چطور با آب کرفس چربی های زائد را از بین ببریم؟

sahar.d
نوشیدن آب کرفس برای لاغری و سلامتی این روزها به شدت محبوبیت دارد. اما چطور با آب کرفس چربی های زائد را از بین ببریم؟ با این مطلب همراه شوید تا بیشتر در این باره به شما توضیح دهیم.

این روزها افرادی که به دنبال چربی سوزی وکاهش وزن هستند به نوشیدن یک نوشیدنی خاص روی آورده اند. این نوشیدنی چیزی نیست جز آب کرفس که به گفته بسیاری یک نوشیدنی فوق العاده برای چربی سوزی و دفع سموم از بدن است. اما آب کرفس چه خواصی دارد که به چربی سوزی کمک می کند؟ چطور با آب کرفس چربی های زائد را از بین ببریم؟ این ها سوالاتی است که ذهن بسیاری از ما را مشغول کرده است. با این مطلب همراه شوید تا به پاسخ سوال هایتان برسید.

خواص فوق العاده کرفس

کرفس جزو سبزیجاتی است که از ساقه و برگهای آن برای خوراک استفاده می شود. 

کرفس دارای ویتامینهای B1،B2،B6،Cاست.این گیاه با داشتن برگهای سبز دارای ویتامین A و املاحی چون منیزیم ،آهن کلسیم ،سدیم ،پتاسیم ،فسفر ،اسید فولیک می باشد .

آب کرفس خاصیت سم زدایی فوق العاده ای دارد.

این گیاه برای درمان نقرس وروماتیسم ،سردرد و بی اشتهایی ناشی از سو هاضمه مفید می باشد.

این گیاه برای تصفیه خون و نفخ روده مناسب می باشد.

شاید باورتان نشود ولی کرفس دارای هشت ترکیب ضد سرطانی می باشد. ماده هایی به نام acetylenics باعث می شود که رشد سلول های سرطانی متوقف شود.

آب کرفس باعث می شود که سطح چربی خون در بدن کم شود.

 از کرفس می توان به عنوان یک ضد یبوست یاد کرد زیرا این ماده دارای فیبر بالایی است و مانند یک ملین عمل می کند .

کرفس برای کاهش فشار خون مناسب می باشد. کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند با خوردن یک لیوان در روز از آب کرفس تا یک هفته می توانند فشار خون خود را به حد طبیعی برسانند.

در کرفس ماده های آرام بخش وجود دارد که در بهبود خواب کمک کننده است.

این گیاه تقویت کننده معده واعصاب می باشد.

این گیاه باعث تقویت حافظه می شود.

کرفس برای چربی سوزی و لاغری

انرژی دریافتی از 100 گرم کرفس حدود 20 کالری است و در مقابل برای هضم این مقدار کرفس، بدن نیاز به مصرف 40 کالری انرژی دارد. که در نهایت سبب می شود بدن 20 کالری انرژی بیشتر از کالری دریافتی مصرف کند و به همین دلیل گفته می شود که کرفس خاصیت چربی سوزی دارد و به کاهش کالری روزانه کمک می کند. 

کالری موجود در کرفس حتی از مواد غذایی‌ای مثل هویج هم پایین‌تر است و استفاده از آن در میان‌وعده‌ها می‌تواند به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، کمک بیشتری بکند.

اگر روزی یک لیوان از آب کرفس را میل کنید سبب افزایش فعالیت روده ها و جلوگیری از یبوست می شود که این امر به لاغری و کاهش وزن کمک می کند، زیرا مواد زائد از بدن خارج می شود.

به دلیل فیبر بالای موجود در کرفس، مصرف روزانه یک لیوان آب کرفس باعث می شود که فیبر زیادی وارد بدن شود و فرد احساس سیری به آدم داشته باشد.

نکته مهم:

1. در خوردن آب کرفس نیز نباید زیاده روی کرد چون در آب کرفس ماده های به نام اگزالات وجود دارد که برای افرادی که دارای سنگ کلیه ویا مثانه هستند مضر است زیرا باعث می شود که سنگها بزرگتر شوند . 

2. آب کرفس برای افرادی که دارای کیست تخمدان و کیست سینه هستند هم توصیه نمی شود.

اصول خوردن آب کرفس برای لاغری تضمینی

الو دکتر ، با رژیم لاغری هفت خورش، معجزه را به چشم‌تان ببینید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ