بهترین ترفندهای خانه تکانی سریع

faateme1366
اگر شما هم شاغل هستید و زمان زیادی برای خانه تکانی ندارید، بهتر است این مطلب را دنبال کنید تا به چند ترفند جالب از خانه تکانی مسلط شوید. با ما همراه باشید.

ترفندی برای مرتب کردن اتاق‌خواب

در خانه تکانی حال و هوای تازه‌ای به اتاق خواب بدهید. تشک تخت را سر و ته کنید. پتوها و روتختی را شسته یا به خشکشویی دهید.  ملحفه و روبالشتی‌ها را بشویید. روبالشتی‌ ها را به صورت حرفه‌ای بشویید و بگذارید در هوای آزاد خشک شوند. یا آن‌ها را روی دور خشک‌کن ( با هوا نه گرما ) ماشین‌لباسشویی قرار دهید. فرش یا موکت اتاق خواب را شسته یا بخارشور کنید.

 

ترفند تمیز کردن شیشه

برای تمیز کردن شیشه از ابرهای اسفنجی استفاده کنید. به جای این‌که با اسپری مایع را روی شیشه بپاشید، اسفنج را داخل مایع بکنید و روی شیشه بکشید. مایع را به‌مدت 5 دقیقه روی شیشه بگذارید سپس با دستمال تمیز کنید. نکته دیگر این‌که از تمیز کردن شیشه در روزهای آفتابی و در مقابل نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. این کار باعث بخار کردن و خشک شدن سریع ماده شوینده می‌شود. برای خشک کردن از دستمال کاغذی استفاده کنید.

 

چند ترفند تمیزکاری آشپزخانه

هنگام خانه تکانی برای شست وشوی سینک مراقب باشید از مواد شوینده شیمیایی قوی استفاده نکنید، زیرا سطح سینک شما را کدر

و تیره می کند.

برای تمیزکردن سینک، بهترین کار استفاده از مخلوط آب و جوش شیرین است.

برای شست وشوی سینک چینی، بهترین روش استفاده از مخلوط پودر رخت شویی و آب است.

این مخلوط را با اسفنج متوسط (نه نرم و نه زبر) روی سینک بکشید.

برای تمیزکردن داخل یخچال از محلول جوش شیرین و آب کمک بگیرید تا علاوه بر پاکیزگی، بوی نامطبوع یخچال

را نیز از بین ببرد

 

حذف گرد و غبار به کمک معجزه جوش شیرین!

یک قاشق کوچک جوش شیرین را در آب مخلوط کنید و به وسیله اسپری در همه جهات خانه بپاشید. این کار باعث می‌شود گرد و غبار باقیمانده بر روی وسایل یا در هوا روی زمین بشیند و به وسیله جارو برقی به راحتی تمیز شود.

 

ساده ترین راه تمیزکاری اتاق نشیمن

اتاق نشیمن معمولا یکی از به‌هم‌ریخته‌ترین و پراستفاده‌ترین جاهای خانه است. بنابراین باید برنامه درست و حسابی داشته باشید. هر وسیله‌ای که مربوط به اتاق نشیمن نیست را باید از آنجا بردارید. چنانچه برای برداشتن چیزهای به درد نخور از اتاق نشیمن مجبورید هی از این اتاق به آن اتاق بروید زمان شما خیلی زود هدر می‌رود، بنابراین سعی کنید همه آنها را داخل یک جعبه قرار داده و یه جای دیگر منتقل کنید. سپس پرده‌ها، میز پذیرایی، تلویزیون، میزعسلی و قفسه کتاب‌ها که شامل عکس و تزیینات دکوری و مجسمه و.. می‌شود را گردگیری کنید. روی مبل را با جارو دستی تمیز کنید، کرک بالش دستی را گرفته و آنها را مرتب روی مبل قرار دهید و در نهایت بطور مختصر اتاق را جارو کنید.

 

قرار دادن وسایل غیر ضروری در یک کارتن و انتقال آنها به جایی دیگر

گردگیری بالش دستی‌ها، میز پذیرایی، میز عسلی‌ها ، تلویزیون و قفسه‌های کتاب

مرتب کردن مبل

جارو کردن اتاق

 

ترفندی برای تمیزکردن مبلمان

مبلمانی که روکش آنها چرم یا مخمل است را با کمک یک برس پارچه ای تمیز کنید و سپس روی آن را جارو بزنید اما برای مبلمان چوبی با استفاده از دستور زیر یک محلول پاک کننده ی طبیعی درست کرده و به کمک آن سطوح مبل را بشورید. نصف قاشق چای خوری روغن زیتون و نصف  پیمانه سرکه یا آبلیمو را در یک بطری اسپری پلاستیکی ریخته و به خوبی آن را تکان داده ، سپس آن را روی مبل زده و به کمک یک پارچه آن را تمیز کنید.

 

لطفا به اندازه خرید کنید!

لازم نیست. ۱۰ رول دستمال کاغذی و یا چندعدد شوینده برای خانه بخرید. مطمئن باشید سوپرمارکت و یا فروشگاه محله شما سرجایش می ماند. داشتن چندبسته صابون فقط فضای خانه شما را محدود می کند و موجب شلختگی می شود. پس بهتر است خودتان را مقید کنید که به اندازه خرید کنید. هم جیبتان را یک جا خالی نمی کنید و هم خانه تان را مرتب تر نگه می دارید.

 

لطفا همکاری کنید

همه کارها را به تنهایی انجام ندهید، از همسر و فرزندان خود کمک بگیرید تا هر کدام گوشه ای از کار را بگیرند. به عنوان مثال از فرزندتان بخواهید اتاقش را تا جایی که می تواند خودش مرتب کند و نگویید «بچه که نمی تواند خانه تکانی کند، کار اضافه هم برای آدم درست می کند»؛ شاید حرف شما درست باشد، اما با این کار حس اعتماد به نفس و فعالیت و مشارکت در کارهای منزل را در فرزندتان ایجاد کرده اید؛ عادت خوبی که بعدها هم به درد شما می خورد و هم آینده فرزندتان. به آن دسته از افرادی که زیاد مته به خشخاش می گذارند هم توصیه می کنیم، پس از انجام نظافت از سوی فرزند یا همسرتان و در صورتی که رضایت نداشتید، خودتان دستی دیگر به سر و گوش اتاق بکشید، البته مراقب باشید کسی متوجه نشود!

بدترین عوارض استفاده از شوینده ها که حتما باید بدانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ