مهم‌ترین گیاهان دارویی که دردهای مفصلی را تسکین می‌بخشد.

mousavi
میزان زنجبیل مورد نیاز هم برای تسکین آرتریت پسوریاتیک مشخص نیست. با این‌ حال، بعضی از محققان، مصرف ۲ قاشق چای‌خوری از زنجبیل را به‌ صورت روزانه توصیه می‌کنند.

۴ ادویه ضدالتهاب برای مبتلایان به آرتریت پسوریاتیک:

۱.  زردچوبه

زردچوبه، رنگ زردش را از نوعی فیتوکمیکال (ماده شیمیایی گیاهی) به نام کورکومین می‌گیرد که همواره مورد توجه محققان بوده است، زیرا خاصیت ضدالتهابی قابل توجهی دارد. این ادویه از قرن‌ها پیش در فرهنگ‌های غذایی و دارویی آسیایی مورد توجه بوده است و هندی‌ها از آن به‌عنوان یکی از ترکیبات پایه‌ای در تهیه ادویه کاری استفاده می‌کنند. زردچوبه،‌ سطح آنزیم‌های خاصی که باعث التهاب در بدن می‌شوند را پایین می‌آورد.

شما می‌توانید ریشه زردچوبه را به‌صورت تازه تهیه کنید، ‌اما زردچوبه عمدتا به‌صورت خشک و آسیاب‌شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. متخصصان به افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک توصیه می‌کنند که روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری از زردچوبه استفاده کنند. در ضمن، بهتر است که زردچوبه را با مقدار کمی فلفل سیاه ترکیب کنید تا جذب آن را افزایش بدهید.

۲.  فلفل چیلی

فلفل‌ چیلی،‌ تندی شدیدش را از ترکیبی به نام کپسایسین می‌گیرد. همین کپسایسین است که در صورت تماس با زبان،‌ ترشح اندورفین در بدن انسان را افزایش می‌دهد و درنتیجه علائم درد را در افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک تسکین می‌بخشد. فلفل چیلی، یکی از بهترین ادویه‌ها برای طعم‌دار کردن گوشت‌های قرمز، ماهی و مرغ است.

محققان می‌گویند که دوز خاصی برای مصرف فلفل چیلی در راستای مقابله با التهاب توصیه نشده است، ‌اما هرچه فلفل چیلی تندتر باشد، میزان کپسایسین بیشتری هم در آن وجود دارد. البته زیاده‌روی در مصرف کپسایسین می‌تواند زیان‌بار باشد و هیچ فردی نباید بیشتر از ظرفیت بدنش از فلفل چیلی استفاده کند.

۳.  زنجبیل

زنجبیل، یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی است که بو و طعم غلیظی دارد و از قرن‌ها پیش برای درمان مشکلات مختلف مانند حالت تهوع، آسم، بیماری دیابت و درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانشمندان اخیرا متوجه شده‌اند که مصرف زنجبیل، دردهای مفصلی ناشی از آرتریت پسوریاتیک را هم تسکین می‌بخشد.

مطالعات علمی نشان داده‌اند که فیتوکمیکال‌های مهمی در زنجبیل وجود دارند که شکل‌گیری ترکیبات التهابی را در بدن مهار می‌کنند. طبق مطالعه مهمی که در International Journal of Rheumatic Diseases منتشر شده است، مصرف زنجبیل در کنار زردچوبه به کاهش التهاب کمک می‌کند.

میزان زنجبیل مورد نیاز هم برای تسکین آرتریت پسوریاتیک مشخص نیست. با این‌ حال، بعضی از محققان، مصرف ۲ قاشق چای‌خوری از زنجبیل را به‌ صورت روزانه توصیه می‌کنند.

۴.  میخک

میخک، یکی از قوی‌ترین گیاهان دارویی است که مصرف آن توسط متخصصان و مراجع معتبر توصیه می‌شود. میخک، ترکیبات شیمیایی خاصی دارد که می‌توانند التهاب و درد را تسکین بدهند. برای اضافه کردن میخک به رژیم غذایی‌تان می‌توانید از این ترفندها کمک بگیرید:

  • ۲ تا ۴ تکه میخک را داخل سوپ یا خورش بریزید.
  • چند تکه مخیک را موقع دم کردن چای، به آن اضافه کنید.
  • وقتی که اسموتی تهیه می‌کنید، ۲ تکه میخک به آن بیفزایید.

سلامتیسم

برای تسکین درد مفاصل این گیاهان را مصرف کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ