دلیل اصلی جوش زدن در هر نقطه از بدن چیست؟

mousavi
هر جوش یا لکه در منطقه ای از پوست حاکی از بروز یک بیماری یا مشکل در ناحیه خاصی از بدن است. بنابر این با این نقشه می توانید علت آن را دریابید و برای رفع بیماری خود در زمانی مناسب قدم بردارید.

برای آشنایی با درمان جوش صورت ابتدا باید بدانیم علت آن چیست؟ جوش صورت از چند عامل اصلی ناشی می‌شود که عبارتند از: تولید بیش از حد چربی در پوست، فولیکول‌های مسدود شده که منافذ پوست را می‌بندند و مانع خروج چربی می‌شوند و رشد باکتری‌ها درون فولیکول‌های مو که آکنه نامیده می‌شود.

علل مختلفی در ایجاد آکنه یا همان جوش وجود دارد؛ از مسائل هورمونی در دوران بلوغ گرفته تا رژیم های غذایی هر کدام ممکن است عامل بروز این مهمانان ناخوانده بر روی صورت باشد.

وی ادامه داد: مسائل عصبی و استفاده نامطلوب از لوازم آرایشی و بهداشتی و تغییرات آب و هوایی و چند علل دیگر در به وجود آمدن آکنه دخیل هستند.

وی تصریح کرد: در طب سنتی علت آکنه یا همان جوش در صورت و سینه غلبه صفرا (طبع گرم و خشک) و در پشت و کتف اطراف کمر غلبه دم (طبع گرم و تر) است و برای هر کدام درمان به خصوصی وجود دارد.

دکتر کلهر با بیان اینکه: حدود ۱۵ بیماری شایع پوستی وجود دارد که سردسته آن ها آکنه یا همان جوش است. پس علل جوش متفاوت هستند و ما برای درمانش اول باید علت را پیدا کنیم و بعد درمان را آغاز کنیم.

منبع: طبیب من

جوش‌های کف سر نشانه‌ چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ