارض است که این دارو در کشور ما نیز جزء داروهای ممنوعه تلقی می‌شود و ممنوعیت مصرف آن توسط وزارت بهداشت اعلام شده است. این دارو به صورت کپسول گیاهی با عطر و طعم گیاهی در عطاری‌ها عرضه می‌شود و گاهی با برخی گیاهان معطر مخلوط می‌شود تا برای مردم فریبنده باشد.

فروردین 93 بود که رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد سه نفر به دلیل مصرف قرص‌های لاغری فوت کردند و به احتمال زیاد آن داروها حاوی همین ماده سیبوترامین بوده‌اند.

قرص های حاوی DNP

دانشجوی ۲۱ ساله‌ای به خاطر مصرف دُزِ کشنده‌ای از قرص‌های رژیمی  که به طور آن‌لاین از اینترنت خریداری کرده بود جان سپرد.

خانم الوسی پَری، که اِلا صدایش می‌زدند بعد از خوردن ماده‌ی بسیار سمی به نام دینیتروفنول، احساس سوزش و گرمای شدیدی در درون خود حس کرد.

بعد از آن‌که تصادفا این قرص را مصرف کرد، موقع نهار ناگهان احساس بدی به او دست داد- و خود را به بیمارستان رساند. دکترها از او تست مسمومیت به عمل آوردند و مشخص شد که در معرض خطر وخیمی است چون هیچ پادزهری برای ماده‌ی دینیتروفنول یا DNP که بسیار سمی‌ است وجود ندارد.

در آن شرایط متابولیسم بدن او بسیار زیاد شد و احساس گرمای بیش از اندازه‌ای به او دست داد. با وجود تلاش دکترها برای ثابت نگه داشتن وضعیت او، سه ساعت بعد درگذشت.

مادرش می‌گوید: «او از دز مصرفی مشخصی که بر روی بسته قرص‌ها نوشته شده بود، بیشتر مصرف کرد و هیچ ذهنیتی در این‌باره نداشت که چقدر می‌تواند خطرناک باشد.»

حتما این جمله را زیاد شنیده‌اید که: اگر یک قرص جواب بدهد، مسلما دو تا یا بیشتر هم مؤثر خواهد بود.

مادرش در ادامه می‌گوید: «این دارو به سیستم داخلی بدنش نفوذ کرده بود، هیچ پادزهری برایش وجود نداشت، او دز کشنده‌ای از قرص‌ها را مصرف کرده بود‌ و از درون داشت می‌سوخت. وقتی نفسش بند آمد، پزشکان به او تنفس مصنوعی دادند تا او را نجات دهند. وقتی قلبش ایستاد، دیگر نتوانستند او را احیا کنند.

مادر الِا گفت: «اکثر ما باور نداریم که یک قرص لاغری هم می‌تواند ما را بکشد.»

DNP یک قرص لاغری معجزه‌گر نیست. یک سم کشنده است. ساختارش مثل TNT است. TNT یک ماده‌ی منفجره است. DNP باعث می‌شود که متابولیسم بدن‌تان به سطح بسیار بالایی (یا می‌توان گفت قابل انفجار) برسد که نتایج فاجعه‌باری به دنبال دارد.

زندگی اِلا خیلی زود به پایان رسید در حالی که راه درازی پیش رو داشت. چیزهای زیادی بود که رؤیایشان را در سر داشت. چیزهایی که هیچگاه شانس تجربه کردنشان را به دست نیاورد.

این مطالب را نیز بخوانید:

مضرات مصرف قرص لاغری برای بدن چیست ؟

آیا این قرص لاغری خطرناک را استفاده کرده اید ؟

عوارض قرص های چربی سوز ونوستات ارلیستات و زنیکال

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ