اگر این نشانه ها را در پوستتان دیدید حتما به دکتر مراجعه کنید!

pegiu
اگر نشانه هایی که در این مقاله می خوانید در پوستتان دیدید حتما به یک پزشک مراجعه نمایید.

پوست تمامی بدن را در بر گرفته است و مسئول محافظت از لایه های درونی بدن  می باشد.اما گاهی پوست دچار مواردی می شود که نشانگر بیماری هایی هستند که باید به پزشک مراجعه نمود و نباید از این نشانه ها به راحتی گذشت.برای شناخت این نشانه ها ادامه مقاله را بخوانید

نشانه اول: وجود چین های عمیق روی پوست

نشانه  خطر شکستگی استخوانها

تحقیقاتی که اخیرا بر روی ۱۱۴ زن انجام شده نشان می دهد که زنانی که دارای چین خوردگی های عمیق روی گردن و صورتشان هستند حجم استخوانی کمی دارند و در ناحیه لگن، ستون فقرات و پاها با این مشکل روبرو هستند. کلاژن موجود در پوست شما شبیه کلاژن موجود در اسکلت شماست. بنابراین کاهش کلاژن منجر به چین خوردگی پوست شما و شکستگی استخوانهای شما می شود. در این گونه موارد حتما با دکتر خود برای اسکن استخوان مشورت کنید. اگر در معرض پوکی استخوان باشید ورزش کنید، کلسیم ، ویتامین D و داروهای بیسفسفونیت یا نامهای تجاری دیگر با ترکیبات فسفات و کلسیم  ومنگنز می تواند در جلوگیری از پوکی استخوان موثر باشد.

نشانه دوم: دانه های قهوه ای مایل به خاکستری با ظاهری مخمل مانند

نشانه وجود دیابت

این بیماری در پزشکی canthosis nigrican  نامیده می شود،این نوع تغییر رنگ به صورت چین خوردگی اطراف کشاله ران ،زیر بازو و گردن مشهود تر است این علامتها می تواند به عنوان علامتی برای تشخیص نوع دوم دیابت –  بیماری که با کمک گرفتن از تزریق انسولین برطرف می شود.- به کار رود. متخصصین پوست برخی موارد می توانند دیابت نوع دوم را در فرد تشخیص داده و این کار تنها از طریق معایتنه پوست توسط متخصص امکان پذیر است. قدم بعدی شما در این حالت تست دیابت است. اگر نتیجه مثبت بود باید در نحوه زندگیتان تغییر دهید.

نشانه سوم: پوست کدر و تیره و خشک

نشانه کمبود اسید چرب امگا ۳

امگا ۳ برای رفع مشکلات پوستی و از بین بردن خطوط روی پوست مناسب است. امگا ۳ از کارکرد مناسب مغزی هم حمایت می نماید تورم و آماس در نواحی پوست و بدن به کمک امگا ۳ قابل برطرف سازی هستند و مهمتر از همه اینکه این ویتامیم بسیار مفید ا سکته های قلبی و دیگر ناراحتی های مربوط به قلب جلوگیری می کند. در تحقیقات نشان داده شده که در پیشگیری از برخی سرطانها و انواع آرتروز بسیلار مفید است. نقش مهم آن بر پوست هم که بر همگان واضح است. امگا۳ با تویت سلولهای پوستی و تعدیل تومورها کمک شایانی به درمان پوست می کند همزمان امگا ۳  رطوبت پوست ا حفظ کرده و به شادابی و درخشندگی پوست هم کمک می کند.ظمنا کمبود این ویتامین منجر به کندی پوسته پوسته شدن طبیعی و از در نتیجه باقی ماندن سلولهای مرده روی پوست می شود و پوست خشک تر و خشک تر شده وگاهی هر تبدیل به شوره یا پوسته های ریز می شود. بهترین راه برای دریافت امگا۳ از طریق رژیم غذایی مناسب است. میزان مناسبی امگا ۳ در ماهی آزاد یا همان قزل آلا، ساردین، تخم کتان، گردو و دانه سویا یافت می شود همه این مواد سرشار از اسید چرب غیر اشباع هستند.

نشانه چهارم: احساس خارش زیاد پوست

می تواند نشانه وجود یا عدم وجود Hodgkin لنفاوی

خارش و سوزش شدید و تجمع غیر معمول سلولها در مسیر گردش خون- می تواند اولین نشانه این دو سرطان خطرناک باشد. در این بیماری شما حس می کنید یک چیزی زیر پوستان گلوله شده است. و هیچ کدام از کرمهای ضد خارش هم سوزش و خارش شما را درمان نمی کنند و مرتب احساس خارش شدید روی پوست دارید حتما به این بیماریها هم توجه کنید. اگر علایم دیگری نظیر گلوله های بدون درد روی غدد لنفاوی، افزایش وزن بدون دلیل، کند شدن و کوتاه شدن تنفس را مشاهده نمودید حتما هر چه سریعتر به دکتر مراجعه نمایید. اگر این نوع سرطان زود تشخیص داده شود به خوبی درمان می شود.

نشانه پنجم: تغییر رنگ یا ایجاد تورم درقسمت های پایینی پاها

می تواند نشانه نارسایی سیاهرگ ها باشد

زمانی که  خون به سمت پاهای شما جریان میابد  سیاهرگها وظیفه برگرداندن خون به قلب را برعهده دارند. رگی درست کار نکند و خون را به شکل صحیح به قلب باز نگرداند و نتواند در برابر جاذبه زمین فعالیت کند منجر به تجمع خون در قسمتهای پایینی پا می شود و موجب قرمزی و تورم می گردد. شرایط متعددی موجب این حالت می شود. در این حالت حتما با پزشک خود مشورت کنید

همه چیز درباره جوانسازی پوست

    

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ