تدابیری برای شروع فصل بهار

mousavi
همزمان با پایان یافتن فصل زمستان و فرا رسیدن بهار شاهد بروز تغییرات اساسی در طبیعت و بدن‌مان هستیم؛

همزمان با پایان یافتن فصل زمستان و فرا رسیدن بهار شاهد بروز تغییرات اساسی در طبیعت و بدن‌مان هستیم؛ تغییراتی که نه ‌تنها محیط اطراف زندگی ما را تحت شعاع خود قرار می‌دهد بلکه بر چگونگی و عملکرد اندام‌ها و دستگاه‌های درونی بدن‌مان نیز موثر است.

دکتر ناصر رضایی‌پور درباره تدابیر فصل بهار اظهار کرد: در فصل بهار مواد زائد انباشته‌شده در بدن از حالت انجماد خارج شده و در بدن به جریان می‌افتند. به‌گفته وی در فصل بهار بدن در حال پاکسازی است که پرخوری و ‌رعایت‌ نکردن رژیم غذایی، موجب ضعیف‌ شدن بدن می‌شود که زمینه‌ساز ابتلا به بیماریها در فصل بهار است.

ورزش زیاد و حمام مکرر در بهار ممنوع

دکتر رضایی‌پور متذکر شد: لازم است در فصل بهار، از خوردن غذاهای گرم و خشک، حرکت و ورزش زیاد، حمام مکرر و خوردن غذاهای گوشتی و شیرینی زیاد خودداری شود همچنین بهتر است در این فصل به‌جای آب از عرق کاسنی یا عرق شاه‌تره استفاده شود.وی خاطرنشان کرد: بهتر است در این فصل از مصرف غذاهای چرب و سرخ‌کردنی، خوراکی‌های تلخ، تند و تیز، و شور که مزاج گرم دارند مانند آجیل شور و گردو پرهیز کرد.

آشنایی با نوشیدنیهای مفید در فصل بهار

این متخصص طب سنتی ایران یادآور شد: بهتر است در این فصل از نوشیدنیهای خنک مانند شربت ریواس، شربت عناب، شربت نارنج، لیمو و “به” استفاده کرد.

منبع: سایت جامع طب سنتی ایران

طب سنتی در مورد تغذیه فصل بهار چه می گوید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ