ایمپلنت دندان چقدر عمر می کند؟

پانته آ توتونپیان
ممکن است برای خیلی از افرادی که قصد انجام ایمپلنت دارند،سوال باشد که عمر ایمپلنت های دندانی،چقدر است،در این مقاله در مورد مدت زمان عمر ایمپلنت ها صحبت خواهیم کرد.

عمر و دوام ایمپلنتدندانی

به طور کلی دوام و پایداری ایمپلنت به مراقبت بیمار بستگی دارد. هر آنچه که در دهان قرار می گیرد به علت استفاده از مواد غذایی جرم می گیرد پس هر چه بهتر عمل نظافت انجام شود از عفونت لثه، تورم و ایجاد جرم جلوگیری می گردد.  در صورتی که ایمپلنت به خوبی کار گذاشته شود، از کیفیت بالایی برخوردار باشد و به خوبی از آن مراقبت شود همانند دندان طبیعی عمر کرده و یا حتی دائمی خواهد بود.

انواع ایمپلنت

امروزه بیش‌ از 30 نوع مختلف ایمپلنت دندانی وجود دارد که تحت عناوین ایمپلنت‌های استاندارد، معمول، مینی و میکرو شناخته شده‌اند. مینی ایمپلنت‌ها همانند ایمپلنت‌های معمول هستند با این تفاوت که اندازه آن‌ها کوچکتر است. ایمپلنت‌های مینی-میکرو در طرح‌های متنوع و بسیار کوچک و باریک ساخته شده‌اند. این نوع ایمپلنت‌ها موقت هستند و به‌گونه‌ای طراحی شدند که درصورت نیاز قابل برداشتن هستند.

ایمپلنت جایگزین یک دندان

این نوع ایمپلنت همان‌طور که از نامش پیداست جایگزین یک دندان ازدست رفته می‌شود و یک تاج دندانی بر روی آن سوار می‌شود.

ایمپلنت جایگزین چند دندان

اگر چندین دندان از دست رفته باشد، جراح برای پشتیبانی ازبریج (پل) از ایمپلنت‌ های چندتایی استفاده خواهد کرد. هر بریج 3واحدی با دویا چند ایمپلنت حمایت خواهد شد. برای پرکردن کامل فک حداقل تعداد ایمپلنتی که مورد نیاز است 5 تا 10 عدد می‌باشد.

ترکیبی از بریج های ثانت و موقت

وقتی ایمپلنت‌ها برای حمایت از بریج‌های ثابت استفاده می‌شوند جراح ایمپلنت‌های موقت یا قابل برداشت را به ایمپلنت‌های ثابت متصل کرده و به ‌صورت ترکیبی استفاده خواهد کرد.

ایمپلنت اندوستیل

این نوع ایمپلنت که از رایج‌ترین نوع ایمپلنت‌ در بین جراحان است شبیه پیچ کوچک بوده و در داخل استخوان ‌فک واقعی قرار می‌گیرد.

ایمپلنت ساب پریوستیل

این نوع ایمپلنت داخل بافت لثه و برروی استخوان‌ فک قرار می‌گیرد. ایمپلنت ساب‌پریوستیل برای بیمارانی که مشکل استخوان ‌فک داشته و نمی‌توانند پیوند استخوانی را بپذیرند گزینه مناسبی خواهد بود. اگر هیچ دندانی در دهان بیمار وجود نداشته باشد یک پل ثابت همراه با ایمپلنت‌های دندانی در لثه بیمار کار گذاشته خواهد شد. این روش بهترین و ماندگارترین راه‌حل برای افرادی است که تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اند.

 همه چیز در مورد ایمپلنت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ