6 ترفند برای لاغری سریع شکم و باسن!

parya
اگر به دنبال روشی برای لاغری سریع شکم و باسن خود هستید نگران نباشید ما در این مقاله 6 ترفند برای لاغری سریع شکم و باسن نوشته ایم. با استفاده از این ترفند ها برای لاغری شکم و باسن می توانید اندامی جذاب داشته باشید.

شکم و باسن از اعضای مهم بدن هستند که اگر زیبا و متناسب باشند در لباس خود را به خوبی نشان می دهند. شکم و باسن با ورزش نکردن و خوردن مواد غذایی نامناسب می توانند شکل نامناسبی به خود بگیرند، اگر به دنبال روشی برای لاغری سریع شکم و باسن خود هستید نگران نباشید ما در این مقاله 6 ترفند برای لاغری سریع شکم و باسن نوشته ایم. با استفاده از این ترفند ها برای لاغری شکم و باسن می توانید اندامی جذاب داشته باشید.

لاغری سریع شکم، ران و باسن

سوزاندن چربی و کوچک کردن سایز باسن با استفاده از ورزش های موثر و رژیم غذایی مناسب امکان پذیر است. برنامه ریزی درست و پیروی از یک سری قوانین صحیح در ورزش های کاهش وزن فرد را در مسیر رسیدن به هدف تناسب اندام کمک می کند. دو بخش اصلی برای لاغری باسن حرکات ورزشی و رژیم غذایی چربی سوز است.

بهترین راه ها برای از بین بردن چربی باسن

کاهش چربی باسن یکی از اهداف معمول تناسب اندام محسوب می شود. راه های زیادی برای تحقق این هدف وجود دارد. سه عضله اصلی در باسن ماهیچه سرینی بزرگ، ماهیچه سرینی میانه و ماهیچه سرینی کوچک وجود دارد.

در حالی که کاهش چربی در یک ناحیه خاص امکان پذیر نیست، اما کاهش چربی کلی بدن با تقویت عضلات باسن باعث لاغرتر شدن آن با وضوح بیشتری می شود. به گزارش مدیکال نیوزتودی، در این مقاله تمریناتی برای کمک به افراد برای کاهش چربی در سراسر بدن توضیح داده می شود.

برای کوچک کردن ران و باسن چه حرکات ورزشی باید انجام داد؟

تمرینات

تمرینات زیر را برای از بین بردن چربی باسن و تقویت عضلات ران توصیه می شود:

دویدن

دویدن یک تمرین عالی برای کاهش وزن کامل بدن است. دویدن ضمن تقویت عضلات پا و باسن به ران و باسن شکل مشخص تری می بخشد، همچنین این فعالیت هوازی ضمن بهبود عملکرد قلب و ریه قسمت تحتانی بدن را تقویت می کند. ضمن اینکه به غیر از کفش مناسب به تجهیزات خاص دیگری نیاز ندارد.

دویدن برای چربی سوزی بهتر از پیاده روی است زیرا کالری بیشتری می سوزاند. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد افراد دارای سطح متوسط ​​بدن بیش از هزار و 600 متر هنگام راه رفتن 37 هزار و 254 کالری و هنگام دویدن 47 هزار و 103 کالری می سوزانند.

با این حال، نویسندگان مطالعه نتیجه گرفتند حتی اگر فردی قادر به دویدن نباشد پیاده روی در مقایسه با استراحت گزینه بسیار مناسبی برای سوزاندن کالری و چربی است.

حرکات استقامتی

یکی از راه های سوزاندن چربی در بدن به ویژه چربی های سخت و مقاوم انجام حرکات استقامتی است. استفاده از وزنه در تمرینات یکی از بهترین گزینه ها در حرکات ورزشی برای کاهش وزن در قسمت باسن محسوب می شود.

6 ترفند برای لاغری سریع شکم و باسن!                 

ابتدا 6ترفند برای لاغری سریع شکم را می خوانید و در ادامه ترفندهایی برای لاغری باسن را یاد میگیرید. با ما باشید.

پتاسیم مصرف کنید

این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

آب بیشتری مصرف کنید 

نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.

با انجام این 4 حرکت شکم صاف و جذابی که آرزویش را داشتید پیدا می کنید. 3 تمرین اول تمام عضلات شکم را به حرکت وا می دارند؛ اثر چهارمی بر روی پهلو ها می باشد. هر کدام از این حرکات را به ورزش های روزانه خود اضافه کنید آنگاه متوجه خواهید شد که پس از چندی باید برای خود لباسی اندازه تر جدیدی خریداری کنید.

دراز نشست استاندارد 

در حـالی کـه زانــو هایتان خم شده بر روی زمین دراز بکشید. کـف پاهـا صـاف اسـت و بــر روی زمین قرار می گیرد. انگشتان دست را پشت سر بگذارید. آرنج ها بـســمت طرفین باشد. در هـمان حال آرنج ها را به زانو بزنید و سپس بالای کمر، و شانه هـا را به عقب بیاورید تا به زمین بخورند. در حین انجام حرکـت سـر صـاف اســت و فـاصله چانه از سینه حذف می شود. برای چـند ثانیه در آن حال باقی می مانید و سپس به وضعیت اولیه باز می گردید.

توجه : سر خود را با دستانتان نکشید! تصور کنید طنابی به دور کمر شما بسته شده و حرکت را با فشاری که به عضلات شکم و کمر می آورید انجام دهید.

حرکت دوچرخه

روی زمیـن دراز بـکشـیـد و دسـت هـا را پشـت سـر بـگـذاریــد. زانوهایتان را خم کنید و پاها را از زمین بلند کنید به طوری کـه ماهیچه ساق پا به موازات زمین قرار بگیرد. آرنج یکی از دست هـا را به سمت زانوی مخالف بیاورید. در این حالت پاها باید با هـم زاویـه ۴۵ درجـه بسـازنـد. ایـن حـرکـت را بـرای هر دو طرف انجام دهید.

نکته ای برای تازه کارها : برای شروع می توانید پاهای خود را بر روی زمین نگاه دارید. زمانی که آرنج خود را به سمت پا می آورید زانویتان را بلند کنید تا به هم برسند. سپس دوباره آنرا روی زمین قرار دهید و حرکت را یکمرتبه دیگر تکرار کنید.

دراز نشست عمودی

روی زمـیــن دراز بکشید، پاهایتان را به صورت مستقیم به بالا ببـریـد، دسـت هــای خود را نیز به طور عمودی در دو طرف بدن نگه دارید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانید. در این حرکت باید پاها را تا آنجا که می توانید به بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود.

نکته ای برای تازه کارها : بجای اینکه بطور همزمان دستـهـا و پـاهـای خـود را بـلـنـد کنید، می توانید ابتدا نیم تنه بالایی و سپس قسمت پایین بدن را بلند کنید.

پهلو ها 

بـه سمت یکی از پهلوها دراز بکشید، زانوهای خو را خم کنید و بـازویتـان را بـه طور کامل بر روی زمین قرار دهید در حالی که آرنـج با شـانه در یک راستا باشد. تمام وزن خود را بر روی بازو وارد آورید و نیم تنه بالای بدن و باسن را به آرامی از روی زمین بلند کنید،بطوریکه یک خط مستقیم از زانو تا سر حاصل شود. هـر چقدر می توانید در این حالت بمانید. برای شروع ۱۰ تا ۲۰ ثـانـیـه کـافی اســت. مدت زمان این حرکت را باید تا یک دقیقه افـزایــش دهیـد. حرکت را برای طرف مقابل نیز انجام دهید. هر چه قوی تر می شوید، سعی کنید به بازوها و سپس پاها نیز کشش بدهید و بعد هر دو را با هم بکشید.

 ترفندهای لاغری باسن

وسایل مورد نیاز: یک نوار محکم، دمبل 5 الی 10 پوندی و یک صندلی که البته دو وسیله آخر اختیاری است.
چگونگی انجام آن: 8 الی 12 بار این حرکات را روی دو پهلویتان انجام دهید. 3 بار در هفته و روزی دو بار (می تواند پشت سر هم هم نباشد) انجام دهید.
برای گرفتن نتیجه سریع: 3 بار در روز و به مدت 30 الی 60 دقیقه مثل پیاده روی و دوچرخه سواری که بیشتر روزهای هفته می شود انجام داد.

1. حرکت اصلی: به پهلو بخوابید و پایتان را بالا بگیرید

به پهلوی راستتان بخوابید درحالیکه پای راستتان روی زمین باشد، بازوی راستتان را  خم کنید درحالی که سرتان دست راستتان را نگه داشته است. برای تعادل بیشتر دست چپ روی زمین در جلوی قفسه سینه باشد.پای چپ را بالا بگیرید،پایتان را خم کنید درحالیکه به باسنتان فشار وارد شود. مکث کنید، سپس آرام پایتان را پایین بیاورید.حرکت را کامل کنید سپس با جهت دیگر این حرکت را انجام دهید.

حرکت را سخت تر کنید
دو پایتان را بالا ببرید: اول پایتان که بالاست بالا نگه دارید، پایتان را که پایین است به آن یکی پایتان که بالاست برسانید، مکث کنید و سپس یکی از پاهایتان را پایین بیاورید.

حرکت را آسان کنید
پایتان که بالاست تا 90 درجه خم کنید و با آن پایتان که خم شده بالا ببرید.

4 حرکت برای کوچک کردن باسن و ران

2. حرکت اصلی: 

دور پاهایتان یک نوار ببندید.
با بندی که دور پایتان بسته اید بایستید.و بند را محکم دور ساق پایتان ببندید. دستهایتان را هم به اندازه عرض شانه به طرف جلو بکشید. در حدود 3 فوت به سمت راست قدم بردارید سپس زانوهایتان را خم کنید و روی باسنتان بنشینید تا رانهایتان با سطح زمین موازی شود، زانوهایتان را پشت پنجه پا نگه دارید. چند لحظه به سمت پایین بمانید و پای چپتان را بردارید. گامهایتان را به سمت راست بردارید سپس جهتتان را عوض کنید و این کار را تکرار کنید.

حرکت را سخت تر کنید
زانوهایتان را 45 درجه خم کنید و بیشتر از پهنای باسنتان گام بردارید.

حرکت را آسان کنید
بعد از اینکه با پای راست قدم برداشتید، بایستید و پای چپتان را به پهلو بلند کنید تا تعادلتان برقرار شود. حرکت را تکرار کنید و  پای راستتان را بلند کنید.

4 حرکت برای کوچک کردن باسن و ران

3. حرکت اصلی: تعادل

روی پای راستتان تعادلتان را برقرار کنید،زانوی چپتان را خم کنید و پای راستتان را چند اینچ از سطح زمین بالا نگه دارید.پشتتان را صاف نگه دارید،آرام روی پای راستتان بنشینید، زانوی راستتان را حدود 45 درجه خم کنید.مکث کنید سپس روی پاشنه راستتان فشار وارد کنید تا بایستید.هر حرکت را کامل انجام دهید سپس جهتتان را تغییر دهید.

حرکت را سخت تر کنید
حرکت را با برداشتن یک دمبل در هر دستتان کامل کنید.

حرکت را آسان کنید
پنجه پای چپتان را روی زمین بگذراید و استراحت کنید اگر لازم بود یک صندلی یا چارپایه برای تعادل استفاده کنید.

4 حرکت برای کوچک کردن باسن و ران

4. حرکت اصلی: تلاش بر روی یک پا

روی پای راستتان تعادلتان را برقرار کنید.درحالیکه زانویتان راحت است و دستانتان به کمرتان و پای چپتان به طرف بیرون بالا آمده است.رانهایتان را محکم کنید و کمرتان را صاف نگه دارید، مفصل های رانهایتان به سمت جلو باشد،دست چپتان را به سمت پای راستتان پایین بیاورید. دستتان را به سمت پای راستتان بکشید.همه این حرکات را روی پای راست انجام دهید سپس جهتتان را عوض کنید.

حرکت را سخت تر کنید
دو دستتان را به کف زمین برسانید درحالیکه که در هر دستتان دمبل وجود دارد.

حرکت را ساده کنید
دستتان را پشت یک صندلی برای برقرار کردن تعادل بیشتر استراحت دهید

4 حرکت برای کوچک کردن باسن و ران

 

کاردیو چربی های باسن را می سوزاند

ترکیب کاردیو ورزش های استقامتی یکی از بهترین گزینه های کاهش وزن و چربی سوزی است . همانطور که می دانید کاردیو یکی از بهترین حرکات ورزشی برای تنظیم گردش و جریان خون و سوزاندن چربی است، بنابراین برای کاهش وزن سریع کاردیو یک پیشنهاد عالی به شمار می آید.

یک فرد بالغ برای رسیدن به سلامت جسمی می تواند در طول روز 152 دقیقه کاردیو انجام دهد. حرکت فوق العاده کاردیو می تواند در مدت یک ساعت 800 کالری را در بدن سوزانده و موجب لاغری سریع بدن شود.

حرکات ورزشی ساده برای لاغری ران و باسن

پاها را کمی بیشتر از عرض شانه باز کرده دست ها را روی کمر گذاشته و روی زانوها نشسته و دوباره به حالت قبلی برگردید.

به سمت پهلو روی زمین دراز بکشید. دست زیرین را ستون قرار داده و از زمین فاصله بگیرید. پای دیگر را به سمت بالا و به سمت بدن کشیده و دوباره به روی پای زیرین بازگردانید.

روی کمر بخوابید، دست ها را به حالت کشیده کنار بدن قرار دهید. پاها را به صورت جفت شده و بدون خم شدن به سمت بالا بیاورید. به حالتی که به شکم ضربه وارد شود.

تمرین ‌های بدنی تناوبی تنشی

افرادی که می خواهند چربی باسن خود را از دست بدهند می توانند تمرین ‌های بدنی تناوبی تنشی را انجام دهند. بر اساس یک نظرسنجی جهانی از روندهای تناسب اندام در سال 2018، تمرین ‌های بدنی تناوبی تنشی محبوب ترین روند تناسب اندام در سطح جهان است.

تمرین ‌های بدنی تناوبی تنشی شامل حداکثر تلاش برای یک فعالیت خاص برای دوره ای کوتاه مدت است. پس از آن یک دوره طولانی تر با سرعت کمتری دنبال می شود. جلسات تمرین‌ های بدنی تناوبی تنشی تمرینات شدیدی هستند، بنابراین طول مدت آنها کوتاه تر از فعالیت های با شدت متوسط ​​است. به عنوان مثال، پس از یک دوره گرم شدن، تمرین‌ های بدنی تناوبی تنشی شامل موارد زیر است:

دویدن روی تردمیل با سرعت هفت مایل در ساعت به مدت یک دقیقه

دو دقیقه با سرعت پنج مایل در ساعت دویدن

قبل از سرد شدن این الگو را به مدت 15 دقیقه تکرار کنید

تحقیقات از سال 2011 نشان می دهند تمرین ‌های بدنی تناوبی تنشی در کاهش چربی بدن موثرتر از سایر انواع ورزش است. منبع دیگری نیز گزارش می دهد تمرین ‌های بدنی تناوبی تنشی به عنوان یک استراتژی خوب برای کنترل چاقی از نظر صرفه جویی در زمان است.

پله نوردی

بالا رفتن از پله ها روشی آسان برای تنظیمی عضلات شکم و در عین حال سلامت قلب و ریه ها است. کوهنوردی باعث افزایش قدرت و تون عضلانی در باسن و قسمت بالای ساق پا می شود. روش های مختلفی برای کار روی این ماهیچه ها وجود دارد:

استفاده از دستگاه پله نوردی در باشگاه بدنسازی

بالا رفتن از پله ها

پیاده روی در سربالایی

استفاده از دیوار صعود یا تخته سنگ

کوهنوردی و پله نوردی مزایای دیگری نیز برای سلامتی دارند. یک مطالعه کوچک در سال 2005 روی 15 زن نشان داد بالا رفتن از پله ها تا پنج بار در روز تاثیر قابل اندازه گیری بر جذب اکسیژن و کاهش لیپوپروتئین با چگالی پایین یا کلسترول “بد” دارد.

در این مطالعه زنان با بالا رفتن از 199 پله روزانه یک بار در طول یک هفته سپس صعودها را به تدریج به پنج بار در روز طی هفت هفته افزایش دادند. آنها هنگام شرکت در این مطالعه هیچگونه تغییر در رژیم غذایی یا شیوه زندگی خود ایجاد نکرده بودند.

اسکوات

اسکوات به عنوان بخش مهمی بسیاری از برنامه های ورزشی محسوب می شود. این به احتمال زیاد به دلیل توانایی آن در کار همزمان چندین ماهیچه در باسن، پاها و شکم است. یک مطالعه در سال 2009 که در مجله ارتوپدی و ورزش فیزیوتراپی منتشر شد، نشان می دهد اثرات تمرینات مختلف روی عضلات گلوتئوس ماکسیموس و گلوتئوس مدیوس بررسی شد.

دانشمندان در این مطالعه دریافتند اسکوات تک پا گزینه مناسبی برای فعال سازی هر دو عضله گلوتئوس ماکسیموس و گلوتوئوس مدیوس است. برای انجام اسکوات تک پا:

بازوها را جلوی بدن دراز کنید.

روی پای چپ بایستید و پای راست را مستقیم در جلو تا جایی که ممکن است بلند کنید.

به آرامی باسن را تا حد ممکن به سمت زمین پایین بیاورید در حالی که پا را بالا نگه داشته اید. پشت باید راست و زانوی چپ هم راستا با پای چپ باشد.

به موقعیت شروع بازگردید، قبل از رفتن به پای راست چندین بار این کار را تکرار کنید.

اگر انجام اسکوات یک پا امکان پذیر نیست، اسکوات معمولی نیز موثر است. برای انجام آن:

بازوها را جلوی بدن دراز کرده سپس پاها را به اندازه عرض شانه از هم باز کنید.

به آرامی باسن را تا حد امکان به سمت زمین بدون از دست دادن تعادل بیاورید. پشت باید صاف باشد و زانوها نباید از جلوی انگشتان پا بیرون بروند.

به موقعیت شروع برگردید و چندین بار این حرکت را تکرار کنید.

برای افزایش شدت هنگام چمباتمه زدن وزنه ها را در دست بگیرید.

نوع دیگر آن اسپلیت اسکوات است که طی آن فرد اسکوات را با پاهای باز از هم انجام می دهد.

لانگز

لانگ یا لانج یکی دیگر از تمرینات قدرتی پایین تنه که گلوتئوس ماکسیموس را فعال و تقویت می کند. تغییرات شامل لانگ های جانبی، رو به جلو و عرضی است. لانج اصلی رو به جلو ران و ساق پا را نیز کار می کند. برای انجام لانج:

بایستید و پاها را به فاصله عرض لگن از هم باز کنید.

با پای چپ یک قدم بزرگ به سمت جلو بردارید.

بدن را به آرامی پایین بیاورید هر دو زانو را تا 90 درجه خم کنید. اجازه ندهید زانوی راست زمین را لمس کند یا زانوی چپ از انگشتان پای چپ عبور کند.

به حالت ایستاده برگردید و چندین بار این تمرین را تکرار کنید.

ددلیفت تک پا

ددلیفت ها روی قسمت پایین تنه کار می کنند، تعادل را بهبود می بخشند و ماهیچه های شکم و کمر را تقویت می کنند. انجام ددلیفت تک پا نیز باعث فعال شدن ماهیچه های گلوتئوس می شود. برای انجام ددلیفت تک پا دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

روی یک پا بایستید و دست ها را در کناره ها قرار دهید.

پای دیگر را به سمت عقب بکشید، پشت را صاف و شانه ها را به سمت عقب نگه دارید.

از باسن به سمت جلو خم شوید تا جایی که در ناحیه همسترینگ کششی ایجاد شود. اجازه ندهید قفسه سینه به زیر لگن بیاید.

به موقعیت شروع بازگردید و چندین بار این حرکت را تکرار کنید سپس سمت را تغییر دهید.

اگر این حالت خیلی شدید است پای غیرمستقیم را به آرامی روی زمین قرار دهید. برای افزایش شدت ورزش می توان از وزنه های دستی استفاده کرد.

درازکشیدن روی پهلو و فاصله ‌دادن ران ‌ها از یکدیگر

تمرینات ابداکشن ران در طرفین برای تقویت عضله گلوتئوس میانی موثر است. برای انجام این تمرین:

برای شروع روی یک طرف بدن دراز کشیده و سر را با بازو یا دست نگه دارید. زانوها را صاف و پاها را کنار هم نگه دارید.

تا جایی که ممکن است پای رویی را به آرامی بالا بیاورید بدون این که لگن را به عقب یا جلو بچرخانید.

پای خود را به آرامی پایین بیاورید تا به حالت اولیه برگردید. چندین بار این تمرین را برای هر طرف تکرار کنید.

برای افزایش شدت این تمرین از وزنه های مچ پا استفاده کنید.

حرکت راه رفتن با کش

ران و زانو را با راه رفتن با کش تقویت و تثبیت کنید که این امر باعث عملکرد عضله گلوتئوس میانی می شود. این تمرین یک گرم کردن مفید قبل از دویدن، پریدن و سایر فعالیت ها است. برای انجام راه رفتن با کش:

یک نوار مقاومتی برداشته و آن را زیر گلوله های پا قرار دهید.

پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کرده وزن را به طور مساوی بین دو پا تقسیم کنید.

برای رسیدن به حالت نیمه اسکوات زانوها را کمی خم کرده، عضلات جلویی و اصلی را فشار دهید.

با یک پا یک قدم کوچک حدود سه اینچ به سمت پهلو بردارید. پای دیگر را در همان جهت حرکت دهید دوباره تقریبا سه اینچ.

ده قدم مانند این را بردارید، سپس همین کار را در جهت دیگر انجام دهید.

برای سخت تر شدن این تمرین یک نوار با سطح مقاومت بیشتری انتخاب کنید.

برای لاغری و کوچک کردن باسن ورزش های لاغری را ترکیب کنید:

دویدن روی تردمیل ورزشی عالی برای آب کردن چربی به ویژه در ناحیه باسن، شکم و پهلو است. دویدن روی تردمیل برای تکمیل اثر چربی سوزی قوی کاردیو که در بخش قبل گفته شد بسیار مهم و موثر است.

روش های دیگر برای کاهش وزن

برای دریافت بهترین نتیجه فعالیت های ذکر شده در بالا را با این نکات دیگر برای کاهش وزن ترکیب کنید:

به طور منظم ورزش کنید

ثبات، کلید مشاهده نتایج مثبت است. تمرین روتین ترکیبی از تمرینات هوازی و قدرتی را برای دریافت بهترین مزایا برای کل بدن دنبال کنید. کمیته مشورتی دستورالعمل های فعالیت بدنی پیشنهاد می کند بزرگسالان حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت شدید را در هفته انجام دهند، همچنین فعالیت های تقویت عضلات حداقل دو بار در هفته توصیه می شود.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید

برای کاهش وزن فرد باید کالری کمتری از آنچه بدن می سوزاند دریافت کند. به این می گویند کسری کالری. برای از دست دادن یک کیلوگرم فرد نیاز به سه هزار و 500 کسری کالری دارد. کنترل حجم غذا راهی سریع برای این کار است. بر اهمیت مدیریت اندازه سهم برای کاهش کالری دریافتی و جلوگیری از افزایش وزن تاکید می کند. راهکارهای ساده برای رضایت از رژیم غذایی سالم عبارتند از:

گنجاندن مواد غذایی سرشار از فیبر مانند میوه ها، سبزی ها، لوبیا و عدس در رژیم غذایی

مصرف منابع پروتئینی بدون چربی از جمله ماهی، توفو و حبوبات

افزودن منبع چربی مفید به وعده های غذایی مانند زیتون، آجیل، دانه ها و آووکادو

اجتناب از مصرف غذاهای فرآوری و بسته بندی شده

حذف مواد غذایی سرشار از قند و نوشابه ها

جایگزینی کربوهیدرات های تصفیه شده (نان سفید، ماکارونی سفید یا برنج سفید) با نسخه های کامل (نان سبوس دار، ماکارونی قهوه ای یا برنج قهوه ای)

نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا

آهسته جویدن غذا

تغذیه و رژیم لاغری مناسب برای کوچک کردن ران و باسن

مراقب تغذیه خود باشید. به کالری های وارد شده به بدن دقت کنید زیرا جذب کالری و چربی بسیار کار راحتی است در حالی که سوزاندن کالری و آب کردن چربی بسیار مشکل و طاقت فرساست. در اینجا چند خوردنی و ماده غذایی خوشمزه چربی سوز و لاغر کننده معرفی می شوند.

برای کوچک کردن ران و باسن چه چیزی باید خورده شود؟

سیب

سیب نه تنها بیماری بلکه اضافه وزن را نیز دور می کند. سیب به عنوان یکی از بهترین میوه ها و مواد غذایی طبیعی برای افزایش متابولیسم بدن و به طبع آن توانایی در سوخت و ساز بهتر است.

تخم مرغ

مصرف تخم مرغ برای کاهش وزن توصیه می شود. تخم مرغ را به صورت املت یا آب پز می توان استفاده کرد تا مدت طولانی تری احساس سیری ایجاد شود. در مصرف تخم مرغ زیاده روی نکنید زیرا باعثرچاقی می شود.

جو دو سر

قدرت خاصی در جو دوسر به عنوان ماده غذایی رژیمی و چربی سوز وجود دارد. یکی از بهترین مواد غذایی ها برای کاهش وزن تمام بدن محسوب می شود. فیبر بالای موجود در جو دو سر بدن را برای سوزاندن چربی های اضافی تقویت می کند.

عدس

مصرف عدس یکی از گزینه های غذایی برای داشتن شکمی تخت و صاف است. خوردن عدس با تنظیم میزان انسولین بدن از انباشت قند و چربی و چاقی ناحیه اطراف شکم و کمر جلوگیری می کند.

زالزالک

زالزالک بخورید، مصرف این میوه بخشی از مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند. زالزالک با محدود کردن اشتها باعث لاغری و سوختن چربی ها می شود.

گندم سیاه

فیبر بالای موجود در گندم سیاه اصلی ترین دلیل برای استفاده از آن در برنامه غذایی کاهش وزن است. گندم سیاه بهترین جایگزین برای پاستا و ماکارونی در زمان کاهش وزن است.

قره قات

برای کاهش وزن و سوزاندن چربی به ویژه برای کوچک شدن باسن از آنتی اکسیدان فراوان موجود در قره قات بهره مند شوید.

استرس را کاهش دهید

استرس باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول در بدن می شود. کورتیزول روی متابولیسم بدن تاثیر می گذارد و میل به مصرف قند و سایر کربوهیدرات های تصفیه شده را تحریک می کند که باعث تجمع چربی در بدن می شود.

افراد دارای استرس بالا بیشتر مستعد احساس خستگی هستند، همچنین ممکن است این گروه از افراد کمتر ورزش می کنند. این عادات غلط به سرعت منجر به افزایش وزن می شوند. نکات زیر به فرد در کاهش سطح استرس کمک می کنند:

ورزش منظم حتی اگر در حد یک پیاده روی روزانه باشد

داشتن رژیم متعادل

تمرین تمرکز حواس و مدیتیشن

نفس عمیق کشیدن

تلاش برای آرامیدگی پیش ‌رونده عضلانی

گذراندن وقت در طبیعت

ارزیابی اولویت ها و کاهش منابع استرس

خواب به اندازه کافی

کمبود خواب بر متابولیسم و سطح هورمون در بدن تاثیر منفی می گذارد. خستگی نیز منجر به هوس خوردن غذاهای فوری و فست فود می شود. در کنار هم این اثرات خطر افزایش وزن را به دنبال دارد که لاغری را برای فرد سخت تر می کند.

با ایجاد یک برنامه معمول شبانه چرخه ضعیف خواب را بشکنید. سعی کنید هر شب راس ساعت مشخصی بخوابید و هر روز صبح همان ساعت از خواب بیدار شوید. هفت تا 9 ساعت خواب شبانه گزینه ضروری محسوب می شود. برخی از افراد بعد از حمام گرم، نوشیدن یک فنجان چای بابونه یا مطالعه کتاب راحت تر می خوابند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ