بهترین و ساده ترین راه های پاکسازی کلیه

faateme1366
در این آلودگی هوا همه به فکر پاکسازی ریه و پاکسازی پوست هستند، ولی بهتر است به یاد داشته باشید که یک ارگان بسیار مهم در بدن به نام کلیه وجود دارد که خودش موظف به پاکسازی بدن است. حال در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که چه کار کنید تا به این عضو از بدن کمک کنید تا بهتر وظایفش را انجام دهد.

از کلیه چه می دانید؟

کلیه‌های شما مسئولیت دفع ادرار را بر عهده دارند؛ ادرار در واقع محصول جانبی مواد زائد و سموم درون بدن است. برای این‌که به آنها کمک کنیم عملکرد بهتری داشته باشند، توصیه می‌شود مصرف میوه‌ی روزانه‌تان را افزایش دهید. میوه‌هایی مانند توت‌ها برای بهبود سلامت کلیه بهترین گزینه هستند. همچنین باید یادتان باشد زمان سم‌زدایی کلیه‌ها از مصرف غذاهای پرنمک اجتناب کنید.

پاکسازی کلیه ها در 3روز امکان پذیر است؟

می‌شود در این سه روز با روش‌های طبیعی به بهبود عملکرد این ارگان کمک کرد. در این 3 روز پاکسازی لازم است که مصرف قهوه، نوشیدنی‌های خنک، نمک و مواد غذایی حاوی پروتئین را قطع کنید. این مواد غذایی باعث تحریک کلیه ها شده و مانع از این می‌شوند که کلیه ها توکسین ها را به درستی دفع کند. به جای این نوشیدنی‌ها، آب معدنی، تخم کتان و بادام میل کنید. روش هایی برای پاکسازی کلیه ها را در زیر آورده ایم.

پاکسازی کلیه با انواع سبزیجات

پاکسازی کلیه با جعفری

جعفری کمک زیادی به عملکرد صحیح کلیه ها می‌کند و باعث از بین رفتن سنگ و پیشگیری از بروز عفونت‌های مداوم می‌شود. این سبزی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که به پاکسازی کلیه‌ها و دفع توکسین‌ها یا همان سموم بدن کمک می‌کنند .

پاکسازی کلیه با هندوانه

هندوانه برای تمیز کردن کلیه ها فوق العاده است. هندوانه را با تخمه‌های آن استفاده کنید.

پاکسازی کلیه با آب ذغال اخته

آب ذغال اخته محبوب‌ترین درمان برای مجاری ادراری است. این آب میوه کمک می‌کند رشد باکتری که به عفونت مجاری ادراری منجر می‌شود متوقف شود. این امر با افزایش اسیدیته‌ی ادرار اتفاق می‌افتد که چسبیدن باکتری را به مجاری ادراری مشکل تر می‌کند.

پاکسازی کلیه با مخلوط آب میوه و سبزیجات

نوشیدن مخلوط آب میوه و سبزیجات راه بسیار موثری برای تمیز کردن کلیه‌ها است. این به خاطر آن است که این مخلوط آب میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین‌ها است که به سم زدایی کردن از بدن کمک می‌کند و بار اضافی تحمیل شده بر کلیه‌ها و کبد را کم می‌کند.

میوه‌هایی مثل سیب، مرکبات، گلابی و هلو وقتی که با سبزیجاتی مثل خیار، کلم پیچ و اسفناج ترکیب می‌شوند، فوق‌العاده هستند.

پاکسازی کلیه با نوشیدنی‌های خانگی

برای درست کردن نوشیدنی پاک کننده‌ی کلیه در خانه، آب نوشیدنی را با آب لیمو، سرکه‌ی سیب و مکملی به نام رنال ترکس(Renaltrex) ترکیب کنید.

مواد تشکیل دهنده‌ی رنال ترکس، به تقویت و سم‌زدایی کلیه‌ها کمک می‌کند. این عمل در تقویت سلامت کلی کلیه‌ها بسیار حیاتی است.

پاکسازی کلیه با هویج

آب هویج باعث پاکسازی بدن و به ویژه کاهش خطر تشکیل سنگ‌های کلیه می‌شود.

پاکسازی کلیه با خیار

خیار یک میوه ی ادرارآور طبیعی که باعث دفع اسید اوریک و حل کردن سنگ‌ها می‌شود.

پاکسازی کلیه با لیمو ترش

لیموترش یکی از بهترین درمان های طبیعی موجود است. احتمالاً شما نیز از فواید نوشیدن آب حاوی لیموترش (به صورت ناشتا) زیاد شنیده اید. اما آیا می دانید که لیموترش برای مراقبت از کبد و کلیه هایتان نیز مفید است؟ باید بدانید که لیموترش تصفیه کننده ی طبیعی بدن است و با هر عامل عفونت زایی مقابله می کند.

پاکسازی کلیه با سیب

سیب قرمز و سبز خواص چشمگیری برای حفظ سلامت کبد، کلیه ها و همچنین قلب دارد. همیشه توصیه می شود که خوردن روزانه یک عدد سیب همراه با پوست برای بهره مندی از خواص آن عالی است. سیب علاوه بر اینکه کلسترول بد خون را کاهش می دهد و تری گلیسرید بدن را تنظیم می کند، موجب تحریک عملکرد کلیه و تصفیه کبد نیز می شود.

پاکسازی کلیه با انگور قرمز

انگور قرمز نسبت به انگور زرد خواص درمانی بیشتری دارد. هر چه رنگ قرمز آن تیره تر باشد حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است.

انگور مدر است و به تمیز کلیه ها و تحریک فعالیت کبد کمک می کند. این میوه تابستانی حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی است. این ترکیبات برای دفع همه مواد مضر بدن مفید هستند. همچنین انگور نزدیک به ۸۰% آب دارد توصیه می شود هر روز میل گردد. پوست انگور نیز مانند پوست سیب و گلابی حاوی بسیاری از ترکیبات مفید میوه است.

پاکسازی کلیه با معجون پاکسازی کلیه

3 ق سوپ خوری سرکه سیب ،  3 ق سوپ خوری آب زغال اخته و نصف فنجان آب گرم را داخل یک مخلوط کن بریزید و یا آنها را در یک ظرف به هم بزنید و اکنون نوشیدنی شما آماده میباشد و می توانید هر شب بعد از شام آن را مصرف کنید.

مهمترین علل سنگ کلیه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ