از تاثیر ماسک های عسل بر پوست شگفت زده شوید!

faateme1366
تا عید چند روزی بیشتر نمانده که در این روزها علاوه بر تناسب اندام باید به زیبایی پوستمان نیز توجه ویژه ای نشان دهیم تا بهترین و زیباترین پوست در فامیل را داشته باشیم. در این مطلب برای شما از انواع ماسک های عسل صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

عسل و لیمو ترکیب شگفت انگیزی برای ماسک صورت 

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری عسل

یک قاشق چای خوری آب لیمو

 

دستورالعمل:

ترکیب دو ماده و بعد قرار دادن بر روی صورت. پس از 20 تا 30 دقیقه بشویید.

 

فواید ماسک لیمو و عسل برای پوست

برای شفافیت پوست (همه انواع پوست)

پاکسازی لکه های پوستی و شادابی پوست

جلوگیری از خستگی پوست و ترک های پوست

این ماسک دارای خاصیت سم زدائی قوی و رطوبت رسانی عالی برای پوست است.

آنتی اکسیدانی قوی این ماسک برای خنثی کردن رادیکالهای آزاد و تقویت کننده تولید کلاژن به شمار می رود.

ویتامین C و اسید سیتریک موجود در این ماسک می تواند به روشن شدن لکه های تیره و قهوه ای پوست کمک کند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این ماسک خاصیت لایه بردای دارد و از بروز چین و چروک و شل شدن پوست جلوگیری می‌کند.

 

ماسک فوق العاده  موز و عسل

مخلوط موز له شده و دو قاشق عسل، ماسک بسیار مناسبی جهت پوست های خشک است. در زمستان که دست ها نیز اغلب پوسته پوسته و خشک می‌ شوند، می ‌توانید از این ماسک برای دستان خود استفاده کنید. همچنین اضافه کردن یک قاشق پودر جوانه گندم به این ماسک اثر آن را بیشتر خواهد کرد.

 

خواص عجیب ماسک عسل و دارچین

این نوع ماسک عسل برای درمان آکنه، روشی بسیار مؤثر و محبوب است.

 

مواد لازم ماسک عسل و دارچین

پودر دارچین

و عسل.

مقدار دارچین، به اندازه‌ی ناحیه‌ی دارای آکنه بستگی دارد. اگر ماسکی برای کل صورت‌تان می‌خواهید، ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری پودر دارچین باید کافی باشد. به پودر دارچین آن‌قدر عسل اضافه کنید که یک خمیر شل درست شود.

 

دستور تهیه ماسک عسل و دارچین

درست کردن این ماسک، بسیار ساده است، فقط کافی است دو ماده‌ی تشکیل‌دهنده را باهم مخلوط کنید و یک خمیر یک‌نواخت درست کنید.

 

روش استفاده ماسک عسل و دارچین

می‌توانید این ماسک را فقط روی نواحی آکنه‌دار بمالید یا به‌عنوان یک روش پیشگیرانه روی کل صورت‌تان از آن استفاده کنید. این کار را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید و بگذارید ماسک در طول شب روی صورت‌تان بماند. صبح روز بعد، صورت‌تان را با آب گرم بشوید. توصیه می‌شود که این کار را به‌مدت ۲ هفته ادامه دهید و سپس نتایج را ارزیابی کنید.

 

نکات مهم استفاده از ماسک عسل و دارچین

این ماسک، نتایج بسیار خوبی دارد، اما برای دیدن نتایج آن باید کمی صبر کنید. اگر فورا هیچ تغییری در پوست‌تان مشاهده نکردید، ناامید نشوید و آن را کنار نگذارید. نباید انتظار داشته باشید که در عرض ۱ تا ۲ روز، تغییرات چشمگیری در پوست‌تان اتفاق بیفتد. به‌علاوه، باید این ماسک را درست قبل از استفاده آماده کنید، چون در این حالت، حداکثر، اثربخشی ممکن را خواهد داشت.

 

حقایق مهمی درباره ماسک عسل و دارچین

ترکیبات موجود در روغن دارچین به‌ویژه سینامالدئید، اوژنول و متیل چاویکول، خواص ضدمیکروبی دارند و عفونت میکروبی آکنه را ازبین می‌برند؛ درعین‌حال دانه‌های درشت و فیبر موجود در پودر دارچین، لایه‌برداری را تسهیل می‌کنند. این ویژگی‌ها به‌همراه فوایدی که عسل برای پوست دارد، این ماسک را به یک درمان عالی برای آکنه تبدیل می‌کند.

 

چه کسانی ماسک عسل و دارچین را استفاده نکنند؟

بسیاری از افراد به دارچین آلرژی دارند و ممکن است اشخاصی با پوست‌هاس حساس، با استفاده از دارچین دچار سوزش و خارش پوست شوند. بنابراین این ماسک باید پس از آزمایش روی جای دیگری به‌جز صورت استفاده شود.

 

ماسک یکنواختی پوست با عسل با خیار

این ترکیب یک پک شگفت انگیز برای کاهش لکه های تیره و غیر یکنواختی رنگ پوست است.

نصف قاشق غذا خوری خیار رنده شده را با ۲ قاشق غذا خوری عسل ترکیب کرده و روی پوست خود قرار دهید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. این فرآیند را دو بار در روز تکرار کنید.

 

ماسک درخشان کننده  بلغور جو دوسر

 اگر عجله دارید و می خواهید خیلی زود پوستتان از نظر ظاهر شکل بهتری بگیرد ماسک صورت بلغور جو دوسر را امتحان کنید. یک دوم فنجان آب داغ – نه جوش – و یک سوم فنجان بلغور جو دو سر را ترکیب کنید.

 بعد از اینکه آب و بلغور دو تا سه دقیقه ماندند، دو قاشق غذا خوری ماست ساده، دو قاشق غذا خوری عسل، و سفیده یک تخم مرغ کوچک را نیز در آنها ترکیب کنید، یک لایه نازک از این ترکیب را روی پوست صورت خود بمالید، و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

 

روشنی پوست با ماساژعسل:

یک قاشق چای خوری عسل به همراه کمی پودر بادام را در کف دستان مخلوط کنید و به آرامی روی صورت‌تان بمالید. سپس این معجون عسل و بادام را با آب گرم بشویید.

با عسل تا عید زیباترین پوست در فامیل را برای خود بسازید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ