موثرترین ماسک های تقویت مو برای موهای زیبا در عید

faateme1366
چطور گیسو کمند شویم؟ این سوالی است که همه ما به دنبال یافتن پاسخ آن هستیم. در این مطلب بهترین ماسک های مو برای تقویت آن را به شما معرفی می کنیم.

چرا موهایم ضعیف شده؟

مو‌های ضعیف با نشانه‌هایی از‌ جمله شکنندگی، پژمردگی و نازکی قابل تشخیص است. علاوه بر این خشکی‌ شدید و یا چربی بیش‌ از حد نیز می‌تواند از نشانه‌های ضعیفی مو باشد. این نشانه‌ها اغلب ژنتیکی هستند و از پدر یا مادر به فرزند منتقل می‌شوند، اما گاهی نیز ممکن است عوامل هورمونی از‌ جمله یائسگی، قرص‌های ضدبارداری، رژیم غذایی نامناسب، استرس، عفونت قارچی پوست سر و بعضی روش‌های درمانی سرطان دخالت داشته باشند. عوامل زیست محیطی مانند نور خورشید، کلر موجود در آب، آلودگی هوا، دستگاه‌های تهویه هوا و حرارتی نیز می‌توانند تأثیر‌گذار باشند.از دست دادن روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو کاملا عادی و بی‌خطر است. به‌طور میانگین اکثر انسان‌ها ۱۰۰ هزار تار مو روی سرشان دارند. با ریزش هر تار مو، تار جدیدی رشد می‌کند و جایگزین می‌شود. این روند تا میان‌سالی ادامه دارد ولی بعد از آن سرعت رشد تارهای مو کاهش می‌یابد و در‌ نهایت متوقف می‌شود. گاهی مو بر اثر شکنندگی تار‌ها زودتر از موعد می‌ریزد و نمی‌تواند ریزش طبیعی داشته باشد. شکنندگی تارهای مو معمولا زیر پوست سر و در ریشه مو اتفاق می‌افتد. البته این نوع شکنندگی در مو‌های تقریبا ضخیم است. نوع خطرناک‌تر آن در تار‌های نازک و ضعیف مو ایجاد می‌شود و علاوه بر اینکه به ریشه مو آسیب می‌زند، در ساقه‌ی مو نیز پیش‌روی می‌کند و موجب دو نیم شدن تار مو می‌شود.از جمله مهمترین عوامل تضعیف کننده موها شامل موارد زیر است:

سشوار و اتو کشیدن موها

دکلره کردن و رنگ کردن افراطی

استفاده از برس های خشن, به خصوص برس های گرد و پیچی

 شست و شوی بیش از حد و شامپوهای نامتناسب با جنس موها

استفاده از رنگ های غیر استاندارد و رنگ کردن بیش از حد موها

 

چه غذاهایی باید بخورید؟

این انرژی باید از مواد مغذی تأمین شود. رژیم غذایی که در آن استفاده از پروتئین به همراه مقادیر زیادی آهن رعایت شود، به ساخت کراتین مو که نوعی پروتئین است کمک می‌کند. کراتین مو باعث بهبود بافت، تحریک رشد و تقویت موها می‌شود. همچنین مصرف گوشت بدون چربی، ماهی، پنیر کم‌چرب، سفیده تخم‌مرغ، اسفناج، سویا و میان‌‌وعده‌ها از جمله میوه، سبزیجات و غلات در رشد و تقویت موها مؤثر هستند. ویتامین‌ها نقش مهمی در سلامت موها دارند. ویتامین سی، با مراقبت از فولیکول‌های مو سلامت رگ‌های خونی زیر پوست سر را تأمین و به جذب آهن از پروتئین‌های گیاهی کمک می‌کند. ویتامین B یک ویتامین مهم برای تقویت موهای ضعیف و بهبود بافت موهاست. این ویتامین در ماهی قزل‌آلا، هویج، زرده تخم‌مرغ و ماهی ساردین یافت می‌شود. مکمل‌های ویتامین هم می‌تواند به تقویت موهای ضعیف کمک کنند. سیلیس (Silica) ماده مغذی است که در جو، برنج، خیار، کلم و تخمه آفتاب‌گردان وجود دارد و به رشد مو و ناخن کمک می‌کند.آب یکی‌ دیگر از ضروریات برای بدن و موها است که نوشیدن آن به مقدار کافی در طی روز، عملکرد بدن شما را بالا می‌برد و به تقویت موهای ضعیف کمک می‌کند.

 

یک ماسک تقویت کننده عالی

برای تهیه این ماسک تقویت کننده ی مو کافی است 3 قاشق غذاخوری نارگیل را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و پس از استحمام روی موهای تان بمالید. علاوه بر این درمانگران شیوه های طبیعی درمان، برای اثرگذاری عمیق تر بر میزان درخشندگی و شفافیت موها به بیماران خود توصیه می کنند مصرف مرکبات و غذاهای دریایی و سبزی های تازه را به عنوان اصلی ترین مواد در سبدغذایی خود قرار دهند و به صورت روزانه از این مواد مصرف کنند.

 

اگر موهای درخشان می خواهید…

یک آواکادوی رسیده و له شده را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به موهای خیس بمالید. این میوه غنی از ویتامین، اسید چرب طبیعی و ماده معدنی است که درخشش مو را برمی گرداند. بگذارید این مخلوط حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس چند بار بشویید. برای موهای آسیب دیده، هفته ای یک بار و برای موهای سالم ماهی یک بار این کار را تکرار کنید.

 

چطور موهایتان را پرپشت کنید؟

دستور اول : باتوجه به اندازه موهای‌تان یک یا دو تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و حسابی آن را بهم بزنید. سپس این محلول را در حمام روی موهای خیس‌خورده‌تان به مدت 30 دقیقه قرار داده و بعد با شامپو و آب ولرم خوب شست‌وشو دهید (یک بار در هفته).

دستور دو : سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری از هر نوع روغن طبیعی (زیتون، کنجد و. . . ) و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه روی کف سرتان ماساژ دهید (یک بار در هفته).

 

از خواص شگفت انگیز سیر برای مو چه می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ