این دردها را در بدن جدی بگیرید!

toranj
دردهایی در بدن به سراغتان می آید که ممکن است از انها بگذرید ولی اینکار را نکنید و این دردها را جدی بگیرید.

گاهی یک درد معمولی که به راحتی از کنار آن می گذرید می تواند باعث بروز مشکلات بسیاری شود. دردهای کوچک و معمولی در بدن را جدی بگیرید چرا که اینها زنگ خطرهایی برای دردهای بزرگتر می باشند. در ادامه خواهید خواند که  باید این دردها را در بدن جدی بگیرید!

دردهای کوچک

اگر همیشه از وجود دردهای مزمن در نقاط مختلف بدنتان شکایت دارید، بهتر است آنها را نادیده نگیرید.

این دردهای معمولی، ممکن است پیش در آمد یک بیماری یا مشکل بدخیم باشند که نشانه های اولیه خود را به این صورت نمایان کرده اند.

سردرد

منظور از سردرد، دردهای میگرنی یا معمولی نیست. برخی از سردردهای ناگهانی، شدید و معمولاً بدون سابقه قبلی می تواند ناشی از آنوریسم مغزی باشد. آنوریسم مغزی یک بیرون زدگی بصورت حباب در جدار شریان های مغزی است. در حقیقت آنوریسم عروق مغزی ناشی از یک ضعف در جدار شریان های مغزی است که بتدریج به علت بالا بودن فشار در داخل عروق سبب برجستگی و ایجاد حباب می شود و چون جدار آن ها ضعیف تر از جدار طبیعی شریان ها است ممکن است پاره شود و سبب خونریزی مغزی گردد.

درد و ناراحتی در قفسه سینه، گلو، فک، شانه، بازو و شکم

درد قفسه سینه می تواند ناشی از التهاب ریه یا پنومونیا یا یک حمله قلبی باشد. اماباید دقت کرد در ناراحتی های قلبی حتما درد وجود ندارد. بنابراین نباید منتظر درد ماند. اغلب بیماران قلب در مورد فشاری صحبت می کنند که در ناحیه قفسه سینه احساس می کنند درست مثل اینکه فیلی روی قفسه سینه آنها نشسته است. ناراحتی های مربوط به بیماری قلب ممکن است در قسمت بالاتر از قفسه سینه مثل گلو، فک، شانه و بازوی چپ، شکم و حتی ممکن است همراه با احساس تهوع باشد. اگر شخصی دارای درد مزمن یا ماندگار و غیر قابل توصیف است و از طرفی می دانید جزو افراد پر خطر است نباید منتظر بمانید بلکه سریعا اقدام کنید. خیلی افراد به خاطر تفسیر غلط درد ممکن که از نظرشان ممکن است ناشی از ناراحتی های گوارشی باشد در مان را به تعویق می اندازند. ولی بعدها متوجه اصل بیماری می شوند. ناراحتی های متناوب باید به همین ترتیب جدی گرفته شود. اینها ممکن است نمونه ای باشد مثل ناراحتی های مربوط به هیجان، ناراحتی های عاطفی یا ناشی از فعالیت بدنی. برای مثال ممکن است تجربه کرده باشید که در هنگام باغبانی درد به سراغ شما می آید ولی به محض نشستن احساس درد از بین می رود که این آنژین است و معمولا در هوای سرد و گرم بدتر می شود. ناراحتی خانم ها با نشانه ها و علائم ظریف تری همراه است. بیماری قلب می تواند با لباس مبدل یا به اصطلاح علائم دیگری که مربوط به خودش نیست بروز کند مثل علائم گوارشی نفخ، درد معده یا ناراحتی درد در ناحیه شکم. همچنین این علائم ممکن است با احساس خستگی همراه باشد. خطر ابتلا به بیماری قلبی بعد از یائسگی افزایش می یابد. به طوری که این بیماری زنان بیشتری را نسبت به مردان می کشد در حالی که خطر ابتلای مردان به این بیماری نسبت به زنان در هر سن بیشتر است.

خونریزی

در مورد نوع خونریزی باید نگران بود؛ خونریزی از رکتوم، سرفه خونی، خون در ادرار و در زنان خونریزی غیر معمول از واژن. در بسیاری از موارد شاید این شرایط بی ضرر باشند اما در اغلب موارد، خونریزی ها می توانند ناشی از سرطان روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان مثانه و سرطان آندومتر باشند.

سوزش همیشگی سر دل یا تنگی نفس

ترکیبی از علائم از قبیل عرق کردن، سوزش سر دل، تهوع، سرگیجه، تنگی نفس و … می تواند نشانه ای از یک حمله قلبی باشد و آنهم به دلیل فقدان اکسیژن در عضلات قلب و مسدود شدن یک شریان اصلی.

سوزش پا وساق پا

قریب یک سوم از ۲۰ میلیون نفر آمریکایی مبتلا به بیماری دیابت هنوز شناسایی نشده اند. این گفته مرکز دیابت آمریکا است. در بعضی از افراد که نمی دانند مبتلا به دیابت هستند درد اعصاب محیطی یکی از اولین نشانه ها وعلائم ابتلا به این بیماری است. این علائم به صورت احساس سوزش در ساق یا کف پا است. چیزی شبیه فرو رفتن سوزن در کف پا.

توصیه های پزشکی امام رضا (ع) برای درمان دردهای مفصلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ