افرادی که هر روز به دوش گرفتن عادت دارند

mousavi
حس خوبی که بعد از دوش گرفتن به بدن دست می دهد با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. برخی هر روز صبح و برخی دیگر هر شب دوش می گیرند ولی به راستی هر روز دوش گرفتن برای سلامتی چقدر مفید است؟

به گزارش بهداشت نیوز،  اکثر افراد بر این باورند که باید هر روز دوش گرفتن و گاهی حتی توجهی به ضرر این اقدام ندارند. از طرفی این امکان وجود دارد که در صورت حمام نرفتن نیز تمیز به نظر برسیم.

افرادی که به هر روز دوش گرفتن عادت دارند و بیش از حد وسواس هستند، باید این عادت را ترک کنند، چراکه دوش گرفتن بیش از حد، موجب از بین رفتن باکتری ها و میکروب های سطح پوست و بروز اگزما می‌شود. در حقیقت اگر شامپو ها و حالت دهنده ها از فرآیند استحمام حذف شود موهایتان سالم‌تر می مانند.

با استفاده از این مواد شوینده، سر و بدن در معرض عوامل سرطان زا قرار می‌گیرد. از طرفی زمانی که از این مواد استفاده می کنید چربی پوست از بین رفته ، پوست خشک می شود و بافت زبر و خشنی پیدا می‌کند.

طبق توصیه محققان، از صابون و شامپوهای طبیعی برای نواحی خاصی همچون کشاله ران، زیر بغل و کف پاها باید استفاده شود.

اسپری های باکتریال چیست؟

اسپری های باکتریال حاوی باکتری های اکسید کننده آمونیاک هستند که علاوه بر حفاظت از پوست در برابر عرق و چربی، از باکتری های سطح پوست نیز محافظت می کند.

شاید این سوال برایتان پیش آمده که آیا استفاده از اسپری های باکتریال تاثیرگذار است یا خیر؟ در واقع پیش بینی می شود که ممکن است در آینده و در شرایط خاص استفاده از این اسپری ها جایگزین استحمام شود.

البته قابل ذکر است که پوست قابلیت شگفت انگیزی برای تمیز کردن خودش دارد و هر روز حمام کردن ما بی فایده است.

مفیدترین زمان و روش دوش گرفتن

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ