کاهش چربی خون با نسخه طلایی

mousavi
چربی خون عبارتست از بالا بودن تری گلیسیرید یا کلسترول از مقدار طبیعی آنها در خون.

چربی خون عبارتست از بالا بودن تری گلیسیرید یا کلسترول از مقدار طبیعی آنها در خون. میزان این مواد در خون در اثر مصرف مواد غذایی بیش از میزان مورد نیاز یا هنگام بروز اختلال در سوخت و ساز چربی، افزایش می‌یابد.

متخصص طب سنتی گفت: چربی خون بالا از علل بروز حمله های قلبی، نارسایی قلبی و نارسایی کلیوی ‏است. این بیماری به صورت خاموش است بنابراین تشخیص سریع و کنترل آن از اهمیت خاص برخوردار ‏است.

وی ادامه داد: چربی خون باید با المان های خون و آنزیم های کبدی هماهنگ باشد و تغییر در میزان آن سن و سال نمی شناسد و در هر سنی بر اثر عواملی همچون استرس،اضطراب، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا و غیره ممکن است رخ دهد.

مینایی افزود: افزایش چربی خون ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با نوع تغذیه فرد دارد، بدین صورت که هرچه تغذیه فرد سالم تر باشد تغییرات غلظت خون به مراتب کمتر است و در نهایت شخص کمتر دچار اختلال در چربی خون بدن می شود و هنگامی که غذای دریافتی توسط بدن ناسالم باشد کبد کمتر می تواند آنزیم های کبدی مورد نیاز را تامین کند.

وی بیان کرد: استفاده از آبلیمو و آبغوره همراه غذاهای اصلی برای تنظیم غلظت خون و کاهش چربی خون بسیار مناسب است اما چون این مواد غذایی اسیدی هستند بهتر است همراه با یک ترکیب شیرین مورد استفاده قرار گیرد تا خاصیت اسیدی را از بین ببرد.

وی در پایان یادآور شد: تاثیرگذاری داروهای شیمیایی در درمان چربی خون در افراد مختلف متفاوت است اما از آنجایی که داروهای شیمیایی عوارض جانبی مانند درد عضلات ، درد های شکمی ، یبوست ، تهوع و اسهال به همراه دارند بهتر است مبتلایان به چربی خون ابتدا با روش های درمانی از طریق گیاهان دارویی میزان چربی خون خود را پایین بیاورند و در صورتی که میزان چربی بسیار بالا بود به پزشک مربوطه برای تجویز دارو مطابق با سن،جنسیت، میزان تحرک و . مراجعه کنند.

گیاهان دارویی مؤثر در کاهش چربی خون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ