بهترین درمان طبیعی یبوست

sahar.d
یبوست یکی از مشکلات گوارشی است که گاهی به مدت طولانی سبب آزار فرد مبتلا می شود. در این مطلب قصد داریم بهترین درمان طبیعی یبوست را به شما معرفی کنیم.

یبوست در حالت عادی یک مشکل کوچک گوارشی است اما در صورت طولانی و شدید شدن، می تواند سبب ایجاد بسیاری از مشکلات دیگر بخصوص در سیستم گوارش فرد شود. برای درمان یبوست روش های دارویی و گیاهی متفاوتی وجود دارد که ما روش های گیاهی را به شما توصیه می کنیم. در این مطلب بهترین درمان طبیعی یبوست را به شما معرفی می کنیم. 

بهترین درمان های یبوست

انجیر جادویی

انجیر سرشار از فیبر، بهترین ماده برای دستگاه گوارش است. شب ها مقداری انجیر را در آب خیس کنید و صبح ناشتا این انجیرها را همراه آب آن بخورید. این ترکیب فوق العاده به سرعت بر رفع یبوست تاثیر می گذارد.

روغن زیتون 

روغن زیتون دستگاه گوارش‌تان را تحریک می‌کند و به این ترتیب کمک می‌کند تا مواد درون روده‌ی بزرگ‌تان حرکت کنند. مصرف منظم روغن زیتون از بروز مجدد یبوست جلوگیری می‌کند.

صبح‌ها یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بخورید. بهتر این است که این کار را با معده‌ی خالی انجام دهید، بنابراین آن را قبل از خوردن هر چیز دیگری بخورید. اگر فراموش کردید، تا زمانی صبر کنید که مدتی گذشته باشد و چیزی نخورده باشید. اگر دوست دارید می‌توانید آن را با کمی آب لیمو مخلوط کنید تا عطر و طعم بهتری داشته باشد و به فعالیت دستگاه گوارش نیز کمک می کند.

روغن کرچک

مدت هاست که از روغن کرچک برای درمان خانگی یبوست استفاده می کنند. یکی از مصارف اولیه ی روغن کرچک روان ساز بودن آن است بطوریکه در صورت استفاده یک الی دو قاشق چایخوری روغن کرچک به هنگام معده ی خالی نتیجه آن را پس از حدود ۸ ساعت خواهید دید.

روغن کرچک بدلیل وجود نوعی ترکیب که در صورت استفاده شکسته می شود، بی نظیر بوده بطوریکه همان ترکیبات موجب تحریک شدن روده بزرگ و کوچک می شود.

فبیر بهترین روان ساز روده

فیبر همانند یک تمیز کننده ی لوله، غذا و پسماند باقی مانده از آن را در سیستم گوارشی پاک سازی کرده و مرطوب کننده ی سیستم گوارشی است.

این روش مقدار مدفوع شما را افزایش می دهد، و عضلات دستگاه گوارش را تقویت کرده تا دفع راحت تری داشته باشند. مقدار استاندارد مصرف فیبر بین ۲۰ تا ۳۵ گرم روزانه است.

مواد غذایی که سرشار از فیبر هستند عبارتند از سرلاک سبوس دار، لوبیا، عدس، بلغور جو دوسر، بادام، جو، بیشتر سبزیجات، و میوه های تازه و خشک.

آلو سیاه

آلو سیاه از میوه هایی ست که سرشار از فیبر هستند و برایدرمان یبوست شدید بسیار مفید می باشند. ۳ عدد آلو سیاه حاوی ۳ گرم فیبر است و همچنین آلو سیاه دارای ترکیبی است که باعث تحریک شدن انقباض روده شده و شما نیاز به سرویس بهداشتی پیدا خواهید کرد. یکی دیگر از میوه های خشک شده ی مفید، انجیر است که برخلاف آلو نفخ چندانی نمی آورد.

۷ داروی خانگی برای درمان یبوست در کودکان

درمان یبوست با نوشیدن این نوشیدنی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ