اگر پوستتان چرب است این میوه را به صورت خود بمالید!

parya
اگر پوست بیش از حد چرب باشد ممکن است فرد را کلافه کند. برای پوست های چرب ماسک های مختلفی برای حفظ سلامت پوست وجود دارد. اگر پوستتان چرب است پوست این میوه را به صورت خود بمالید!

به طور کلی پوست چرب بهتر از پوست خشک می باشد چون کمتر چروک می شود اما اگر پوست بیش از چرب باشد ممکن است فرد را کلافه کند. پوست چرب یکی از عوامل به وجود آمدن جوش ولک می باشد. برای پوست های چرب ماسک های مختلفی برای حفظ سلامت پوست وجود دارد.اگر پوستتان چرب است پوست این میوه را به صورت خود بمالید!
برای پوست چرب میوه بمالید چون این روش از هر روش شیمیایی دیگربهتر است و عوارض ندارد.

ماسک صورت موز برای پوست چرب

یک عدد موز کاملا رسیده
یک قاشق سوپ خوری عسل
یک عدد پرتقال یا لیمو

ماسک صورت تهیه شده از موز موجب لطافت و نرمی پوست می گردد و بهترین تاثیر آن بر روی پوست های چرب است. اگر همیشه موز رسیده در دسترس نیست، می توانید موزها را در فریز نگهداری کرده و در موقع لزوم از آنها در تهیه ماسک بهره بگیرید( البته لازم است که موز منجمد شده را قبل از استفاده در هوای محیط برای مدتی قرار دهید تا یخ آن کاملا ذوب شود ).

موز را کاملا هم بزنید تا به شکل خمیر در آید، حال عسل را با آن اضافه کنید، همچنین می توانید عسل و موز را درون مخلوط کن ریخته هم بزنید تا اینکه کاملا با هم قاطی شوند. حال چند قطره آب پرتقال یا آب لیمو را به این مخلوط اضافه نمایید. ماسک صورت موز آماده است. اکنون این مخلوط را بر روی پوست صورت خود مالیده، حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید.

برای پاک کردن ماسک، یک حوله لطیف را با آب سرد خیس نموده، بیشتر آب آن را بگیرید، سپس صورتتان را با آن تمیز کنید. البته به جای آب سرد، می توان از آب داغ ( نه آب جوش! ) برای مرطوب کردن حوله استفاده نمود.

ماسک صورت خیار برای پوست چرب

نصف یک عدد خیار
یک عدد سفیده تخم مرغ
یک قاشق چای خوری آبلیمو
یک قاشق چای خوری نعناع

این مواد را در مخلوط کن ریخته، به هم بزنید تا به شکل پوره در آید، آنگاه آن را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. حال این مخلوط را به استثنای چشم و نواحی اطراف آن، با دقت و به آرامی بر روی صورت خود بمالید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کرده، سپس آن را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. با استفاده از این ماسک، پوست صورت از چربی های اضافه پاک شده، صاف، یکدست و لطیف می گردد.

ماسک صورت پوست پرتقال برای پوست های بسیار براق

پوست پرتقال درمانی بسیار موثر برای پوست های چرب است. پوست پرتقال را در سایه خشک کرده و آن را خرد کنید تا به شکل پودر درآید. این پودر را با آب یا ماست قاطی کنید. ماده حاصل ماسک صورت مورد نظر است! استفاده از این ماسک صورت سبب باز شدن و تمیزی منافذ مسدود شده پوست می گردد. همچنین این ماسک چربی اضافه روی پوست را پاک می کند.

ماسک برای پوست چرب – ماسک گوجه فرنگی

استفاده از ماسک های صورت تهیه شده از گوجه فرنگی برای پوست های چرب بسیار مفید است، به علت آنکه این نوع از ماسک ها از سویی چربی اضافه روی پوست را در خود حل کرده و از سوی دیگر اندازه منافذی از پوست را که بیش از اندازه باز هستند، کم می کنند. این قابلیت ماسک گوجه فرنگی، آن را به انتخابی عالی برای افرادی تبدیلی می کند که پوستشان چرب یا بیش از اندازه براق است.

ساده ترین روش تهیه ماسک گوجه فرنگی آن است که یک گوجه فرنگی را کاملا له کنید و آن را بر روی نواحی از پوست صورت که چرب می شوند [ و میزان ترشح چربی در آنها بیش از حد معمول است ]، اعمال نموده، حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. از این ماسک دو تا سه بار در هفته استفاده کنید تا اینکه پوست صورتتان کاملا تمیز و صاف گشته،  لکه ها و جای آکنه ها محو گردد.

ماسک صورت برای پوست چرب – ماسک کیوی و خیار

یک عدد کیوی متوسط
۵-۱۰ دانه انگور درشت (یا ۵ عدد توت فرنگی)
نصف یک عدد خیار
کیوی را پوست بگیرید و درون مخلوط‌کن بریزید. دانه‌های ریز درون کیوی به صورت بسیار سطحی از پوست شما لایه‌برداری می‌کند و باعث نرمی و صافی پوست می‌شود. کیوی نیز یک منبع غنی از آلفاهیدروکسی اسید است و می‌تواند چربی زیاد پوست شما را بسیار کم کند و جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد و رنگ چهره را روشن کند. انگورها را داخل مخلوط‌کن بریزید، انگور دارای مقداری آلفاهیدروکسی اسید است که می‌تواند پوست را تا حدودی تمیز کند. البته اگر بتوانید به جای انگور از توت‌فرنگی استفاده کنید اثر بیشتری دارد و می‌تواند تا حد زیادی آکنه‌ها و جوش‌های شما را کاهش ‌دهد و رنگ صورت شما را باز کند.

درآخر خیار پوست کنده را نیز به این مخلوط اضافه کنید و همه را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط حالت چسبی پیدا کند. می‌توانید ۲ حلقه از خیار را نگه دارید تا هنگام قرار دادن ماسک روی صورت‌تان این حلقه‌های خیار را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. خیار تا حد زیادی حلقه‌های سیاه زیرچشم را برطرف می‌کند. همچنین PH خیار نزدیک به پوست صورت است و در نتیجه پوست را به خوبی تمیز و تغذیه می‌کند و باعث آبرسانی به پوست می‌شود. قبل از این‌‌که ماسک را روی صورت‌تان بگذارید، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس این ماسک را به آرامی روی صورت‌تان کاملا ماساژ دهید. حدود ۵ تا ۱۰  دقیقه صبر کنید و بعد ماسک را با آب سرد از روی صورت‌تان پاک کنید. همان طور که خواندید تهیه ماسک برای پوست چرب با استفاده از کیوی و انگور (توت فرنگی) و خیار کاری ساده و لذتبخش است.

چه میوه ها یی برای پوست صورت مفید هستند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ