10کیلو لاغری تضمینی با این رژیم

faateme1366
اگر می خواهید تا عید به اندام دلخواهتان برسید این مطلب مخصوص شماست چرا که بهترین رژیم برای لاغری را برایتان آورده ایم.

مهمترین نکات برای شروع کار

اگر شما روزانه ۵۰۰ کیلوکالری بیشتر از کالری موادغذایی که می‌خورید، بسوزانید،‌ شما باید حدود یک کیلوگرم وزن کم نمایید. اگر می‌خواهید سریعتر لاغر شوید، می‌بایست کم تر غذا خورده و بیشتر ورزش نمایید.برای مثال اگر شما روزانه ۱۰۵۰ تا ۱۲۰۰ کالری مصرف می‌کنید، و روزانه ۱ ساعت ورزش می‌نمایید و وزن شما حدود ۱۱۰ کیلوگرم است، شما باید حدود ۱ تا ۲ کیلوگرم وزن در هفته اول از دست دهید. دقت کنید که کم کردن کالری بیشتر از این حد مجاز نیست و می‌تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد.درضمن بیاد داشته باشید زمانیکه شما نمک و یا نشاسته را از رژیم غذایی‌تان حذف می‌کنید، فقط آب بدن شما کاهش می‌یابد و تاثیر بر چربی درون بدن گذاشته نمی‌شود. چندتا از پیشنهادهای مفید برای کاهش وزن کم کردن مصرف نشاسته، قند و چربی حیوانی موجود در گوشت و لبنیات می‌باشد. برای لاغری سریع میبایست تمرکز شما بر مصرف میوه، سبزیجات، سفیده تخم مرغ، سویا و محصولات آن، سینه مرغ بدون پوست، ماهی، لبنیات بدون چربی و گوشت بدون چربی باشد. در ادامه به شرح چندتا دیگر از نکات مفید می‌پردازیم:

سبزیجاتی بخورید که به شما احساس سیری و پربودن معده دهد.

مقدار زیادی آب بنوشید.

خوراکی‌های وسوسه کننده را از خانه خارج نمایید.

خود را مشغول کنید تا هنگام بی‌حوصلگی شروع به خوردن ننمایید.

غذایی که میخورید را در بشقاب ریخته و مستقیم از یخچال یا قابلمه شروع به خوردن ننمایید.

وعده های غذایی را حذف نکنید.

 

صبح را اینطور آغاز کنید

 می توانید برای صبحانه یک  فنجان غلات کامل را با شیر بادام یا یک فنجان میلک شیک میوه ها  که از ترکیب ماست و انواع توت ها و میزان کمی عسل تهیه شده یا املتی که ازسفیده تخم مرغ آب پز با اسفناج خرد شده و گوجه فرنگی را مصرف کنید.

 

ناهار با کمی اغماض

در وعده ناهار غذایی کم کالری با انرژی بالا مصرف کنید.شما می توانید به عنوان مثال از سینه مرغ کبابی با خیار و گوجه فرنگی خرد شده یا دو عدد تخم مرغ آب پز با کرفس و هویچ استفاده کنید.

 

بفرمایید شام!

شام متعادلی انتخاب کنید نمونه هایی از شام متعادل که میتوانید از میان آنها انتخاب کنید: حدود 150 تا 180 گرم  از قلوه گاه کبابی با سالاد خرد شده یا 180گرم مرغ کبابی با 1 فنجان اسفناج بخار پز یا 150 گرم ماهی.

 

انتخاب میان وعده

میان وعده انتخابی شما می تواند شامل یک  فنجان از انواع توت ها یا 150 گرم ژله بدون قند یا 20 عدد  بادام  یا  1  فنجان آووکادو قطعه قطعه شده با لیمو و کمی نمک باشد.

 

تعداد زیاد، حجم کم!

خوردن ۴ وعده غذایی کوچک در طول روز میزان سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند که سریعتر لاغر شوید . علاوه بر این خوردن ۴ وعده غذایی باعث می شود که کمتر احساس گرسنگی کنید. برای هر وعده ، غذاهای مناسب انتخاب کنید و سعی کنید بیشتر سبزیجات و میوه های خام مصرف کنید زیرا میوه ها و سبزیجات خام نسبت به میوه ها و سبزیجات پخته کالری کمتری دارند .

 

آب بنوشید و لاغر شوید

آب نقش مهمی در یک رژیم غذایی سالم ایفا می کند. برای افرادی که تازه شروع به کاهش وزن کرده اند، نوشیدن آب به منزله ماده ای فاقد کالری است که می توانند بدون نگرانی آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. علاوه بر آن، آب به فرایند هضم، و دفع توکسین های ضروری از بدن نیز کمک می کند. در زمان کاهش وزن، میزان آب توصیه شده در روز بین 3.7 لیتر برای مردها و 2.7 لیتر برای خانم هاست. هر زمان که احساس گرسنگی داشتید، یک لیوان آب بخورید و به مدت 15 تا 20 دقیقه منتظر بمانید. به این ترتیب، شما می توانید از مصرف کالری های بیشتر جلوگیری کنید و به زیبایی و تناسب اندام برسید.

 

تحرک داشته باشید

برای کالری سوزی ورزش یک رکن مهم است . ورزش کردن باعث میشود سرعت متابولیسم در بدن بالا رفته و فرایند کالری سوزی با شدت و سرعت بیشتری انجام شود . یک ساعت پیاده روی تند یا دویدن به صورت که ضربان قلب بالا رود تاثیر شگفت انگیزی در کاهش وزن خواهد داشت بنابراین در کنار رژیم هایی که برای کاهش وزن میگیرید ورزش کردن و به خصوص دویدن را فراموش نکنید .

اگر به دنبال لاغری هستید این دمنوش ها را از زندگیتان حذف کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ