غذاهایی که شما را از کم خونی نجات می دهند

parya
کم خونی به راحتی با انواع خاصی از غذاها درمان می شوند. در این مقاله با غذاهایی که شما را از کم خونی نجات می دهند آشنا می شوید.

کم خونی از مشکلات رایج در بین افراد، بخصوص ایرانیان است. کم خونی به دلایل مختلف ایجاد می شود، تغذیه ی نادرست، و یا کم خوردن غذاهایی که خون را تامین می کنند کم خونی به راحتی با انواع خاصی از غذاها درمان می شوند. در این مقاله با غذاهایی که شما را از کم خونی نجات می دهند آشنا می شوید.

منبع سرشار از آهن در لوبیا سفید

این حبوبات حاوی 4 میلی گرم آهن در هر فنجان هستند. (میزان کالری آن 225، چربی 0 گرم و 40 گرم پروتئین است) از این لوبیا در سالاد و یا به صورت تفت در روغن داغ، می‌توانید استفاده کنید. تا از کم خونی نجات پیدا کنید.

منبع سرشار از آهن در صدف خوراکی

حدود 85 گرم صدف خوراکی حاوی 6.7 میلی گرم آهن است.

صدف خوراکی حاوی پروتئین و مواد معدنی مانند روی (Zink) نیز می‌باشد. پس به نظر می‌رسد با این اوصاف، صدای خوردن آن شما را اذیت نخواهد کرد!

منبع سرشار از آهن در دانه‌ ی کنجد

هر یک چهارم فنجان از آن حاوی 5.2 میلی گرم آهن است.

کنجد را به وعده‌ی غذایی یا سالاد (افزایش کاهش وزن با سالاد را بخوانید.) خود اضافه کنید. از کنجد می‌توانید تقریبا در اکثر غذاها (به خصوص غذاهای آسیایی) اضافه کنید.

فقط حواستان به میزان چربی آن باشد. (هر یک چهارم فنجان حاوی 17 گرم چربی است.)

منبع سرشار از آهن در عدس

در کنار مزه‌ی عالی و این‌که تقریبا با هر غذایی (خوردن وعده‌های غذایی کوچک و کاهش وزن را بخوانید) می‌توان از عدس استفاده کرد، یک فنجان عدس پخته حاوی 6.59 میلی گرم آهن است. (به علاوه 50 گرم کربوهیدرات پیچیده و 18 گرم پروتئین)

منبع سرشار از آهن در اسفناج

حتما شما با این منبع غنی و قوی از آهن آشنایی کامل دارید، یک فنجان از اسنفاج پخته شده حاوی 6.4 میلی گرم آهن و فقط 40 کالری انرژی است.

بهترین غذاها برای درمان کم خونی

آیا کم خونی دارید؟ به این توصیه‌های مفید توجه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ