رفع بوی بد عرق با ماهانه 3هزار تومان!

faateme1366
هرفردی برای جلوگیری از بوی بد بدن راه های مختلفی دارد. برخی دست به دامان طبیعتند و برخی به مواد شیمیایی روی می آورند. در این مطلب برای شما از خواص زاج سفید برای از بین بردن بوی بدن صحبت کرده ایم.

زاج سفید چیست؟

زاج سفید یک نوع سنگ بلوری شکل هست که در طبیعت وجود داره و از زمان بسیار قدیم به عنوان ضد عرق استفاده میشده و البته مصارف دیگری هم داشته. زاج سفید در حقیقت سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیم است که سولفات آلومینیوم AL2(SO4)3, N H2O با نام تجاری‌اش آلوم یا زاج سفید هست. این ماده با قیمت بسیار کم در هر عطاری که برید وجود داره. شکلش شبیه سنگ نمکیه که خرد شده باشه. هر سیر (واحد وزن در عطاریها) از اون قیمتی بین 500 تا هزار تومن داره که البته به محل عطاری و انصاف فروشنده هم بستگی داره. ولی هر سیر اون برای چند ماهتون کافیه و در واقع با سالی حدود دو یا سه هزار تومان (به قیمت فعلی) میتونید برای خودتون ضد عرق طبیعی و سالم تهیه کنید.

 

چگونگی استفاده از زاج سفید برای جلوگیری از بوی بد عرق

اما طرز استفاده: زاج سفید رو اگر قطعاتش بزرگ باشه اول کمی بکوبید تا خرد بشه. بعد اون رو در دستگاه آسیاب کننده خانگی بریزید و به صورت پودر در بیارید. ضد عرق و ضد بوی بدن شما آماده است. برای استفاده کافیست که روزی یک بار دستتون رو خیس کنید و سر انگشتانتون رو به پودر زاج سفید آغشته کنید و اون رو مثل مام یا دئودورانت خود به بدنتون بمالید یا اینکه میتونید بعد از هر حمام اون رو به بدن خیستون بمالید و این یعنی خداحافظی با عرق کردن و خداحافظی با بوی بد بدن در یک روز گرم تابستان یا هر فصل دیگه.

 

چند توصیه برای بو نگرفتن بدن

برای اینکه از بوی بد بدن در امان بمانید باید به رژیم غذایی‌تان دقت کنید. هم از لحاظ کیفیت سردی و گرمی و هم از جهت خواص مواد غذایی ، برخی از مواد غذایی مثل سیر و پیاز و ادویه‌ها پس از گوارش درون بدن، موادی بدبو تولید می‌کنند که می‌تواند از طریق عرق و یا ریه‌ها دفع شوند و بوی بد بدن و دهان را به وجود بیاورند

شرایط سن و جنس و مزاجی هم باید مد نظر باشد،دختران نوجوانی که دوران بلوغ را سپری می‌کنند باید بیش از دیگران به بهداشت و پاکیزگی پوست خود اهمیت دهند، چون در دوران بلوغ به دلیل افزایش هورمون‌های جنسی، ترشحات غدد عرق زیر بغل و اندام تناسلی افزایش می‌یابد.

استحمام روزانه برای از بین بردن میکروب ها، استفاده از مواد ضد عرق و ضد بو و همچنین تعویض لباس ها به صورت روزانه مناسب ترین راه از بین بردن این مشکل خواهد بود.

 

 

چند مورد از خواص جالب زاج سفید

خواص زاج سفید برای کاهش تعرق

انواع نمک های آلومینیم به خصوص سولفات آلومینیوم در کاهش تعرق و بستن منافذ تولید عرق ماثر هستند. از زاج سفید عطاری هم برای کنترل عرق پیشانی ، زیربغل ، کشاله ران و پا ها استفاده می شود.

 

خواص زاج سفید به منظور رفع عفونت

به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خواص زاج سفید ، از آن برای درمان عفونت ، ضدعفونی زخم ها و رفع اکنه دهان استفاده می شود.

 

خواص زاج سفید برای پوست

زاج از بین برنده گوشت اضافی ، جرب ، سلعه ، ضدعفونی سطحی پوست و کاهش جوش صورت است.

 

خواص زاج سفید برای واژن

زاج عطاری نرم شده برای رفع عفونت رحم و کنترل ترشحات واژن ماثر است. همچنین زاج سفید دارای خاصیت انعقادی بوده و موجب جمع شدن دیواره ها و تنگی واژن می شود.

 

خواص زاج سفید برای بواسیر

زاج برای درمان بواصیر و ناصورات مقعد ماثر است.

 

خواص زاج سفید برای ضربدیدگی

پماد تهیه شده از زاج در طب سنتی برای دررفتگی عضلات و کوفتگی ها کاربرد دارد.

 

زاج در طب سنتی

در کتب مفردات مزاج  زاج گرم خشک نوشته شده ولی در افعال واثرات آن هیچ جا دیده نشده که مصرف آن برای رفع علایم صفراوی مضر است.وثانیاً با وجود قبول داشتن مزاج گرم وخشک کسی نگفته که مولد صفرا است.بلکه همه اذعان داشته اند که در رفع علایم بلغمی مفید است که این خود دلیلی بر عضلانی اعصابی بودن آن است.دلیل دیگر اینکه زاج در جریان خون وسوزاک مفید نوشته شده است که در درمان اینها ادویه گرم خشک قطعاً مفید نیستند.برای اینکه برای رفع سوزش عضویی دو راه وجود دارد۱-عضو به تحلیل در آورده شود تا بیماری برای همیشه از بین برود۲- مقام سوزش به تسکین درآورده شود.وچون سوزاک سوزشی غدی است برای به تحلیل درآوردن لازم است از ادویه ترگرم یا ترسرد استفاده شود.زاج و ادویه ای که کبد وغدد را به تسکین درمی آورند چون در درمان سوزاک مفید هستند لهذا مجبور به قبول مزاج سردخشک برای زاج هستیم.

بهترین و ساده ترین راه های پاکسازی کلیه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ