قرص برای تقویت جنسی

bagheri.mry
کیفیت رابطه جنسی یکی از عوامل مهم رضایت از زندگی زناشویی و زندگی مشترک است که بروز هرگونه مشکلی در آن می تواند به مشکلات عاطفی منجر شود. در همین راستا، برخی افراد که درگیر مشکلات جنسی هستند، به دنبال قرص های تقویت قوای جنسی می روند که می تواند ابعاد مختلفی از این موضوع را برطرف کند.

کیفیت رابطه جنسی یکی از عوامل مهم رضایت از زندگی زناشویی و زندگی مشترک است که بروز هرگونه مشکلی در آن می تواند به مشکلات عاطفی منجر شود. در همین راستا، برخی افراد که درگیر مشکلات جنسی هستند، به دنبال قرص های تقویت قوای جنسی می روند که می تواند ابعاد مختلفی از این موضوع را برطرف کند. برخی دیگر نیز با رژیم غذایی خود سعی در افزایش قوای جنسی و افزایش لذت دارند. کدام قرص ها برای تقویت جنسی مورد وزارت بهداشت می باشند؟ آیا مصرف خودسر قرص های جنسی کاری درست است؟ آیا عوارض خطرناکی در کمین این افراد است؟ در ادامه مقاله این موارد را بررسی کرده ایم.

قرص سیلدنافیل

قرص سیلدنافیل (sildenafil) یا ویاگرا یکی از پرمصرف‌ترین داروهای درمان اختلال نعوظ است. توجه داشته باشید که مصرف داروهای درمان زود انزالی عوارضی از قبیل سردرد، اختلال در دید و افروختگی ایجاد می‌کنند. همچنین با توجه به احتمال بروز عوارض قلبی شدید ناشی از مصرف این دارو، توصیه می‌شود که فقط تحت نسخه پزشک مصرف شود. مهم‌ترین توصیه این است: «هیچگاه از سر تفنن یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید.»

این دارو نخستین بار توسط شرکت داروسازی فایزر و در سال 1988 به بازار عرضه شد و از همان زمان به عنوان یکی از مهم‌ترین داروها برای درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار گرفت. قرص ویاگرا نام دیگر این دارو است.

عوارض قرص سیلدنافیل شامل سرگیجه، سردرد، برافروختگی، دید ناواضح، فوتوفویی، سوء هاضمه، احتقان بینی، اسهال، عوارض پوستی و عفونت دستگاه ادراری می‌باشد.

 درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید.

قرص وگادول

قرص تاخیری وگادول (vegadol) به عنوان یک داروی تاخیری در درمان انزال زودرس معرفی شده است. این دارو شامل ماده مخدر ترامادول است که بسیار خطرناک است. وگادول نام محصولی نیمه گیاهی و ترکیبی توسط دو قرص معروف است که می‌تواند توسط مردان به صورت یک قرص واحد مصرف شده و زود انزالی آنان را در هنگام رابطه تا ۵۰ دقیقه بدون وقفه به عقب بیاندازد. این محصول نسبت به تمامی محصولات دیر انزالی دیگر برتر بوده و قوی‌تر می‌باشد.

هشدار: با اطمینان می‌توان گفت وگادول در دسته داروهای مخدر قرار می‌گیرد چرا که در دراز مدت باعث ایجاد وابستگی می‌شود. بنابراین هرچند قرص تاخیری وگادول تا حدودی باعث به تاخیر انداختن و درمان زود انزالی می‌شود اما در دراز مدت عوارض جبران‌ناپذیری بر سلامت بدن خواهد گذاشت.

عوارض قرص وگادول شامل سکته قلبی ناگهانی، سکته مغزی، از دست رفتن بینایی و شنوایی، افزایش فشار چشم و سوءهاضمه می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید.

قرص تادالافیل

تادالافیل (Tadalafil) نام یکی دیگر از قرص‌هایی است که به منظور رفع مشکلات جنسی و تقویت روابط جنسی بین زوجین استفاده می‌شود. به طور معمول مقدار 10 میلی‌گرم از این دارو از راه خوراکی یک ساعت قبل از ارتباط جنسی مصرف می‌شود. با توجه به میزان اثربخشی و تحمل بیمار دوز دارو از 5 تا 20 میلی‌گرم متغیر بوده و حداکثر دفعات مصرف دارو یک بار در روز است. توجه داشته باشید که مصرف این دارو در نارسایی‌های شدید کبدی توصیه نمی‌شود. همچنین مصرف این قرص به همراه قرص ویاگرا و یا قرص سیلدنافیل اصلا توصیه نمی‌شود.

چه کسانی نباید از قرص تادالافیل استفاده کنند:

افرادی که سابقه حساسیت دارویی دارند

افرادی که پزشک فعالیت جنسی را برایشان ممنوع کرده است

کسانی که به تازگی سکته کرده‌اند

افرادی که مشکلات قلبی دارند و از داروهایی با ترکیبات نیترات استفاده می‌کنند

عوارض قرص تادالافیل شامل سردرد، خستگی، خواب‌آلودگی، سرگیجه، درد قفسه سینه، افت فشار خون وضعیتی، تاکی‌کاردی، خارش، راش، اسهال، خشکی دهان، احتقان بینی، تاری دید، گرگرفتگی و ادم صورت می‌باشد.

قرص واردنافیل

واردنافیل (Vardenafil) با نام تجاری استاکسین باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان خون در نواحی خاص بدن می‌شود. این دارو باعث گشادشدن عروق و افزایش جریان خون به اجسام غاری شکل و درنتیجه نعوظ آلت تناسلی مردانه در برابر تحریک جنسی می‌شود. مقدار مصرف معمول برای اختلالات نعوظ در بزرگسالان مقدار 10 میلی‌گرم خوراکی و به صورت یک بار در روز مصرف می‌باشد. این میزان ممکن است افزایش یا کاهش یابد اما حداکثر مقدار مجاز 20 میلی‌گرم در روز می‌باشد.

عوارض قرص واردنافیل شامل تهوع، سردرد، بی‌خوابی، درد قفسه سینه، افزایش تعداد ضربان قلب، گیجی، تشنج، تاری دید، واکنش‌های حساسیتی، بثورات جلدی، گرگرفتگی، سرگیجه، ضعف، خارش شدید، افزایش فشارخون، قرمز شدن پوست، تپش قلب، گز گزاندام‌ها، التهاب مخاط بینی، سوءهاضمه، سینوزیت، افزایش تونیسیته عضلات، علائم شبه آنفولانزا، حالت خواب‌آلودگی، سکته مغزی، آنژین صدری، سکته قلبی، تعریق، آریتمی بطنی، کاهش فشارخون وضعیتی، ناهنجاری‌های انزال، حساسیت به نور، خیز صورت و اختلال دید می‌باشد.

اگرچه مصرف این داروها (قرص‌ تقویت جنسی) می‌توانند تا حدودی مشکلات مربوط به روابط جنسی را حل کنند اما باید بدانید مصرف بی‌رویه و بدون صلاح‌دید پزشک می‌تواند عوارض خطرناکی مثل نعوظ دائمی یا پایدار (نعوظ دردناک بیشتر از 6 ساعت) را به دنبال داشته باشد.

بنابراین چنانچه قصد مصرف هر کدام از این داروها را دارید بهتر است درباره آن‌ها و عوارضی که ممکن است به دنبال داشته باشند اطلاعات کافی داشته باشید.

تقویت قوای جنسی با مواد طبیعی

رابطه جنسی بعد از ازدواج علاوه بر ارضای نیاز فردی و بهبود روابط خانوادگی، اجتماعی و بقای نسل، به سلامت جسمانی، طول عمر و کیفیت زندگی کمک می‌کند. بنابراین این رابطه باید از کیفیت خوبی برخوردار بوده و رضایت‌بخش باشد. اگر میل و قدرت جنسی شما هم دست‌خوش تغییرات شده و رو به افول است می‌توانید به گیاهان اعتماد کنید. طبیعت پر از مواد غذایی طبیعی است که می‌توانند به شما انرژی مضاعف دهد و نیروی جنسی‌تان را تقویت کنند تا به اوج لذت جنسی نزدیک شوید. این مواد غذایی عبارتند از: خرما، عرق خرما، بذر کتان، هل، زیتون، انجیر و انگور.

از هر ۱۰ مرد یک نفر ناتوانی جنسی دارد!

بسیاری از آقایان به دلیل عدم آگاهی از ساختار بدن یا آناتومی خود و از طرفی درک ناکافی از فیزیولوژی خواستار افزایش سایز دستگاه تناسلی خارجی خود هستند. از هر ۱۰ مرد یکی به ناتوانی جنسی مبتلاست که مهم‌ترین علل آن عوامل روحی و روانی، قلبی و عروقی، مشکلات سیستم اعصاب و هورمونی است. خیلی از این افراد در کشور ما به فکر راه درمان نیستند و برخی نیز به طور سرخود جهت درمان اقدام می‌کنند یعنی  یا داروهای مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران را بدون تجویز پزشک تهیه می‌کنند و بدون آگاهی از عوارض، آنها را مصرف می‌کنند یا اقدام به خرید داروهای تبلیغ شده در ماهواره و اینترنت می‌کنند که متاسفانه اکثر آنها نه تنها تاییدیه وزارت بهداشت و درمان ندارند بلکه در مراکز نامعلوم و غیر پزشکی تهیه و تحت عنوان داروی موثر جنسی خارجی در معرض فروش قرار می‌گیرند.

داروهای تایید شده کدامند؟

به طور کلی داروهایی که از نظر سازمان بهداشت جهانی تایید شده‌اند شامل داروهای خوراکی سنتتیک نظیر سیلدنافیل، تادالافیل، ویاگرا و…، داروها با ریشه گیاهی نظیر یوهمبین، آفرودیت و…، داروهای تزریقی به داخل بافت اندام تناسلی نظیر پاپاورین، آلپروستادیل و … و داروهای تزریقی عضلانی نظیر تستوسترون که البته اشکال خوراکی و کرم آن نیز موجود است، هستند.

این موارد همگی تاییدیه وزارت بهداشت را دارند اما مهم است که بدانید مصرف سرخود این داروها به خصوص توسط بیماران قلبی- عروقی، مبتلایان به مشکلات خونی، کمی دستگاه تناسلی و … می‌تواند عوارضی بسیار شدید نظیر سکته‌های قلبی و مغزی، مرگ، مشکلات جنسی شدید و … را در پی داشته باشد.

داروهای مرگ‌آور ماهواره‌ای!

داروهای تبلیغاتی ماهواره و اینترنت اکثرا بدون در نظر گرفتن علت ناتوانی جنسی از ترکیب ۲ یا چند داروی فوق به صورت خوراکی یا در ترکیب با هورمون تستوسترون به صورت کرم عرضه می‌شوند. در مواردی حتی در کپسول‌های محتوی این داروهای غیراستاندارد مقداری پودر گیاهانی نظیر آویشن یا زعفران ریخته می‌شود تا بوی آن مشتری را مطمئن کند دارو گیاهی است! با توجه به اینکه برخی از داروها در برخی افراد مشکلاتی مانند آنچه نام بردیم به اضافه مشکلات گوارشی، بینایی، آلرژی، سردرد، تغییر فشار خون، درد عضلانی، درد آلت تناسلی و… ایجاد می‌کنند، ترکیب آنها با هم می‌تواند عوارض را تشدید کرده و گاه  حتی باعث مرگ شود! در عین حال گروهی از بیماران ناتوانی جنسی  به درمان‌های دیگری مثل روانکاوی، استفاده از واکیوم، ورزش‌های کف لگن، جراحی و حتی پروتز نیاز دارند.

مصرف تستوسترون باعث سرطان می‌شود

گاهی اوقات تستوسترون جهت افزایش سایز یا افزایش توانایی جنسی توسط افراد نا آگاه استفاده می‌شود که در این موارد دارو نه تنها به مرور اثر منفی و معکوس بر میل و توان جنسی می‌گذارد بلکه شرایط ایجاد و پیشروی سرطان پروستات را نیز مهیا می‌کند! برخی از داروهای مربوط به اعصاب و روان نیز جهت توانایی جنسی و درمان زودانزالی استفاده می‌شوند که حتما باید زیر نظرپزشک تجویز شوند چرا که مصرف بدون برنامه و سرخود آنها می‌تواند باعث کاهش توانایی و میل جنسی شود.

خجالت را کنار بگذارید!

مهم‌ترین توصیه این است که در موارد ناتوانی جنسی برای مراجعه به پزشک خجالت نکشید. از خرید داروهای مربوط به ناتوانی جنسی بدون تجویز پزشک حتی در موارد استاندارد بودن دارو، خودداری کنید. اگر سلامتی جنسی و جسمی و از همه مهم‌تر زندگی خود را ارزشمند می‌د‌انید به داروهای تبلیغاتی ماهواره و اینترنت برای همیشه نه بگویید. در ضمن بهترین فرد برای مشورت جهت درمان مشکلات ناتوانی جنسی و زودانزالی متخصص کلیه و مجاری ادراری یا ارولوژیست است.

گیاهی و صد درصد بی‌ضرر؛ واقعا راست است؟!

مردم تصور می‌کنند هر چیزی که برچسب «گیاهی» روی آن نصب شده باشد، بی‌خطر است. اگر دقت کرده باشید در تبلیغات محصولات دارویی چه در شبکه‌های خارجی و چه داخلی عنوان می‌شود «صد درصد گیاهی و بدون ضرر» در حالی که اگر ماده گیاهی صد درصد گیاهی باشد، دلیل بر این نیست که حتما بی‌عارضه است. ما گیاهانی داریم که بشر از دیرباز از آنها برای درمان بیماری‌های پیچیده استفاده می‌کرده است و گیاهان بی‌خطری هم نبوده‌اند بنابراین صرف این ادعا که گیاهان دارویی کاملا بی‌ضرر هستند، ادعای غلطی است.

با یک دارو نمی‌توان همه مشکلات را برطرف کرد

در زمینه عملکرد جنسی انسان‌ها، ابعاد روانی و جنبه‌های بیولوژیک نظیر سلامت عروق، اعصاب، سلامت غدد درون‌ریز و … مطرح است. این در حالی‌ است که در تبلیغ یک محصول گفته می‌شود روی انواع مختلفی از اختلالات عملکرد جنسی که هر کدام آسیب‌شناسی خاص خود را دارند، موثر است. همین جاست که باید زنگ خطری مبنی بر اینکه این دارو نمی‌تواند اثربخشی و کارآیی که ادعا می‌کند را داشته باشد به صدا در بیاید. هر کدام از اختلالات عملکرد جنسی، ریشه روانشناختی و فیزیولوژیک جداگانه دارد بنابراین وقتی سازنده یک دارو مدعی می‌شود که این دارو همه این اختلالات را یک‌جا برطرف می‌کند، مردم هوشیار باشند که قطعا این دارو تاثیر تایید شده و علمی ندارد.

این مطالب را نیز بخوانید:

داروهای تقویت جنسی تایید شده و داروهای مرگ‌آور ماهواره‌ای

گیاهان تقویت کننده میل جنسی کدامند؟

با این گیاهان قوای جنسی‌تان را تقویت کنید

آیا داروهای ناتوانی جنسی مردان عوارضی دارند؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
بهمن م

بهمن م

1398-10-20 - 23:15 پاسخ

واقعا ازخواندن این مطالب لذت بردم خیلی عالی بودوباعث شد از مصرف قرصهای ويگادول خوداري کنم متشکرم

۰۹۱۰۱۸۵۱۹۶۶

۰۹۱۰۱۸۵۱۹۶۶

1398-09-07 - 20:21 پاسخ

چکار کنم آلتم سفت بشود