چند ترفند عالی برای رشد سریع موها تا عید

faateme1366
اگر موهایتان را کوتاه کردید و از نتیجه آن به شدت پشیمانید اصلا غصه نخورید! در این مطلب برای شما راهکارهای رشد سریع مو را معرفی کردیم تا بتوانید به سرعت صاحب موهایی بلند و زیبا شوید و در مهمانی های عید نوروز خوش بدرخشید.

یک معجون شگفت انگیز با برگ کاری و روغن نارگیل

درمان رشد مو بدون برگ کاری ناقص است. برگ های کاری کاربرد وسیعی در غذاهای هندی دارند اما یکی از موثرترین گیاهان برای موهای خاکستری است و به رشد مو ها کمک میکند. نه تنها گذاشتن کاری روی مو بلکه خوردن آن هم مفید است، هنگامیکه برای دادن عطر به غذا آنرا با کاری میپزید برگ کاری را نیز میل کنید. هم چنین روغن نارگیل برای سلامتی مو مورد نیاز است که درمان مناسبی برای رفع ریزش و رشد مو میباشد. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل با پروتئین مو اتصال پیدا میکند و مو را از ریشه تا ساقه حفاظت میکند و مانع از شکستن آن میشود و با مهر و موم کردن مو باعث حفاظت از مو در برابر آلودگی و حرارت می شود. حدود نصف فنجان روغن نارگیل (بستگی به طول مو) را با 7 تا 8 عدد برگ تازه کاری بجوشانید تا حدی که برگها نسوزند و به شکل سیاه سفید درآیند. انجام این کار 2 بار در هفته از سفید شدن موها جلوگیری کرده و به رشد آنها کمک میکند.

 

رشد سریع مو به کمک ماساژ پوست سر

این ماساژ باید حداقل روزی یک بار یا بیشتر انجام گیرد. بسیار خوب است اگر این کار را قبل از شامپو زدن انجام دهید. به سادگی با نوک انگشتان خود (نه با ناخن) پوست سر را مالش دهید طوری اینکار را انجام دهید که از انجام آن احساس خوبی به شما دست دهد. این ماساژ باید مانند خاراندن آرام باشد. این کار را دو تا سه دقیقه ادامه دهید حتی اگر اینکار باعث افزایش رشد موهای شما نشود احساس آرامش فوق العاده ای به شما می دهد.

 

موهایی بلند با  آب پیاز بر روی مو

ابتدا پیاز را برش دهید و آن را رنده کنید سپس با کمک پارچه تمیزی آب پیاز را بگیرید. آب پیاز را ۲ بار در هفته به مدت ۲ یا ۳ ساعت به ریشه های مو خود بزنید.

هم چنین می توانید نصف پیاز را با ۳ حبه سیر  و ۲ عدد چوب دارچین در ظرفی مناسبی با مقداری آب بجوشانید و این محلول را به مدت ۴ روز متوالی به صورت منظم برای مو های خود استفاده کنید. می توانید باقی مانده محلول را در ظروف شیشه ای درب دار نگهداری کنید.

 

جادوی روغن های گیاهی بر رشد مو

به موهای خود روغن های گیاهی بمالید. روغن زیتون، بادام شیرین و جوجوبا، برای موها بسیار مفید است. برای موهای ضخیم روغن نارگیل مناسب است. موها را کمی نمناک کنید و سپس کاملا با روغن بپوشانید. کلاه پلاستیکی و سپس حوله گرم را برای نیم ساعت روی موها قرار دهید و طبق روال معمول با شامپو بشویید.

 

شستشو با سرکه چه بر سر مو می آورد

نه تنها سرکه می تواند به افزایش رشد مو کمک کند ، بلکه فوق العاده در شکل ظاهری موها می تواند تغییر ایجاد کند و ریشه موها را قوی وسالم تر کند . ۲ قاشق سرکه به یک نسبت آب را باهم مخلوط کنید ودر آخرین محله شستشو این مخلوط را روی موها بریزید .برای بوی سرکه!بهتر است از چند قطره اسانس گیاهی مورد علاقه خود اضافه کنید .

 

از معجزه روغن زیتون برای مو غافل نمانید

1- روغن زیتون را به اندازه ای که برای کلِ موهایتان کافی باشد داخل فنجان بریزید.

2- فنجان را برای 10 ثانیه یا کمترداخل ماکروویو بگذارید.(به یاد داشته باشید اگر روغن خیلی داغ باشد ممکن است باعث ریزشِ موهایتان شود)

3- روغن زیتون را به ریشه و نوکِ موهایتان بزنید.

4- این مورد شاید کمی عجیب باشد ولی سرتان را به مدت 4 دقیقه به بالا و پایین تکان دهید!

5- اجازه دهید روغن زیتون 2 ساعت روی سرتان بماند.

6- آخرین مرحله ولی مهم ترین! موهایتان را خوب بشوئید. همین !hairgrowth

این کار را به مدت یک هقته هر روز انجام دهید و خواهید دید که موهایتان 7 الی 10 سانتی متر بلندتر شده است. مطمئناً پس از یک هفته از نتیجه سوپرایزخواهید شد.

 

چند نکته طلایی برای داشتن موهای بلند

نوک‌گیری موهایتان را به‌طور دوره‌ای انجام دهید.

از کاندیشنر به دفعات بیشتر از شامپو استفاده کنید.

هربار در انتهای حمام موها را با آب سرد آب بکشید.

موهایتان را طوری شانه کنید که انگار رشته‌هایی از طلا هستند.

از ماسک‌های روغنی و مرطوب‌کننده به‌صورت هفتگی استفاده کنید.

از دم‌کرده‌های گیاهی استفاده کنید (گیاهانی مانند رزماری، نعناع گربه‌ای، گزنه، باباآدم، گیاه دم اسبی، و مریم گلی به رشد سریع مو کمک می‌کنند.)

موی خود را با آلوئه ورا تقویت کنید.

هرگز موهایتان را در حوله‌های بزرگ نپیچید.

روبالشی زبرتان را دور بیندازید.

اگر موی دکلره شده، خشک یا خیلی حساس دارید هرگز از کش مو استفاده نکنید.

از استرس دور بمانید.

بهترین زمان مصرف قرص جادویی مخصوص پوست و مو!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ