چطور با یک همکار از زیر کار دررو کنار بیاییم؟

mahdie.mohtashami
آیا شما در محیط کار با افرادی سر و کار دارید که مرتبط در دنیای مجازی می‌چرخد ؟ مدت زمان زیادی را به کارهای اختصاصی خود می‌پردازد؟ آیا شما همکاری دارید که بیشتر اوقات در سرویس بهداشتی وقت خود را می‌گذراند و این در حالی می‌باشد که سخت مشغول کار می‌باشید؟! در این مقاله شما را با راه‌کاری همکار ماندن با چنین شخصی آگاه می‌کنیم!

خیلی افراد در محیط کاری دارای وجدان کاری می‌باشند اما در کنار این افراد همیشه افداری هستند که از زیر بار کار و مسیولیت شانه خالی می‌کنند  این افراد به اصطلاح افرادی زیر کار دررو هستند، در این مقاله شما را با راه‌کاری همکار ماندن با چنین شخصی آگاه می‌کنیم!

همیشه نمی‌توتنیم با زندگی به خاطر ناعادلانه بودن آن بجنگیم. ممکن است همیشه در ذهن خود با این مساله درگیر باشیم که اعمال او بدون مجازات در نظر گرفته می‌شود. این تفکرات و این ذهنیت تنها باعث می‌شود احساس بدی پیدا کنید و تمرکزتان از دست برود.

اجازه ندهید روی رفتار شما تأثیر بگذارد

اگر زمان و انرژی خود را روی عصبانی و ناراحت‌بودن از همکا‌رتان تلف کنید، عملکرد کاری شما نیز پایین می‌آید. به این ترتیب شما نیز تبدیل به همکاری آزاردهنده می‌شوید.

سخن‌چینی نکنید

این کار شما را خیلی بد جلوه خواهد داد، پس این کار را انجام ندهید. البته به معنای آن نیست که سکوت اختیار کنید. همه چیز بستگی به شرایط و رئیس شما دارد. بعضی از رؤسا، به‌خاطر این کار از شما تقدیر می‌کنند و قول می‌دهند که آن را بررسی کنند. بعضی دیگر هم می‌گویند که این وظیفه شما نیست و این موضوع شما را بد جلوه می‌دهد.

اما اگر پیش رئیس خود بروید و به او بگویید: من انجام فلان پروژه را به جایی رسانده‌ام که نمی‌توانم دیگر جلوتر بروم، چون همکارم، کار خودش را انجام نمی‌دهد، اوضاع فرق خواهد کرد. شما به موضوع اشاره می‌کنید بدون اینکه مثل یک خبرچین به نظر برسید. اگر رئیس‌تان در مورد عملکرد همکارتان سؤال پرسید باید صادقانه جواب بدهید.

مثل همکارتان رفتار نکنید

شما هم مثل او ۲ ساعت را برای نهارخوردن تلف نکنید و مرتب برای آب‌خوردن و سرویس بهداشتی رفتن، میز کار خود را ترک نکنید. اگر شروع به صحبت‌کردن با شما کرد، به او یادآور شوید که گرفتار هستید. شاید وسوسه شوید که شما هم مسیر آنها را طی کنید، اما در این دام نیفتید.

اجازه ندهید کار آنها تبدیل به وظیفه شما بشود

اگر در یک تیم کاری هستید و مسئولیت‌های مشترک دارید، کارهایی را که آنها انجام نمی‌دهند، به عهده نگیرید. به آنها در مورد وظایف و زمان انجام‌دادن‌شان هشدار دهید، اما وظایف آنها را انجام ندهید و زمان با ارزش خود را تلف نکنید.

 اجازه ندهید موفقیت‌های شما تحت تأثیر قرار بگیرد
یک همکار تنبل می‌تواند جلوی رشد شما را هم بگیرد. اگر رئیس‌تان متوجه شد که کارها انجام نمی‌شوند، اجازه ندهید که شما را سرزنش کنند. این فرصت شماست تا صحبت کنید.

 از فرصت استفاده کنید تا تبدیل به یک رهبر شوید
این شاید فرصتی باشد تا جلو بیایید و خودتان را در مواجه با شرایط سخت بهتر بشناسید. وقتی پیش رئیس‌تان می‌روید به او بگویید که همکارتان کار خودش را انجام نمی‌دهد و شما علاقه دارید که در اینجا نقش یک رهبر را بازی کنید. سپس پیش همکارتان بروید و به او بگویید که می‌خواهید در رسیدن به اهداف و وظایفش به او کمک کنید.

 از همکارتان پیش بقیه شکایت نکنید
این کار غیرحرفه‌ای است. شاید باعث ایجاد سوءِتفاهم و ناراحتی دیگران شوید.

 با همکارتان ارتباط برقرار کنید
شاید او تنبل نیست و فقط در مورد وظایفش دچار ابهام است. با او در مورد هدف‌ها و مهلت انجام کارها شفاف باشید. گاهی‌اوقات آنها تنبل نیستند و فقط نمی‌دانند چطور کارها و وقت خود را مدیریت کنند. شاید آنها درگیر مشکلات شخصی شده‌اند و این مشکلات که می‌توانند مربوط به وضعیت سلامتی یا خانوادگی او باشند در زندگی هر فردی رخ می‌دهند.

 اجازه ندهید حواس شما را پرت کنند
وقت خود را با تمرکز روی کارهای او تلف نکنید. کارهایی مثل چک‌کردن شبکه‌های اجتماعی، پیامک‌دادن یا چرت‌زدن او روی میزش. سعی کنید به آنها توجه نکنید و روی خود کار متمرکز شوید. زیرا توجه شما به همکارِ از زیر کار در رو، خودتان را هم از کار و فعالیت بازمی‌دارد

نشانه هایی که به شما می گوید همکارتان قابل اعتماد نیست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ