قهوه سبز برای چه کسانی ضرر دارد؟

pegiu
قهوه سبز با تمام خواصی که دارد برای عده ای مناسب نیست.د زاین مطلب بخوانید که قهوه سبز برای چه کسانی ضرر دارد؟

قهوه سبز که فواید آن برای لاغری امروزه بر کسی پوشیده نیست برای بعضی از افراد توصیه نمی شود.در واقع به علت مکانسیم و تاثیراتی که بر بدن دارد برای عده ای مصرف آن مناسب نیست.

مضرات قهوه سبز و ممنوعیت مصرف آن

مصرف قهوه سبز دردوران بارداری و شیردهی: اطلاعات و مستندات کافی در خصوص بی خطر بودن مصرف قهوه سبز در دوران بارداری و شیردهی در دست نمی باشد. بنابراین بهتر است زنان باردار در این خصوص احتیاط کرده و از مصرف قهوه سبز در دوران بارداری و شیردهی بپرهیزند.

بالا رفتن غیرطبیعی سطح هموسیستئین: مصرف زیاد کلروژنیک اسید، سبب افزایش سطح هموسیستئین پلاسما می گردد، که ممکن است با بروز برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی در ارتباط باشد.

اختلالات اضطرابی: کافئین موجود در قهوه سبز ممکن است سبب تشدید احساس نگرانی و اضطراب در انسان گردد.

اختلال در انعقاد خون: محققان بیان داشته اند که کافئین موجود در قهوه می توان موجب تشدید اختلالات در فرایند انعقاد خون گردد.

دیابت: نتایج برخی از تحقیقات نشان داده است که کافئین موجود در قهوه سبز ممکن است سبب تغییر در فرایند جذب قند در افراد مبتلا به دیابت گردد. مطالعات نشان داده است که کافئین ممکن است سبب افزایش یا کاهش قند خون گردد. بنابراین اگر به دیابت مبتلا هستید، در مصرف کافئین محتاطانه عمل کنید و به دقت قند خون خود را کنترل نمایید.

اسهال: قهوه سبز به علت دارا بودن کافئین – به خصوص اگر زیاد مصرف شود – می تواند موجب بدتر شدن و تشدید اسهال گردد.

آب سیاه یا گلوکوم: کافئین موجود در قهوه سبز می تواند فشار داخل چشم را افزایش دهد. این افزایش فشار داخل چشم در اثر مصرف کافئین حدوداً ۳۰ دقیقه پس از مصرف قهوه آغاز و حداقل به مدت ۹۰ دقیقه ادامه می یابد.
مضرات مصرف قهوه سبز – مهم ترین مضرات مصرف قهوه سبز برای سلامتی

بیماری های قلبی: هنگامی که دوز بالایی از قهوه سبز در مدت کوتاهی وارد بدن شود، یکی از ترکیبات قهوه سبز، ممکن است باعث افزایش میزان آمینواسیدی به نام هموسیستئین در بدن شود، که بالا رفتن سطح این آمینواسید در خون با افزایش خطر بیماری های قلبی در ارتباط است. به علاوه دیگر ترکیبات موجود در قهوه سبز ( موسوم به دی ترپن ها ( Diterpenes ) )، با افزایش کلسترول خون در ارتباط بوده، که افزایش کلسترول خون نیز به نوبه خود خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

افزایش فشار خون: کافئین موجود در قهوه سبز می تواند سبب افزایش فشار خون در افراد مبتلا به این عارضه شود. با این وجود، تاثیر کافئین در افزایش فشار خون در افرادی که از طریق مصرف قهوه یا به طرق دیگر، به طور مرتب کافئین دریافت می کنند، ممکن است کمتر باشد، به عبارت دیگر اگر فردی به طور مرتب قهوه بنوشد، تاثیر نوشیدن قهوه در افزایش فشار خون وی نسبت به فردی که گاهی قهوه می نوشید، ممکن است کمتر باشد.

افزایش کلسترول بالا: تحقیقات نشان داده است که برخی از ترکیبات موجود در قهوه فیلتر نشده، سبب افزایش کلسترول خون می گردد. این ترکیبات در قهوه سبز نیز وجود دارند. اما هنوز نمی توان با اطمینان گفت که آیا قهوه سبز موجب افزایش کلسترول خون گردد یا خیر.

سندروم روده تحریک پذیر ( IBS ): قهوه سبز به علت دارا بودن کافئین، به خصوص اگر به میزان زیاد مصرف شود، اسهال را تشدید کرده و علائم سندروم روده تحریک پذیر یا IBS را تشدید نماید.

پوکی استخوان ( استئوپروز ): کافئین موجود در قهوه سبز و دیگر مواد غذایی دارای کافئین می تواند میزان دفع کلسیم از طریق ادرار را افزایش دهد. این مسئله ممکن است موجب پوکی استخوان گردد. بنابراین اگر دچار پوکی استخوان یا استئوپروز هستید، لازم است مصرف مواد غذایی کافئین دار را محدود نمایید به گونه ای که میزان دریافت کافئین در روز کمتر از ۳۰۰ میلی گرم باشد، این میزان تقریبا برابر مقدار کافئین موجود در ۲ تا ۳ فنجان از قهوه معمولی است. مصرف مکمل های غذایی حاوی کلسیم می تواند در جبران [ بخشی ] از کلسیم دفع شده سودمند باشد. آن دسته از زنان یائسه، که به طور موروثی بدنشان قادر به جذب ویتامین D نمی باشد، باید به صورت ویژه مراقب مصرف بی رویه و بیش از اندازه مواد کافئین دار باشد.

فوت و فن لاغری سریع با مصرف قهوه سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ