معرفیِ موثرترین درمان زگیل تناسلی

faateme1366
زگیل تناسلی از آن بیماری هایی است که معمولا درباره آن اهمال می شود چون خیلی از افراد شرم دارند درباره آن صحبت کنند. در حقیقت خجالت می کشند که درباره آن حرف بزنند. ما در این مطلب بهترین راه درمان این بیماری را معرفی می کنیم تا به راحتی و بدون خجالت از آن آگاه شوید.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی (GENITAL WARTS) آن کوندیلوما آکومیناتا نیز می گویند توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود.این ویروس از طریق تماس مستقیم پوست به پوست منتشر میشود. بیش از 100 نوع ویروس HPV وجود دارد که 30 نوع آن می تواند ناحیه تناسلی را آلوده کند. این ویروس از طریق تماس مستقیم جنسی پخش می شود. البته در بیشتر موارد، سیستم ایمنی فرد آلوده این ویروس را می کشد و فرد علائم و نشانه های عفونت را پیدا نمی کند. زگیل تناسلی یا HPV مسری ترین و سخت ترین نوع زگیل از لحاظ خوب شدن است و بدلیل مسری بودن، یک بیماری مشترک بین زوجین است بنابراین مانند آتش سوزی سریعا در حال گسترش است،ولی با رعایت بهداشت فردی و استفاده از روش های درمانی تجویز شده توسط پزشک متخصص به راحتی می توان آن را درمان کرد.

 

زگیل تناسلی چطور ایجاد می شود؟

عفونت با ویروس HPV یا زگیل تناسلی شایعترین عفونت منتشره از طریق سکس در دنیاست. امروزه جوانان زیادی را در مطب و کلینیک ارولوژی ویزیت می کنم که مبتلا به زگیل تناسلی شده و با نگرانی جهت درمان زگیل تناسلی مراجعه می نمایند.در راستای پیشگیری بهتر از درمان است، اطلاع رسانی نحوه ی انتقال ویروس نقش مهمی در جلوگیری از انتقال و انتشار آن دارد.ماهیت زگیل تناسلی ویروسی به نام HPV می باشد که این ویروس تیپ های مختلفی دارد که بعلت متنوع بودن آن و از طرفی تمایل سریع به انتقال از طریق جنسی امروزه جوانان زیادی را درگیر کرده است. علت انتقال و انتشار ویروس زگیل تناسلی عدم آگاهی افراد و از طرفی رابطه جنسی با فرد آلوده می باشد. تنها یک تماس جنسی جهت انتقال این ویروس از مرد به زن یا از زن به مرد کافی است. بعلت تمایل سریع این ویروس به انتشار حتماً استفاده از کاندوم نیز حالت پیشگیری نداشته و لذا کاندوم فقط قسمت پوشاننده آن را محافظت می کند و بیضه ها و ناحیه عانه در هنگام نزدیکی با فرد مبتلا علیرغم استفاده از کاندوم آلوده به ویروس می شود.

 

آیا زگیل تناسلی واکسن دارد؟

به علت متنوع بودن نوع زگیل تناسلی و زیاد بودن نوع آنها هنوز واکسن قطعی برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی کشف نشده است. امروزه در بازار واکسن گارداسیل برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی وجود دارد که حالت جلوگیری کننده نسبی دارد.

 

الکترو کوتریزاسیون برای درمان زگیل تناسلی

روش دیگری در درمان زگیل تناسلی است که اشکال آن دردناک بودن آن است. امروزه به دلایل زیر بهترین و آسانترین و کوتاه ترین و کم عارضه ترین روش حذف زگیل تناسلی می باشد:

در یک جلسه و در برخی 5-10 دقیقه همه زگیل های تناسلی را می توان درمان کرد.باعث پخش زگیل تناسلی نمی شود.نیاز به تکرار درمانی نیست.از نظر زیبایی محل پوست آلوده نسبت به روش های دیگر حداقل آسیب بافتی را دارد.سرپایی و با حداقل درد و تحریک محل نسبت به روش های دیگر می باشد.و لذا نکات فوق باعث شده است که امروزه کرایو به عنوان خط اول درمانی زگیل تناسلی در بسیاری از مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد .

 

بهترین روش درمان چیست؟

اما به عقیده بسیاری از کارشناسان، لیزردرمانی، بهترین روش برای درمان زگیل تناسلی است. لیزردرمانی دی اکسید کربن فرآیندی است که در آن پرتوهای فروسرخ مستقیماً به طور متمرکز به سوی آسیب های زگیلی هدف گیری می شود. بافت آسیب دیده، لیزر را جذب و به انرژی گرمایی تبدیل می کند و به این وسیله ناحیه ی مورد نظر را تبخیر می نماید .فایده ی بالقوه ی این روش درمانی آن است که قابلیت نفوذ لیزر در عمق، امکان تهاجم کامل تری را به ویروس فراهم می کند و موجب شده تا لیزردرمانی، روش مورد انتخاب برای درمان افراد دارای ضعف ایمنی باشد. طبق مطالعه ای که در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است میزان پاکسازی زگیل تناسلی توسط لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی است میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که لیزر می کنند کمتر از کسانی است که که کرایو می کنند. به عبارت ساده تر خیلی اوقات برای پاکسازی یک زگیل نیاز به دو یا تعداد بیشتری جلسات کرایوتراپی است و گاهی اصلا پاسخگو نبوده و نیاز به تغییر روش درمان هست در حالی که در درمان با لیزر در همان جلسه اول زگیل از بین خواهد رفت و عود نخواهد کرد.

ویاگرا باعث مشکلات قلبی می شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ