با این ترفندها برای همیشه با بودی بد دهان خداحافظی کنید

toranj
آیا بوی بد دهان باعث می شود از جمع فاصله بگیرید؟ با این ترفندها برای همیشه با بوی بد دهان خداحافظی کنید.

خیلی از جوانان حتی کودکان از بوی بد دهان خود رنج می برند و با مسواک و خوشبو کننده های موجود در بازار هم نمی توانند آن را رفع کنند. در ادامه این مطلب با معرفی این ترفندها برای همیشه با بوی بد دهان خداحافظی کنید!

علت بوی بد دهان

دندانهای پوسیده و یا دندانهای ترمیم شده نا مناسب اگر فضایی خالی برای گیر غذایی داشته باشند می توانند به لثه ی محافظ دور دندان آسیب وارد کرده .

مانده مواد غذایی فاسد شده که از دهان خارج نشده اند می تواند یکی دیگر از دلائل بد بویی دهان باشند .

براکت های ثابت ارتودنسی اگر به خوبی تمیز نشوند محل مناسبی برای گیر غذایی و بد بویی دهان به حساب می آیند .

به طور معمول متخصص ارتودنسی تذکر لازم را برای تمیز کردن مرتب براکت های ثابت ارتودنسی  به شما می دهد .

همچنین جرم هایی که در زیر لبه لثه متراکم و چسبنده قرار گرفته اند نیز نقش بسیار اساسی در ایجاد بیماری های لثه و بد بویی دهان دارند .

پوسیدگی دندان و ژنژویت

 وقتی که مینای روی دندان خورده و ساییده می شود، ذرات غذا می تواند در این سوراخ ها که کرم خوردگی دندان نامیده می شود ته نشین شود. از آنجایی که مسواک زدن قادر به زدودن این ذره های غذایی نیست آنها در دهان باقی می مانند و باکتری هایی در آنها رشد می کنند که باعث بوی بد دهان می شود.

 ژنژویت عامل دیگری است که می تواند باعث بوی بد دهان شود. ملتهب شدن لثه ها توسط باکتری ها باعث درد فراوان و بوی بد دهان می شود.

ناراحتی معده و بوی بد دهان

بازگشت اسید معده به سمت بالا (مری) و ورود آن به دهان یکی از دلایل بوی بد دهان است. ریفلاکس معده می تواند علاوه بر بوی بد دهان، منجر به حساسیت دندان ها در برابر سرما و گرما و همچنین بیماری های سینوسی شود.

غذاخوردن قبل از خواب و بد خوابیدن از عواملی هستند که می توانند منجر به ریفلاکس معده شوند.

اگر موارد مشکوکی در این زمینه وجود دارند که شما را آزار می دهند، بهتر است برای حل مشکل به یک متخصص گوارش مراجعه کنید.

روش های از بین بردن بوی بد دهان

سکنجبین عسلی بخورید

زمانی که بوی بد دهان با غذا خوردن از بین نمی رود، غذا سر دل تان می ماند و نمی توانید آن را خوب هضم کنید. به عنوان نکته اول باید بدانید خواب روز برای شما بسیار بد است و بوی بد دهان تان را تشدید می کند. بهترین درمان برای این افراد خوردن شربت سکنجبین عسلی است. یعنی سکنجبین را که اصولا با سرکه و شکر درست می کنید، این بار با سرکه و عسل آماده و میل کنید.

از ترکیب کف دریا و نمک دریایی کمک بگیرید

نوعی از بوی بد دهان هم به دلیل خراب شدن دندان ها ایجاد می شود. این افراد باید به دندانپزشک مراجعه کنند تا مشکل دندان های شان را رفع کنند اما راهنمای طب سنتی به این افراد این است که ترکیب کف دریا، نمک دریایی و خاکستر صدف را (اگر پیدا کردند) با هم مخلوط و روی دندان ها بگذارند. اگر هم خاکستر صدف پیدا نکردند، ترکیب نمک دریایی و کف دریا کفایت می کند. این کار کمک می کند مشکلات دندان ها کمتر و بوی بد دهان هم کاهش پیدا کند.

سرکه غرغره کنید

نوع دیگری از بوی بد دهان هم مربوط به لثه هاست؛ لثه هایی که شل و محل تجمع مواد عفونی می شوند. این افراد وقتی مسواک می زنند،سریع دندان های شان شروع به خونریزی می کند. درمان مناسب برای این افراد حجامت یا فصد است که خونگیری از یکسری رگ های خاص انجام می شود. به غیر از این قرقره کردن سرکه از هر نوعی برای این افراد مفید است. اگر بوی بد دهان زیاد است،می توانید از ترکیب گیاه مورد و سرکه برای قرقره کردن استفاده کنید. اگر پودر مورد اذیت تان می کند، این گیاه را در سرکه بجوشانید، صاف کرده و از آن برای قرقره کردن استفاده کنید.

چه بخوریم تا بوی بد دهان از بین برود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ