با این ترفندها هنگام پیاده روی بیشتر کالری می سوزانید!

sahar.d
به توصیه متخصصان پیاده روی بهترین ورزش برای کاهش وزن و تناسب اندام است. در این مطلب روش هایی را به شما معرفی می کنیم که با این ترفندها هنگام پیاده روی بیشتر کالری می سوزانید.

بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند این توصیه را از متخصصان و مربی ها می شنوند کهپیاده روی بهترین راه برای رسیدن به اندام ایده آل است. اگر پیاده روی در زمان مناسب و درست صورت بگیرد، می توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید و همچنین تاثیر فراوانی بر سلامت قلب شما خواهد داشت. در این مطلب شما را با ترفندهایی که کمک می کند حین پیاده روی کالری بیشتری بسوزانید، آشنا می کنیم.

با سرعت متفاوت حرکت کنید

پیاده روی ای که تمام مدت با گامهای یکنواخت انجام شود کالری کمتری مصرف می کند. به جای اینکه در پیاده روی سرعت ثابت و گامهای یکنواخت داشته باشید، سه دقیقه آهسته راه بروید و سپس به مدت سه دقیقه سرعت خود را افزایش دهید و دوباره آهسته راه بروید.

سرعت شما در گام تند باید به حدی باشد که نتوانید به راحتی صحبت کنید. در این سه دقیقه بر روی حرکات خود تمرکز بیشتری داشته باشید. می توانید این دوره های سه دقیقه ای آهسته- سریع را تا پنج مرتبه تکرار کنید تا کل زمان پیاده روی شما 30 دقیقه باشد. این کار باعث می شود که کالری بیشتری بسوزانید و به علاوه میزان تحمل پذیری و استقامت خود را نیز افزایش دهید.

هنگام ورزش آب بنوشید

برای تقویت کالری سوزی می توانید نوشیدن آب خنک را مد نظر قرار دهید. نوشیدن آب خنک نرخ سوخت و ساز را حدود پنج درصد افزایش می دهد، زیرا بدن برای گرم کردن مایع بیشتر کار می کند. همچنین، مصرف نوشیدنی های خنک پیش از ورزش در گرما می تواند به احساس شادابی و طراوت برای مدت زمانی طولانی‌تر کمک کند و پیش از احساس خستگی، سخت‌تر تلاش می کنید، به طوری که می توانید راحت‌تر کالری بیشتری بسوزانید.

بر روی سطوح شیبدار راه بروید

اگر بیرون از خانه پیاده روی می کنید مسیر خود را طوری طراحی کنید که شامل سطوح شیب دار و تپه های کوچک باشد. بالا رفتن از شیب ها باعث می شود که ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و چربی بیشتری بسوزانید. 

سعی کنید با همان سرعت و گام هایی که در سطح صاف پیاده روی می کردید از شیب ها بالا بروید. با افزودن مقداری شیب به پیاده روی خود، علاوه بر مصرف کالری بیشتر، استقامت شما نیز افزایش خواهد یافت و عضلات شما قوی خواهند شد.

به موسیقی گوش دهید

گوشی دادن به موسیقی یکی از ساده‌ترین و سرگرم کننده‌ترین روش ها برایافزایش کالری سوزی هنگام انجام ورزش است. پژوهشگران دانشگاه ویسکانسین طی یک مطالعه از شرکت کنندگان مرد و زن درخواست کردند تا دو جلسه هشت دقیقه ای روی یک دوچرخه ثابت پدال بزنند. یک گروه به موسیقی گوش می دادند و گروه دیگر در سکوت این کار را انجام دادند. در نهایت، گروهی که به موسیقی گوش می دادند میانگین ضربان قلب افزایش یافته 10 تپش در دقیقه، سخت‌تر کار کردن، و هفت درصد کالری سوزی بیشتر را نشان دادند.

نوشیدنی کافئین دار بنوشید

کافئین نه تنها می تواند نرخ سوخت و ساز را افزایش دهد، بلکه به عنوان یک تقویت کننده عملکرد نیز کارایی دارد. مطالعات نشان داده اند که ماده شیمیایی انرژی‌زا موجود در قهوه درک شما از ورزش را کاهش می دهد، به طوری که سخت‌تر تلاش کردن آسان‌تر به نظر می رسد و شما می توانید برای مدت زمان بیشتری سخت‌تر ورزش کنید و کالری بیشتری بسوزانید.

خودتان را سنگین کنید

می توانید یک جلیقه یا ژاکت سنگین بپوشید تا هنگام راه رفتن کالری بیشتری مصرف شود. اگر نمی خواهید چنین کاری انجام دهید می توانید از یک کیف کوله پشتی که حاوی چند کتاب باشد استفاده کنید و آن را در هنگام پیاده روی حمل کنید. از حمل وزنه یا چیزهایی که باید با دست حمل شوند خودداری کنید زیرا خطر آسیب دیدگی شما افزایش می یابد.

تمام اعضای بدن را درگیر کنید

هنگامی که راه می روید به جز پاها تا آنجا که می توانید از سایر اعضای بدن نیز استفاده کنید. شانه ها، قفسه سینه، بازوها و دستها را متناسب با حرکت بدن حرکت دهید. هر چه بیشتر حرکت کنید کالری بیشتری می سوزانید. اگر حرکات بدن را جزیی از پیاده روی معمول خود کنید با این کار کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.

سطوح نرم را فراموش نکنید

در مقایسه با پیاده روی بر روی سطح خیابان و سنگفرش ها، پیاده روی بر روی شن کالری بیشتری مصرف می کند. راه رفتن بر روی شن ها نسبت به سطوح صاف دیگر 50%کالری بیشتری می سوزاند. اگر به ساحل دریا دسترسی ندارید، راه رفتن بر روی خاکهای نرم و حتی برف را امتحان کنید. پیاده روی بر روی هر سطح نرمی که پای شما کمی در آن فرو رود نسبت به سطوح صاف کالری بیشتری مصرف می کند.

اشتباهاتی که باعث می‌شود با پیاده‌روی وزن کم نکنید

پیاده روی شبانه بهتر است یا پیاده روی در صبح؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ