حل مشکلات پوستی با این گیاهان در دسترس!

faateme1366
در این چند روز مانده تا عید بهتر است از هر ترفند می توان استفاده کرد تا بهترین و زیباترین پوست فامیل را داشته باشیم. در این مطلب برای شما از گیاهان در دسترسی صحبت کردیم که می توانید با آن زیباترین پوست را داشته باشید.

با علل اصلی خشکی پوست آشنا شوید

تغیرات آب و هوا به خصوص در فصول پاییز و زمستان

گرفتن حمام داغ

قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب

اختلالات تیروئید

کمبود آب بدن

کار کردن با مواد شوینده

در اینجا شما را با 8 گیاه دارویی که در درمان حساسیت های پوستی کاربرد دارند آشنا می کنیم:

درمان حساسیت پوستی با نعناع:

به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی پوست های دچار خارش را نرم می کند

درمان حساسیت پوستی با ریحان:

کوبید ریحان تازه و گذاشتن آن بر روی پوست برای رفع آکنه و لک های پوستی موثر است

درمان حساسیت پوستی با رزماری

با خاصیت تقویت کنندگی جریان خون را در مویرگ ها بهتر می کند

درمان حساسیت پوستی با آویشن:

ضد باکتری قوی است و مالیدن آن روی اگزمای پوستی موثر است

درمان حساسیت پوستی با حنا:

ضد خارش و ضد اگزما است پس در طول روز چند مرتبه آن را روی زخم های پوستی بمالید

درمان حساسیت پوستی با زردچوبه:

یک قشق غذاخوری از آن را با آب حل کرده و به صورت خمیر بر روی زخم قرار دهید

درمان حساسیت پوستی با گشنیز:

با مقداری پودر نان خشک مخلوط کرده و بر روی قسمت های خشکی پوست بمالید

درمان حساسیت پوستی با بنفشه 3 رنگ:

کوبیده شده آن بافت های ملتهب را بهبود بخشیده و رگ های خونی را تقویت می کند.

پوست کشیده‌ و زیبا به کمک سدر

سدر یکی از گیاهانی است که در طب سنتی به آن قابض می‌گویند، همین خاصیت سدر باعث فشردگی و تقویت اعضا می‌شود و در اصل اعضا را از سستی و شلی درمی‌آورد؛ نام دیگر سدر «کنار» است که گیاهی خوشبو و دارای مزاج سرد و خشک است؛ میوه‌ این گیاه هم به‌شکل سنجد است و در مناطق جنوبی ایران موجود است، واقعیت این است که اغلب اجزای سدر خاصیت دارویی دارد، میوه، برگ، شکوفه و حتی ریشه سدر قابل استفاده است.

پاکسازی صورت با جادوی بخور لیمو

برای پاک کردن صورت از جوش های سرسیاه و زیرپوستی هفته ای یک بار بخور دهید. اگر پوستتان چرب است بخور لیمو و نعناع بدهید. اگر پوستتان معمولی است سراغ اسطوخودوس بروید و از بابونه برای پوست خشک استفاده کنید. ترجیحاً بعد از انجام بخور از هیچ نوع کرم آرایشی استفاده نکنید، اگر صورتتان خشک است با یک لایه کرم مرطوب کننده بپوشانید.

یک اکسیرجوان کننده پوست

– 3.5 گرم گل بابونه

– 3.5 گرم گشنیز

– 3.5 گرم گل کاسنی

3.5 گرم گیاه توس( غان)همه مواد تشکیل دهنده را باهم ترکیب کنید.

نیم لیتر آب جوش ریخته 20 دقیقه بماند برای طعم آن میتوانید کمی عسل هم اضافه کنید این مواد را دریک فلاسک بریزید تا گرم بماند.

نیمی از این نوشیدنی در صبح، بعد از اینکه خواب بیدار می شوید، با معده خالی، بنوشید نیمی دیگر دو ساعت بعد از شام و دیگر بعد از آن چیزی نخورید.

این اکسیر شگفت انگیز روسیه نه تنها انسان را جوان میکند، بلکه لاغر کننده نیز هست حتی بدون رژیم غذایی میتوانید لاغر شوید و سوخت و ساز بدن را بالا می برد و سموم را از بدن بیرون میکند.

حذف جوش های سرسیاه با گشنیز

اجازه دهید گشنیز در مکانی آفتاب‌گیر و در خاکی کاملا خشک رشد کند. برگ‌های خردشده‌ی گشنیز تازه را با آب‌لیمو مخلوط کرده، همانند خمیر درآورید و بر روی جوش‌های سر سیاه یا سرسفید چرکی قرار دهید. پیش از آبکشی اجازه دهید به مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی نقاط جوش بمانند و خاصیت درمانی خود را نشان دهند.

خداحافظی با سلول های مرده به کمک انار

انار میوه‌ای سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است و با حذف سلول‌های مرده، پوستی صاف و جوان به شما می‌بخشد. ۲ قاشق غذاخوری دانه‌ی انار، یک فنجان جوی دوسر، ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق ماست رقیق را ترکیب کنید و ۱۵ دقیقه روی پوست صورت‌تان بگذارید. این ماسک برای پاکسازی پوست نیز مفید است.

معجزه ای برای جوان ماندن پوست

در طب سنتی از روغن درخت چای به عنوان داروی التیام بخش و ترمیم کننده زخم استفاده می کنند که ضد قارچ و ضد عفونی کننده است و جهت ماساژ پوست های معمولی و خشک مناسب است.

این گیاه در تهیه لوازم آرایشی کاربرد دارد. از طرفی عصاره چای سبز دارای اثرات آنتی اکسیدان، مرطوب کننده، نرم کننده و ضد چروک است. چای سبز پوست را در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت کرده و ضد پیروی پوست است. همچنین چای سبز و چای سفید نقش حفاظتی و موثری برای پوست در مقابل آفتاب دارند.

ترمیم شکاف پاشنه پا و ناراحتی های پوستی به کمک بابونه

2 تا 4 گرم اسانس و گل بابونه اصلی را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و به محل ناراحتی پوستی بمالید.

بهترین زمان مصرف قرص جادویی مخصوص پوست و مو!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ