با این روش ها درد پریود را به سرعت کاهش دهید

toranj
اکثر خانم ها از داشتن درد پریود رنج می برند در این مقاله روش های سریعی برای کاهش درد پرید ارائه شده است.

دوران قاعدگی خانم ها با همراه با درد بسیار و همچنین با بدخلقی هایی همراه است که نه تنها اطرافیان بلکه خود شخص را نیز آزار می دهد. در ادامه روش هایی را به شما معرفی می کنیم تا درد پریود را به سرعت کاهش دهید.

علت درد پریود

درد پریود عبارت است از بروز درد شدید دل پیچه مانند به هنگام عادت ماهانه. درد پریود ممکن است یکی دوسال بعد از بلوغ آغاز و بطور مرتب رخ دهد (درد قاعدگی اولیه)، یا اینکه سالها بعد از وقوع اولین قاعدگی شروع شده باشد (درد قاعدگی ثانویه).
شدت علایم بیماری از یک فرد به فرد دیگر بسیار متغیر است و حتی در یک خانم نیز ممکن است از یک قاعدگی به قاعدگی دیگر متفاوت باشد. معمولا با بالارفتن سن و به دنیا آوردن بچه علایم بیماری کمتر می‌شود. درد پریود در ۱ تا ۲ درصد از زنان به حدی شدید است که مخل فعالیت‌های روزانه آن‌ها می‌شود.

درد پریودشدید می تواند نشان دهنده بیماری های زیر باشد

    عفونتهای لگنی
    آندومتریوز
    فیبروئیدها و سایر تومورهای خوش خیم رحم
    استفاده از آی یو دی

عوامل تشدید کننده درد پریود

    مصرف کافئین
    استرس. مسایل عاطفی و روانی به خودی خود باعث درد نمی شوند اما می توانند درد را بدتر یا پاسخ به درمان را کمتر کنند.
    ورزش نکردن
    رژیم غذایی نامناسب

 با این روش ها درد پریود را به سرعت کاهش دهید

با ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی تان می توانید این بخش از ماه را نیز بگذرانید.

1-  با این روش ها درد پریود را به سرعت کاهش دهید: زنجبیل

خوردن کمی چای زنجبیل به بهبود گرفتگی های دردناک کمک می کند. در یک بررسی که روی 150 خانم انجام شد، از آنها خواسته شد که در سه روز اول پریود به مقدار یک گرم پودر زنجبیل بخورند. زنجبیل می تواند تاثیر مفنامیک اسید و ایبوپروفن را در کاهش درد پریود داشته باشد. برای درست کردن چای زنجبیل یک تکه زنجبیل تازه را پوست کنده، قطعه قطعه کنید و با مقداری لیمو در آب داغ حل کنید و به مدت 5 دقیقه هم بزنید.

2- با این روش ها درد پریود را به سرعت کاهش دهید: ماهی سالمون

بررسی ها به طور مکرر نشان داده اند زنانی که امگا 3 بیشتر مصرف می کنند، کمتر دچار درد پریود می شوند. ماهی های چرب مانند ماهی سالمون سرشار از این چربی های ضد التهاب مفید هستند. حداقل دو بار در هفته از این ماهی ها مصرف کنید و برای بهبود بیشتر امگا 3 می توانید دانه کتان، گردو و تخم مرغ مصرف کنید که سرشار از امگا 3 هستند.

3- با این روش ها درد پریود را به سرعت کاهش دهید: سبزیجات دارای برگ سبز

در این شرایط ممکن است خیلی هوس سبزیجات نکنید، اما کلم، اسفناج و کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی منیزیم ضد التهاب است. این سبزیجات حاوی ویتامین A، C،   B6، E، کلسیم و پتاسیم هستند که همه این مواد معدنی و ویتامین ها به کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی کمک می کنند.

4-  با این روش ها درد پریود را به سرعت کاهش دهید:شکلات تلخ

افزایش تمایل مصرف به شکلات در زمان پریودی رایج است، اما مصرف زیاد قند فکر خوبی نیست و در حقیقت علائم پریود را بدتر می کند. در زمان پریود سعی کنید شکلات تلخ بخورید – شکلات تلخ نسبت به دیگر شکلات ها مقدار کمتری قند دارد و در عین حال تمایل شما به خوردن شیرینی را برطرف می کند. به علاوه شکلات تلخ منبع منیزیم است.

8 ترفند ساده برای کاهش درد قاعدگ

10 راه معجزه گر تسکین دردهای قاعدگی

هنگام عادت ماهیانه چه بخوریم و چه نخوریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ