با این میوه های معجزه آسا به سادگی لاغر شوید

faateme1366
در این ایام مانده به عید از هر راه و روشی برای لاغری استفاده می کنند، از غیر تهاجمی گرفته تا تهاجمی! ما در این مطلب برای شما تعدادی میوه خوشمزه را مثال زدیم که برای کاهش وزن به شما کمک شایانی می کنند. با ما همراه باشید.

گلابی سیر کننده

گلابی میوه ی خوشمزه، آبدار و پرطرفداری است که فیبر زیادی در خود جمع کرده است. زمانی که این میوه های سرشار از فیبر را میل می کنید بدون شک احساس سیری زودهنگامی خواهید کرد که اتفاقاً مدت زیادی طول می کشد.

در این صورت نیز معده به مدت طولانی تری پر می شود و در نتیجه کمتر میل به غذا خوردن پیدا می کنید. گلابی همچنین حاوی پتاسیم است. این ماده ی معدنی مهم باعث کاهش میزان کلسترول بد خون شده و قلب را در وضعیت بهتری نگه می دارد. اگر تصمیم گرفته اید وزن کم کنید حتماً گلابی را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید و از فواید آن بهره مند شوید.

 

سیب همیشه حاضر در رژیم ها

خوردن یک سیب در روز، نه تنها شما را از مراجعه به دکتر بی نیاز می‌کند، بلکه سوخت و ساز بدن و کاهش وزن را نیز افزایش می‌دهد.سیب سرشار از یک فیبر محلول به نام پکتین است که شما را تا مدت‌ها سیر نگه می‌دارد.پکتین از انباشت چربی‌ اضافی در سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند.بنابراین، در صورتی که قبل از هر وعده غذایی یک سیب بخورید، دیگر نیازی نیست نگران جذب چربی‌های اضافی در بدن خود باشید.پلی فنل موجود در سیب به هضم غذا کمک می‌کند.این ترکیب در روده بزرگ تخمیر شده و مواد مغذی لازم برای باکتری‌های مفید بدن را تامین می‌کند.تعادل محیط میکروبی در بدن باعث احساس سیری شده و خطر ابتلا به چاقی را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

مرکبات و توت ها جهت تصفیه!

رژیم لاغری غنی با این میوه ها حفظ مواد معدنی مهم و ضروری در بدن به خطر نمی افتد. مقداری لیمو – پرتقال و یا خانواده خوش مزه به سیستم حرکتی بدن این اجازه را می دهد که نیروی خود را تامین کرده و گرسنگی و ضعف رخ ندهد. مهم تر از همه این میوه ها خون را تصفیه و قدرت بدنی را بالابرده و سلامت قلب را هم در دوران رژیم و هم در دوران عادی تضمین می کند.

 

زغال اخته محبوب دل ها

زغال اخته کم کالری و حاوی گلوسیدهای کمی است اما در عین حال سرشار از فیبر است. نصف فنجان زغال اخته حاوی 25 کالری است.

شاید به دلیل طعم ترش آن کمتر تمایل به مصرف این ماده ی غذایی داشته باشید. توصیه می شود زغال اخته را به سالادهایتان اضافه کنید و از خواص آن بهره ببرید.

 

موز حاوی ویتامین های زیاد

اکثر افراد میوه موز را دوست دارند چون به راحتی قابل حمل، برای سلامتی مفید و خیلی خوشمزه است. موز سرشار از فیبر و پتاسیم است و این دو به کم کردن وزن شما کمک می‌کنند. موز تنها میوه‌ی سرشار از ویتامین B6 است. تنها با خوردن یک عدد موز، ۳۰ درصد از ویتامین B6 شما تأمین می‌شود! ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را از شما دور کند. با مخلوط‌کن قوی خود، یک شیر موز عالی درست کنید. تنها با یک موز و مخلوط شیر و بادام، سلامت خود را بیمه کنید.

 

 

آووکادو یک میوه چرب مفید!

اولین و بهترین مورد از میوه های لاغر کننده آووکادو است! خوب حتما از خود می‌پرسید آووکادو میوه است یا سبزی؟ آووکادو نوعی میوه منحصر به فرد است که چربی سالم و فراوانی دارد. این چربی همان چربی  است که در موادی همچون روغن زیتون یافت می‌شود و به آن اسید اولئیک تک غیر اشباع می‌گویند.

تحقیقات نشان می‌دهد رژیم غذایی حاوی این چربی می‌تواند کلسترول خون را کمتر کند، با گرسنگی مبارزه نماید و حتی چربی‌های شکمی را کاهش دهد. آووکادو بیش از  ۲۰ ویتامین و ماده معدنی مختلف دارد که یکی از آن‌ها فیبر است. فیبر می‌تواند سطح قند خون را مدیریت کند، سلامت سیستم گوارش را بهبود ببخشد و به کاهش وزن کمک کند.

 

کیوی و نقش آن در کاهش وزن و دفع آب های زائد بدن

از آنجا که بیشترین حجم کیوی را آب تشکیل می دهد و کالری آن نیز بسیار پایین است (هر یک کیلو کیوی، حاوی 63 کیلوکالری است)، با مصرف آن، به سرعت احساس سیری خواهید کرد و در نتیجه این میوه برای کاهش وزن بسیار مفید است.

علاوه بر این سدیم موجود در کیوی بسیار کم است، به همین دلیل این میوه گزینه مناسبی برای جایگیری در رژیم های لاغری به شمار می رود.کیوی امکان دفع آب انباشته شده در بدن را فراهم می آورد

 

گریپ فروت و قند خون

گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و سطح انسولین را در خون پایین می‌آورد و موجب فشار خون و کاهش قند خون می شود. موجب سوزانده شدن چربی در بدن می شود. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی می‌باشید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از دارو‌ها تداخل دارد.

سالم ترین و ساده ترین راه لاغری با یک میوه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ