بهترین زمان میوه خوردن برای دیابتی ها و چاق ها

faateme1366
خوردن میوه هیچ وقت خالی از لطف نیست. ولی برخی از افراد حساس هستند که بهترین زمان میوه خوردن که به سلامتشان هم کمک کند چه زمانی از روز است؟ در این مطلب برای شما از میوه خوردن در بهترین ساعات صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

بهترین زمان میوه خوردن چه زمانی است؟

واقعیت این است که هر زمانی از روز، برای میوه خوردن عالیست. شواهدی قطعی وجود ندارد که بگوید شما باید بعدازظهر میوه بخورید یا همراه غذا. میوه‌ها، سالم، مغذی و مفید برای حفظ وزن ایده‌آل هستند که هر زمانی میل داشتید می‌توانید سراغ‌شان بروید.

 

میوه را در این موقع از روز بخورید اگر می‌خواهید وزن کم کنید

به خاطر فیبری که در میوه وجود دارد، خوردن آن باعث احساس سیری‌تان در مدت طولانی‌تری خواهد شد. این باعث می‌شود کالری کمتری بخورید و به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند. اما خوردن ِ میوه، همراه با غذا یا دقیقا قبل از غذا، می‌تواند این اثر را افزایش بدهد؛ یعنی موجب شود غذای کمتری که ممکن است پُرکالری هم باشد میل کنید.

 

میوه را در این موقع از روز بخورید اگر دیابت نوع دوم دارید

همانطور که گفته شد، خوردن میوه همراه با غذا می‌تواند برای بعضی از دیابتی‌ها، تفاوت‌هایی ایجاد کند. همراه کردن میوه با غذای پُرپروتئین، چربی و فیبر می‌تواند باعث شود قند ِ میوه، با سرعت کمتری وارد روده‌ی کوچک شود. در نتیجه در مقایسه با زمانی که میوه به تنهایی خورده می‌شود، قند خون افزایش کمتری داشته باشد.

 

میوه را در این موقع از روز بخورید اگر دیابت بارداری دارید

دیابت بارداری زمانی است که یک خانم باردار، در طول دوران بارداری دچارش می‌شود. برای این خانم‌ها، تغییرات هورمونی حین بارداری موجب عدم تحمل گلوکز می‌شود. درست مانند آنهایی که دیابت نوع دوم دارند، خوردن میوه همراه با غذا، روش خوبی برای این خانم‌ها می‌تواند باشد. اما اگر برای کنترل قند خون‌تان مشکل دارید، اجتناب از خوردن میوه در صبح می‌تواند سودمند باشد.

 

نکته های بسیار مهم در خصوص میوه خوردن

چون مخلوط شدن میوه با سایر مواد غذایی مناسب نیست لازم است از میوه به تنهایی استفاده نمود، مخصوصاً در ناشتا.

به جای خوردن میوه بعد از غذا، باید قبل از غذا از آن استفاده کرد، ولی به شرطی که از خوردن غذای قبلی تقریباً سه ساعت گذشته باشد. مثلاً سه ساعت بعد از صرف نهار یا شام.

توصیه می شود از خوردن پرتقال، نارنگی و گریپ فروت قبل از خوابیدن خودداری نمود زیرا وجود ویتامین C در میوه های یاد شده، سبب بی خوابی می شوند.

از مصرف آب میوه بخصوص اگر در خارج از منزل تهیه شده باشد بعلت مخلوط شدن آن با قند پرهیز کنید و چنانچه آب میوه در منزل تهیه شده باشد، یک کمی آب باید به آن اضافه نمود و برای شیرین نمودن آن از قند مصنوعی مناسب استفاده کرد.

 

میوه با غذا هرگز!

شاید شنیده باشید که می گویند همراه میوه چیزی جز میوه نخورید! هرچند خوردن سالاد میوه کار درستی است اما تا زمانی که عناصر غیر میوه ای زیادی همراه با این سالاد نباشد. اگر مقدار غذای زیادی را از منابع گوناگون همراه با میوه بخورید، فرایند گوارش کندتر از حالت طبیعی می شود. مثلاً ایرادی ندارد اگر اسموتی را همراه با یک یا دو تکه میوه یا مقداری شیر نارگیل یا شیربادام و یا سبزیجات مصرف کنید، اما نوشیدن اسموتی همراه یک وعده غذایی اشتباه است. همیشه هم از شیر در اسموتی های تان استفاده نکنید، گاهی هم می توانید آب را جایگزین شیر در اسموتی کنید تا فشار کمتری به گوارشتان وارد شود.

 

نقش میوه ها در چربی سوزی و لاغری

برای از بین بردن چربی‌های اضافی و لاغر شدن، استفاده از میوه‌هایی که قند کمی داشته و فاقد چربی هستند برای صبحانه مناسب‌ترند.متخصصان تغذیه می‌گویند: اگر می‌خواهید دارای اندامی زیبا و متناسبی باشید باید مدتی صبحانه خود را فقط اختصاص به میوه بدهید و تا ظهر غذای دیگری نخورید.بهترین میوه برای این رژیم، مرکبات، انواع آلو، گوجه، گلابی و میوه‌های تازه هستند.

وقتی شما برای مدتی صبح‌ها فقط میوه همراه با لیموترش بخورید متوجه خواهید شد که چربی‌های اضافی ذخیره شده در شکم و قسمت‌های دیگر بدن کمتر می‌شود و با شادابی که بدست آوردید توانایی انجام ورزش را هم خواهید داشت.

وقتی شما درهنگام صبح، میوه مخصوصا میوه‌های ترش (البته ترشی‌ میوه‌ها باید درحد اعتدال باشد) می‌خورید غذایی خورده‌اید که بهترین ویتامین‌ها و املاح و فلزاتی هستند که عمل ساختن و ترمیم بافتها و سلولهای مختلف بدن دخالت دارند.فقط قندها و چربی‌ها هستند که در بدن به صورت بافت ذخیره چربی در می‌آیند چون این میوه‌ها قند کمی دارند و فاقد چربی هستند.در طول روز برای سوخت و ساز بدن از ذخیره‌های بدن استفاده خواهد شد.تمام میوه‌های شیرین و کم چرب برای رژیم‌های لاغری توصیه شده‌اند.میوه‌ها علاوه بر املاح معدنی که دارند و در سوخت و ساز بدن نقش مهمی ایفا می‌کنند اعمال دیگری را بر روی دستگاه‌های مختلف بدن دارند و بعضا به عنوان دارویی در معالجه بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

معجزه ای به نام سیب

نتایج تحقیقات انجام گرفته در آمریکا نشان می دهد، خوردن سیب ۱۵ دقیقه قبل از هر وعده غذایی، در کاهش وزن موثر است. به گزارش دیلی میل، افرادی که قبل از هر وعده غذایی سیب می خورند، ۱۵ درصد کالری کمتری مصرف می کنند.

بیشتر کارشناسان تغذیه ، مصرف موادغذایی کم کالری و ورزش منظم را برای مقابله با چاقی مفرط توصیه می کنند اما ۸۰درصد افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، به علت تغییرندادن شیوه زندگی و رژیم غذایی قادر نیستند به وزن ایده آل خود برسند.

توجه داشته باشید مصرف میوه سیب که حاوی فیبر است و (نه آب سیب) در کاهش وزن تاثیر دارد.

هرگز این میوه ها را با پوست نخورید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ